Annons:
Etikettreligion-och-hbtq
Läst 1417 ggr
Niklas
2008-11-21 16:58

Manliga präster gifter sig

Ja, kanske inte på riktigt, men i alla fall i en reklamfilm från Björn Borg.

Glad

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Saga85
2008-11-21 17:12
#1

Vilken fin reklam. Snygg och bra gjord. Tumme upp för Björn Borg Glad

Tussebus
2008-11-21 17:49
#2

Åh! I like! Cool

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Niklas
2008-11-21 18:05
#3

Jag tycker filmningen var snygg. Det blev lite oväntat om man inte visste innan vad som skulle hända.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Linn
2008-11-21 22:04
#4

Mycket mysig film. Me like!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Avorio
2008-11-27 15:10
#5

Fint Kyss

Blir så glad av att se sånt här. Även om homosexualitet inte är något nytt längre, känns det ändå som en "seger" varje gång.

Elega
2008-12-13 04:23
#6

Jag började lipa när jag såg den på tv första gången! Vilka skådisar! Lyckan i mormors ansikte när dem kysser varandra med den där intensiteten som (nästan) aldrig går att fejka. Och Ane Bruns låt var ett så perfekt låtval att jag tror jag spricker. Vilken perfekt reklam.

Det är nog första gången jag blir glad av att se en reklamfilm på tv!

Annons:
hus-musen
2008-12-13 14:30
#7

ärligt talat så fattar jag inte reklamen.. hade et varit en reklam för att homosexuella ska få gifta sig o man ska ringa o rösta nånstans så hade jag förstått..

nu verkar de bara som att alla som använder björn borgs kläder o parfym är homosexuella!! tror inte att de var den meningen de ville få fram=)

Qui dormit, non peccat

 


Elega
2008-12-13 15:58
#8

#7 Det tycker inte jag! Budskapet jag tycker dem sänder ut är att dem är för all kärlek, inga fördomar.

Om det är folk som bojkottar björn borg nu bara för att dem tror att alla kommer att tro att dem är gay om dem använder deras kläder är ju bara löjliga.

hus-musen
2008-12-13 16:16
#9

#8 kanske men reklam ska vara enkel och lättförstådd, den där reklamen är onödigt komplicerad. de hade kunnat få fram meningen med reklamen på ett bättre sätt än att först visa homosexuella präster o sen en stor flashig björn borg-logga. de jag pratat med har helt enkelt sagt ;jaha? och vad var meningen med det här då? då anser jag att reklambolaget har misslyckats totalt.

Qui dormit, non peccat

 


Saga85
2008-12-13 16:23
#10

Jag tycker det är en väldigt smart och fin reklam. Den känns naturlig på något sätt. Att det är ett bröllop passar väl bra, för visst vill man ha fina underkläder på bröllopsnatten? Denna reklam bryter ju mot flera normer - homosexuella äktenskap, homosexuella präster och kvinnliga präster. Att bröllopet involverar tre präster är ju bara för att "lura" betraktaren. Tycker den är väldigt fint gjord och med en fin bakomliggande tanke. Cred till Björn Borg.

Aribigga
2008-12-18 19:25
#11

#9 Meningen med reklam är väl ändå att folk ska komma ihåg den? (Att förstå den är ju visserligen viktigt också.) ;P

Jag tyckte den var riktigt fin :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

milky
2009-04-07 20:17
#12

Och snart kommer detta att bli på riktigt :)

Upp till toppen
Annons: