Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 798 ggr
Tussebus
2008-10-24 17:44

Läsvärd artikel i SvD

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1794799.svd

En artikel från SvD. Den handlar om ett bögpar som skaffar barn via en surrogatmamma. Absolut läsvärt tycker jag!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
hus-musen
2008-11-01 00:46
#1

väldigt fint av den kvinnan att föda barn åt någon annan! jag skulle nog aldrig ha klarat av att ge bort mitt barn.. men vilken lycka för bögarna, de kan ju aldrig skaffa barn annars utan kvinnans hjälp!=)

Qui dormit, non peccat

 


radera
2008-11-27 22:13
#2

tycker också det är väldigt fint av den kvinnan att föda ett barn till paret, annars hade de förmodligen saknat "det" resten av deras liv om det alternativet inte funnits.

TereseE
2009-02-24 11:13
#3

Jag skulle aldrig klara av att ge bort mitt barn, ett barn jag burit och fött. Däremot skulle jag nog kunna tänka mig att skaffa barn tillsammans med ett bögpar om den rätta kemin och förtroendet skulle finnas oss emellan. Det är ändå det största ansvaret i världen att ta hand om ett barn tillsammans och få allt att fungera, med barnets bästa för ögonen. Men att vara älskad av fler än två föräldrar ser jag bara som en ynnest för barnet. Kärlek kan vi aldrig få för mycket av!

Telefonkontakt
2009-03-28 01:16
#4

Jättefin historia! Har läst den artikeln förr, men jag som själv är mamma, förstår inte hur man kan göra något sådant. Men det är en helt annan historia.

roligt att de fick ett barn Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

elyse
2009-04-10 18:49
#5

Jag tror att det har varit en dokumentär om dessa, eller så har jag tidigare läst en artikel om just den här familjen. Det är verkligen jättefint att det finns kvinnor som kan tänka sig att hjälpa andra att få barn! ^^

Upp till toppen
Annons: