Annons:
Etikettallmänt
Läst 1146 ggr
tokage
11/9/08, 2:51 PM

Ännu en yuri bild :')

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, ja det känns som att mina bilder uppskattas mer här än på teckning.ifokus :'D!

Här är mitt senaste verk :').

Det roliga är att Felicia har lagt märke till mina bilder, och vi pratade lite igår, hon vet om att jag har stora problem med vikt och självbild… Och reagerade på att jag även ritar personerna smala. Så hon vill att jag ska rita en mullig men ändå vacker tjej till henne :'), så nu sitter jag och kämpar med att rita något som jag sällan ritar.

Jag har inget emot folk som väger lite mer, det handlar mer om mig själv, att jag själv vill vara smal.

Men nu hamnade jag helt ur fokus x'D…

Iallafall, färglagde den och skuggade enkelt med vanlig cell shading, är smått missnöjd med händerna, och hur den blåhårigas arm vrider sig ^^', men så får de vara :')

Annons:
Niklas
11/9/08, 4:10 PM
#1

Det där har du helt klart talang för. Vad använder du för program och utrustning när du ritar de där bilderna?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tokage
11/9/08, 5:54 PM
#2

#1 Tackar! :)

Först skissar jag bara med vanlig blyerts, sen gör jag linjerna med bläck (en 1.0 fineliner) så scannar jag, separerar linjerna från bakgrunden med photoshop och färglägger med photoshop och använder en trust ritplatta :) (A4 widescreen)

Niklas
11/9/08, 7:26 PM
#3

Jasså, jag trodde att du använde datorn från början till slut. Kan du inte rita skissen med ritplattan?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tokage
11/9/08, 9:22 PM
#4

Jag föredrar att göra skissen med blyerts, jag har mer kontroll då :)

Tussebus
11/9/08, 10:49 PM
#5

Ååh jag gillar dina bilder jättemycket!!!! Vill se massor med fler!

Har du någonsin läst serien Alverfolket? De inspirerade mig jätemycket när jag var yngre. Inte för att jag är någon hejare på att rita men de satte igågn min fantasi. De här bilderna gör samma sak. Vill se mer,mer mer ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Linn
11/10/08, 1:10 PM
#6

Alverfolket? Vad är det för serie?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
MyTwiggs
11/10/08, 5:54 PM
#7

Jag vill se samma vackra uttryck men mulligare flickor! *mums*

De är så vackra!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tussebus
11/10/08, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Angående Alverfolket.

Bifogar bild på en av figurerna som heter Leetah.

http://www.youtube.com/watch?v=mnIe4U1PGiI

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: