Annons:
Etikettallmänt
Läst 1159 ggr
FrauBlycher
2008-11-04 10:56

Plus eller minus?

Vad har varit det mest positiva med att vara en sk HBT-person för dig?

kontra mest negativt?

Annons:
FrauBlycher
2008-11-04 10:59
#1

Mitt positiva är att sedan jag tog sju-mila kliv ur garderoben så kände jag mig oerhört befriad, jag har en känsla av stolthet inombords.

Min sexualitet passade ihop med min övriga personlighet och det gav en ganska häftig wow-känsla

Den negativa sidan har min moster stått för och min nyligen avlidna mormor likaså. Min moster blev lite stel men jag måste säga att det har blivit bättre med åren (det är över 10år sedan jag kom ut) Vad mormor tyckte sa hon aldrig till mig personligen, det finns dom som vet men jag vill faktiskt inte veta. Nu är hon ändå död så spelar det roll - nej.

sara1987
2008-11-04 13:40
#2

håller me dig #1. en otrolig känlsa att finna sig själv o få pusslet me en personlighet osv fulländat. dock har jag nog bara plus.. för alla har accepterat mig.. har aldrig blivit dåligt eller negativ behandlad. ah eller man har väl fått glåp ord efter sig när man vart ute o festat. men det är bara att sträcka på ryggen o skratta åt att dom inte har nå bättre för sig.. Flört

jag o min mormor fick värsta jkontakten efter atrt jag berätta de för henne. hon är ändå gammal.. osv. men hon tyckte att jag va så himla stark osv.. vi hade värsta djupa samtralen erfter se.. hon nblev riktigt intresserad av mig o frågade massor.. hur de va. hur man skaffar barn o så. men jag är nog jävligt lycköligt lottad när de gäller min kommaut historia. att jag blev så väl bemött.. men de tackar jag för.Glad

radera
2008-11-26 20:25
#3

positivt: att jag sedan två år slipper leva "smyg" sambo liv med min flickvän. att de flesta i min omgivning tog mitt komma ut besked bra. och liknande det som #2 säger. min och mormors kontakt är den bästa! trots att hon är ganska gammalmodig så är hon idag den enda "vuxna" som jag litar på/anförtror mig till helt och hållet. sen helt klart att jag känner mig helt hel! (vilket jag itne gjorde innan jag kom ut)

negativt: att min mamma reagerade negativt, precis som jag trodde att hon skulle göra när jag valde att komma ut. och att kontakten som inte direkt fanns där innan nu är ännu sämre.

hus-musen
2008-11-27 12:28
#4

har nog inget negativt/positivt faktiskt.. har aldrig smygit med det så de är en bit av mig sj=)

Qui dormit, non peccat

 


Avorio
2008-11-27 13:49
#5

Jag blev utstött i min förra klass delvis på grund av att jag berättade för några att jag var bi. Det var ju trist, men jag ser inte det som en dålig sida av min läggning - det har ju egentligen inte med mig att göra över huvud taget, utan om deras omogenhet…

Ett plus är ju att man har fler att välja på. Någon baksida tycker jag inte att det finns. Eller ja, att man inte blir accepterad överallt ju naturligtvis negativt, men det har som sagt inte med en själv att göra.

Saga85
2008-11-27 14:27
#6

Varken plus eller minus för mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: