Annons:
Etikettallmänt
Läst 2797 ggr
BraveandCrazy
11/12/08, 1:12 PM

Vad är viktigt hos en Partner?

Dvs vilka egenskaper ska den ha.
Nu menar jag inte tvättbrädan som för eller senare blir en tvättmaskin :)
Jag menar på det lite djupare planet när ni har passerat ytan?

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
FrauBlycher
11/12/08, 2:06 PM
#1

Ärlighet, rak kommunikation, humor och empatisk

sedan finns det massa andra också förstås men grunden är detta för mig i alla fall.

BraveandCrazy
11/12/08, 2:23 PM
#2

#1 Nickar instämmande

Medarbetare på HBT ifokus

Ichiigos
11/12/08, 3:09 PM
#3

Ärlighet, tycker jag nog..

Tussebus
11/12/08, 3:44 PM
#4

Hon ska va som min fru: Rak, ärlig, hård men ändå mjuk och kärleksfull samt öppen! :) Framförallt ska hon älska mig!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MyTwiggs
11/12/08, 4:13 PM
#5

Jag tror att det är viktigt för mig att jag behåller känslan av att jag inte äger min partner. Jag har tröttnat på så många förhållanden som har blivit för självklara. Det är inte intressant att ta en person för given alltid alltid och känna att man kan göra nästan vad som hälst och ändå bli förlåten.  Att ställa krav på varandra alltså, det får inte bli slappt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

FrauBlycher
11/12/08, 4:49 PM
#6

Det jag ger vill jag också ha tillbaka - det jag "tillåter" mig själv "tillåter" jag också min partner.

dvs ärlighet och frihet i relationen. Jag tar aldrig någonsin någon annan för givet - familj, vänner eller partner och den egenskapen är jag så tacksam för!

Annons:
Saga85
11/12/08, 6:10 PM
#7

Självständighet. Det är nog den absolut viktigaste egenskapen. Har haft alldeles för många i min närhet som haft partners som är alldeles för ägande och behövande. Förhållanden som betyder att om jag bjuder min vän så VET jag att partnern automatiskt följer med, eller hur svartsjuka och misstron har spirat. Klart det finns många andra viktiga egenskaper, men självständighet tycker jag är det viktigaste.

sara1987
11/12/08, 7:31 PM
#8

håller me #1. kommunikation, rak och ärlig är de viktigaste. sen humor.. man måste kunna skratta ihop..

hus-musen
11/12/08, 7:49 PM
#9

självständig, ska ha humor, vara kärleksfull,vara lugn o trygg i sig själv o kunna stå för sina åsikter utan att köra över andra. har svårt för osäkra flummiga personer o sånna som byter åsikt.

Qui dormit, non peccat

 


Molle08
11/13/08, 1:00 PM
#10

Håller med hus-musen och FrauBlycher

Linn
11/13/08, 1:12 PM
#11

#1 och #9 håller med er.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Elega
11/15/08, 4:14 AM
#12

Håller med #1 och #9, väldigt viktiga egenskaper. Men för mig som har väldigt starka åsikter och brinner så starkt för min sak och mitt intresse (djur) så är det otroligt viktigt för mig att min partner ska ha samma intresse. Hon behöver verkligen inte brinna för det lika starkt som jag, men hon ska kunna acceptera och ha överseende med allt jag gör för att värna om min sak.

Jag bor ihop med en tjej nu som har åsikter som är rakt emot mina och hon tvingar mig att hålla tillbaka på mycket som jag skulle vilja göra för att hjälpa djuren. Dessutom så äter hon kött och jag tycker det är skitjobbigt och äckligt att ha kött i mitt hem och att hon tycker att all min mat jag lagar är äcklig (jag älskar att laga mat, är utbildad kock).

Så det är asjobbigt. Jag har överseende med det för att jag älskar henne, men blir det ännu jobbigare och det blir så att det tar slut mellan oss, så kommer jag vara tusen gånger mer nogrann i mitt val av partner.

FrauBlycher
11/17/08, 12:17 PM
#13

Jag och mitt ex hade en deal - hon är vegetarian och vi kompromissade - fungerade hur bra som helst. Kommunikation är A och O tycker jag.

Annons:
radera
11/18/08, 3:01 AM
#14

kommunikation absolut. och ärlighet.

Upp till toppen
Annons: