Annons:
Etikettallmänt
Läst 878 ggr
BraveandCrazy
2008-10-10 11:08

Tror du på Kärlek vid första ögonkastet?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Motivera gärna ditt svar.

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
Linn
2008-10-10 22:31
#1

Har varit med om det själv två gånger så oja!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

capricorn73
2008-10-12 21:47
#2

Klart man måste tro på det annars känns det ju väldigt trist. Jag har ju oxå varit med om det Glad

BraveandCrazy
2008-10-13 00:22
#3

Vad ni är lyckligt lottade ;)

Medarbetare på HBT ifokus

Wassago
2008-10-13 00:50
#4

Tror snarare på förälskelse vid första ögonkastet.. Men sann kärlek kommer nog först med tiden, när man lärt känna en människa på djupet, både dess dåliga å goda sidor…

Väl mött//I

MyTwiggs
2008-10-13 13:59
#5

Jag håller med Wassago!

Förälskelse vid första ögonkastet är utan tvekan existerande!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Linn
2008-10-13 14:22
#6

Jag får nog ändra mitt svar där lite och hålla med om förälskelse. Kärlek kommer givetvis senare när man lär känna människan.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Camomilla
2008-10-18 13:43
#7

När jag såg tjejen som jag blev fruktansvärt kär i för första gången hatade jag henne. Av ren avundsjuka eftersom hon var nästan löjligt vacker och begåvad på allt möjligt. Det gick över snabbt när jag lärde känna henne.

Men kärlek vid första ögonkastet kan nog existera. Jag har inte upplevt det själv, men det kan säkert finnas Glad

Virus70
2008-10-18 15:16
#8

Nja, tveksam till det exakta första ögonblicket. Däremot tror jag det kan gå i ett svisch. Flört

Det gjorde det för mig och min fru. Vi chattade i några dar, pratade i örat ett par och 10dgr senare träffades vi o nu e vi gifta. Tungan ute (Träffades jan -05, förlovade oss juli -05 och gifte oss aug-07)

FrauBlycher
2008-11-12 14:09
#9

Nej jag tror inte på detta, det är en romantiserad bild av hur kärleken ska se ut.

Saga85
2008-11-12 18:01
#10

Inte kärlek, men som andra påpekat förälskad. Tror själv det handlar om kombinationen av attraktion och en bra magkänsla över någon vid första mötet. Är lite skeptisk till begreppet "kärlek", men det är en helt annan diskussion. Själv har jag rätt så lätt för att bli "kär vid första ögonkastet" och majoriteten av dessa har istället utvecklats till några av mina närmsta vänner.

hus-musen
2008-11-12 19:59
#11

förälskelse vid första ögonkastet finns=) kärlek däremot vet jag inte, de är väl något som växer fram med tiden?

Qui dormit, non peccat

 


Aribigga
2008-11-14 01:08
#12

Jag blir kär jämt och ständigt, inte bara i ögonkast, eller snarare väldigt sällan av ögonkast. Men av en sak någon säger, vad som helst kan få mig att bli alldeles kär för en sekund eller två.

Mja jag vet inte riktigt egentligen, jag svarade Ja, men jag kan inte riktigt motivera mig, är lite trött. Men visst behöver man något och tro på och varför inte kärlek då?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Elega
2008-11-15 03:52
#13

Vid ett första ögonkast kan jag omedelbart se om jag skulle kunna falla för den människan eller ej. Att bli kär i på riktigt vill säga.

Så ja, jag tror nog på det, men trots det röstade jag på annat, eftersom jag är skeptisk. Det är ju självklart bara ytan man kan gå efter i en förälskelse (attraktion) som denna.

Eftersom jag är väldigt ytlig är det på så sätt jag vet om jag skulle kunna falla hårt för den personen jag ser eller ej eftersom jag absolut inte skulle kunna ha ett långvarigt förhållande med någon som inte är helt och håller perfekt enligt mina standarder.

Oftast bryr jag mig inte om personen i fråga, utan bara utsidan. Även då jag lär känna personen. Om personen är ett svin är det bara ett plus, jag vill alltid ha det jag inte kan få, och jag får det alltid. Jag har provat att dejta "nice-girls" som är medelattraktiva enligt mig, det har aldrig funkat, hur bra personlighet dem än har.

Jag måste ha lite krydda i mitt liv, och den krydda kan jag sniffa upp bara genom att se en person i ögonen en enda gång.

Annons:
Upp till toppen
Annons: