Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1192 ggr
BraveandCrazy
10/11/08, 7:02 PM

Om komma ut historier

Hur gjorde du när du kom ut?
Dela med dig av dina erfarenheter.
Både bra och dåliga.

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
atrazao
4/8/09, 3:00 AM
#1

Det var jätte svårt att berätta för mina föräldrar och inte mindre för mina syskon, men dem förstod, ni hbt rörelserna lärde dem väl. Det var inte lätt för mig att berätta för mina pappor om min heterosexuallitet som det säkert är lika svårt för en homosexuell kille att berätta för sina hetero föräldrar om sin läggning.

Inte bög men son till två pappor och två mammor.

AnimaCupido
6/14/09, 11:17 PM
#2

Jag sa det till min pappa på fyllan i fredags han tog det rätt lungt så jag passade på att prata om alla jobbiga grejer jag kunde komma på så jag kunde få det ur världen.

radera
6/14/09, 11:22 PM
#3

jag fick väl inte direkt allas "tummen upp" men jag antar att det var okej ändå.

det konstiga var att min mormor och morfar inte brydde sig alls (som jag faktiskt trodde skulle reagera negativt) medans min mamman blev totalt urförbannad om man nu kan uttrycka det så, det resulterade i att vi än i dag, många år senare försöker få en mor-dotter kontakt. mitt resonemang blev/är att det är hennes förlust, inte min.

Saga85
6/17/09, 1:27 AM
#4

Ikväll kom jag ut till mina föräldrar. Jag berättade att tjejen som var hemma hos oss igår var mer än en vän utan en jag dejtar. Min mors reaktioner: "Tycker du om både tjejer och killar?", "Så länge du mår bra av dina val" och "Inte för att jag kan tänka mig att tycka om någon av samma kön, men klart det är ok". Min far: "Jag tyckte att ni var lite…gulliga" och "Så länge jag slipper krama Jonas Gardell".

Känns bra. Även om jag aldrig varit nervös för att berätta känns det skönt att ha det gjort. Berättade även för min mor att jag berättat det tidigare för min ena syster (och hon undrade över hur hon reagerade) och att jag dejtat en tjej tidigare.

Tussebus
6/17/09, 1:01 PM
#5

#4: hehe vilka sköna reaktioner dina föräldrar hade! Måste kännas skönt Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: