Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 901 ggr
Niklas
10/11/08, 9:23 PM

Ändrad äktenskapslag i Connecticut

Ny delstatslag i USA:

Gaypar får gifta sig i Connecticut

"Högsta domstolen, som var oenig, håller i sin dom med käranden om att äktenskapslagarna i Connecticut är diskriminerande eftersom de förnekar homosexuella människor de finansiella, sociala och känslomässiga fördelarna av äktenskap".

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tussebus
10/12/08, 5:27 PM
#1

Häftigt! I like! :) Cool

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Sukram
11/9/08, 11:31 PM
#2

Tyvärr blev det bakslag i Kalifornien då man i samband med presidentvalet röstade nej i folkomröstning till att fortsätta tillåta "gay marriage" .

sara1987
11/10/08, 12:35 PM
#3

läste på aftonbladet att homoäktenskap ska bli "lagligt" i sverige till våren/sommaren.Cool

Linn
11/10/08, 1:17 PM
#4

Låter fin fint att vi här i sverige är så öppensinnade. Flört

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Sukram
11/10/08, 2:43 PM
#5

#3

lagligt är det ju redan i och med att vi ar registrerade Partnerskap för samkönade par. Jag har inte läst förslaget som ligger men tanken var väl ursprungligen att alla äktenskap ska likställas. Nu totalvägrar Kd att släppa äktenskapsbegreppet och vill ha en civil myndighet för "samlevnad" sen ska varje religiöst amfund få välsigna par å att "äktenskapet" förblir mellan man och kvinna och endast kan ingås i ett samfund.

Nu vet jag inte hur det blir? Kommer de borgerliga att förelså att äktenskapet blir öppet för alla?

Niklas
11/18/08, 10:54 PM
#6

#5: Så har jag uppfattat det.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Sach
11/19/08, 9:20 AM
#7

Egentligen behöver inte KD hålla med för att en könsneutral äktenskapsbalk ska gå igenom. MEN…de är en del av regeringen, vilket ändå ger de lite makt. De kan sabba andra förslag i framtiden, när det gäller borgarna mot sossarna,mp,v frågor. Så lite hållhake. Fast förhoppningsvis så skiter borgarna i det den här gången.

Fan vad luddig jag blev.

Niklas
11/19/08, 9:43 AM
#8

#7: Jag tror inte att de behöver KD för att få igenom förslaget i Riksdagen eftersom det finns stöd i andra partier.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sach
11/19/08, 3:11 PM
#9

Nej, det var ju det jag skrev. KD behövs inte för att få majoritet. Men det har slickats KD röv från borgarna sida för att de inte ska bli sura.

Niklas
11/19/08, 4:15 PM
#10

Jag tror inte att de kommer att sabba. De inser nog vilken motvind det får om de trycker på för hårt. De kommer alltid att få leva med att de var de enda som ville stoppa en jämlikare lag. Jag tror inte att det är något de är odelat nöjda med.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: