Annons:
Etikettallmänt
Läst 3195 ggr
BraveandCrazy
10/10/08, 12:28 PM

Vilken HBT person är du?

Kan ju vara kul med lite siffror över vad våra användare "är"

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
FrauBlycher
11/12/08, 2:10 PM
#1

ett homo och licensierad truckflata *storgarvar*

Tussebus
11/12/08, 2:57 PM
#2

Är nog mera queer :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ichiigos
11/12/08, 3:02 PM
#3

Bi

BraveandCrazy
11/12/08, 3:13 PM
#4

Jag = Homo
Vad är en truckflata?
Är det såna som har truckkort?
För i så fall är jag också det *asg*

Medarbetare på HBT ifokus

FrauBlycher
11/12/08, 4:44 PM
#5

japp det är det :) Kul med någon som förstår vad jag menar!

Kör truck som en tok på jobbet :)

Saga85
11/12/08, 6:05 PM
#6

Jag diskriminerar ingen! Både flicks och pojks har rätt till Saga-lovin' ;)

Annons:
Linn
11/12/08, 8:10 PM
#7

Jag har kommit fram till att jag vill nog heller kalla mig queer än bi..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
11/12/08, 8:23 PM
#8

Jag kallar mig hellre sexuell än bi eller queer ^^

hus-musen
11/12/08, 11:36 PM
#9

lutar åt bi så alla är välkomna=) eller ja, inga killar för tillfället då=)

Qui dormit, non peccat

 


Linnah
11/12/08, 11:45 PM
#10

Återigen: T står INTE för Transsexuell, det står för transPERSON! Om inte ens vi HBT-personer själva håller rätt på begreppen, hur ska vi då kunna förvänta oss att andra ska göra det?!

hus-musen
11/13/08, 12:25 AM
#11

#10 vad är det för skillnad på Transsexuell o transperson? förklara orden som du tycker att de betyder, sj ser jag ingen skillnad=)

Qui dormit, non peccat

 


Linnah
11/13/08, 1:57 AM
#12

#11 Det är en enorm skillnad!

Transsexuella är personer vars självupplevda kön inte stämmer överens med deras juridiska kön, med följden att de allra flesta av dem vill korrigera (vilket oftast kallas "könsbyte") sitt fysiska kön och juridiska kön till att stämma med det de själva upplever sig vara (och därmed ÄR).

Transperson är ett samlingsbegrepp som inbegriper alla personer som på ett eller annat sätt inte stämmer in i de traditionella eller förväntade könskategorierna, könsöverskridare, personer som använder könsuttryck på annat sätt än vad man kanske förväntar sig av det som syns vid en första anblick. Under kategorin transperson hamnar bland andra transsexuella, transgender, transvestiter, intergender, intersexuella, och andra typer av könsöverskridare som har andra definitioner på sig själva.

hus-musen
11/13/08, 11:08 AM
#13

#12 okej ja då är det en stor skillnad!!=) står det HBT så  är det homo. bi o transpersoner som gäller:)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Elega
11/15/08, 4:00 AM
#14

Jag är en Queer brud som föredrar mjuka kurvor mellan lakanen framför håriga rumpor, om ni förstår vad jag menar ;)

Men jag vill inte deffiniera mig som homosexuell eftersom jag verkligen inte platsar där. Alla tror att jag är det men jag är så grundligt trött på att alltid behöva förklara vad queer är, så jag säger att jag har flickvän och that's that. Sen får dem tro vad dem vill. Om dem frågar om min läggning så säger jag att jag gillar det jag gillar helt enkelt.

Vem vet, kanske jag i framtiden börjar gilla håriga rumpor igen? Det kan ju faktiskt hända, jag gillar inte att hålla mig inom några ramar. Jag är skytt ffs! Jag vill vara fri! =D

Virus70
11/15/08, 10:15 AM
#15

Ett sk kronhomo… Tyst

Born to be gay helt enkelt… Prövat en kille bara för att vara hundra hundra… Å de minns jag inge av så de va inge o ha… Skrattande

Avorio
11/27/08, 3:25 PM
#16

Jag valde "Annat", för det var ingen av kategorierna som stämde helt överens med mig. Man kan säga att jag är bi åt det homosexuella hållet. Och transperson är jag väl också då, för jag känner mig varken som tjej eller kille. Rättare sagt, jag känner mig aldrig som tjej, men ibland som kille… Jag är jag och jag gillar den jag gillar.

radera
11/27/08, 10:09 PM
#17

samma som # 16 skrev, man kan säga att jag är bi åt det homosexuella hållet.

wanted
12/29/08, 3:36 PM
#18

jag är homosexuell,

jag har oxå truckakort, så då måste jag vara en truckbög!!

Tussebus
12/29/08, 7:58 PM
#19

#18: d låter bra haha Vad jobbar du med då :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

wanted
12/30/08, 1:09 AM
#20

just nu kör jag lastbil, men innan körde jag truck..

Annons:
Ragnhildm
12/30/08, 3:12 AM
#21

Men lastbil på engelska är ju truck…

Lenore
12/30/08, 11:11 AM
#22

Jag röstade för "Annat". Jag blir kär i både pojkar och flickor (mest flickor) men känner att Bisexuell inte riktigt passar ändå. Transperson hade jag kanske också kunnat kallas då jag inte riktigt känner mig hemma i något av könen, mer som ett mellanting. Frågor någon så svarar jag att jag blir kär i personen och inte i könet. :)

wanted
12/30/08, 12:35 PM
#23

ja det har du juh rätt i #21 haha

wanted
12/30/08, 1:26 PM
#24

vad är queer?

Linnah
2/1/09, 11:39 PM
#25

#24 Se t.ex. tråden "Begreppsordlistan från RFSL Ungdom" som ligger längst upp i inläggsmenyn.

IdaT
2/6/09, 1:00 AM
#26

Jag är hetero, men jag har en anhörig som är homosexuell, och är lite allmänt engagerad i jämnställdhet, och diskriminering och sådana frågor som gör det intressant för mig att vara här.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

kerre
2/12/09, 9:45 AM
#27

Bisexuell sedan barnsben blev förvånad när lekisfröken frågade om jag var kär i någon och bara pekade på killarna, sötaste på stället var ju en tjej! ;p oftast mest attraherad av tjejjer och haft mången strul men i förhållande har jag killar för har inte lyckats bo ihop med någon tjej någon längre tid.

Annons:
BraveandCrazy
2/12/09, 10:05 AM
#28

#26 Välkommen!
Du behövs här också :)

Medarbetare på HBT ifokus

Asa-N
2/12/09, 2:01 PM
#29

Jag är mamma till en Bisexuell tjej :o) själv är jag hetero.

IdaT
2/12/09, 8:10 PM
#30

#28 Tack så mycket Glad

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

KAGE
2/14/09, 2:19 AM
#31

Hååååååå.

/Karoline.

Tussebus
2/15/09, 2:43 PM
#32

?#31 ? En ny beteckning? Flört Vad står den för?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

DesireEsmeralda
2/15/09, 5:42 PM
#33

Säger som Saga85: Här diskrimineras heller ingen…Glad

Jag är alltså bi, men har oftast haft pojkvänner. Funderar inte så mycket på det utan fastnar för person och inte kön.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Ragnhildm
2/17/09, 12:26 AM
#34

#32 Kanske står för H i HBT…

Annons:
AladdinSane
2/18/09, 10:09 AM
#35

Darlings, I'm Homo Kyss

TereseE
2/19/09, 4:45 PM
#36

Bi

junilla
3/15/09, 5:51 AM
#37

Bi…alltid haft tjejer innan jag träffade gubben min, kanske fastnade för han, för hans feminina sida Tungan ute

Tussebus
3/27/09, 9:11 PM
#38

Hihih roligt #37, men möjligt Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Hennum
3/31/09, 3:54 AM
#39

Hej, är ny här. ^^

jag tror jag är bi. åtminstonde påväg att bli. Som jag sa en gång. Jag är inte aktivt ostraight. ^^ Men jag har varit kär i tjejer flera gånger under hela mitt liv och har nyligen börjat ha sexuella fantasier om flickor. Faktist så längtar jag efter att ha sex med någon tjej, problemet är att alla bi/homotjejer jag känner är så läskiga… Dom är så tuffa och sådär, vissa nästan lite fientliga. Att jag skulle aldrig våga. Så jag får vänta tills jag träffa någon jag vågar förlora oskulden med. ^^

Sex med killar är ju verkligen inget stort, oftast ganska tråkigt… Det må så vara att alla kukar ser olika ut, men de är fortfarande ungefär samma sak (vilket inte är någon dålig sak, det är inte det jag menar). :P Men med en tjej… Det skulle vara som att vara 14 igen. ^^ hehe.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tussebus
3/31/09, 1:09 PM
#40

Välkommen Henum!

Förr eller senare hittar du rätt tjej att förlora oskulden med. Håll korpgluggarna öppna så kanske du snubblar över henne snart Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

LinnSam
4/11/10, 12:50 AM
#41

Bisexuell, eller som pappa säger, Stickare Cool

Annons:
jasminrex
4/17/10, 9:19 PM
#42

Jag är rätt säker på att jag är homosexuell Glad

regskylt
4/18/10, 12:58 AM
#43

jag har fortfanrande svårt att säga någonting som sammanfattar hela mig.. min Bisexuell butch.. men även född som intersexuell som påverkar mig än idag och tillhör min identitet.

Anor
4/18/10, 10:24 PM
#44

Jag skulle nog vilja kalla mig homosexuell med betoning på sexuell. Jag kan känna mig attraherad av båda tjejer och killar, men sex med en kille.. nej tack…

LinnSam
4/20/10, 1:37 PM
#45

Anor

Gillade din förklaring!Glad
Jag menar, det här med sexuellt och attration är inte samma sak, i alla sammanhang.

Bumsibum
5/1/10, 11:13 PM
#46

jag tycker det är svårt, men jag tog homo.. Glad

karin46
5/2/10, 6:39 PM
#47

Själv är jag en stolt förälder och angagerad i RFSL Värmland, Jag trivs jättebra med både äldre och yngre som jag träffar där.

Strumpa
6/15/10, 3:43 PM
#48

#47 Härligt! Glad

Angående mig själv; girls, girls, girls

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Huldan
7/7/10, 8:08 PM
#49

Jag är bi, men har bara vetat att jag är det i lite drygt ett halvår och faller mest för killar. Fast det bästa som finns tycker jag nog är feminina killar och maskulina tjejer!

MyTwiggs
7/8/10, 2:17 PM
#50

I´m bi, Honey Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spottkobra
7/10/10, 12:52 AM
#51

Transsexuell, fast det har inget med min sexualitet att göra. Jag är asexuell.

Mona22
7/31/10, 11:47 AM
#52

Jag är hetero men jag tycker alla ska få välja vem de vill leva ihop med endå. Tycker det är konstigt att man ska behöva gömma vem man är om man gillar samma kön. ingen behöver lägga sig i hur andra lever sitt liv.

Sköt dig själv och skit i andra.Glad

Naturkillen
8/2/10, 7:34 PM
#53

Jag är homosexuell och det har jag väll vetat inerst inne sedan jag var 13 men inte erkänt det för mig själv först nu.

Jimmy-G
8/16/10, 11:55 PM
#54

Bög.

- Jimmy

[Strawberi]
8/28/10, 11:47 AM
#55

Jag är faktiskt Bi, efter att ha träffat en underbar kille som jag är tokkär i. Dock dras jag mer till flickorna..

Annons:
goodbyehiitler
10/12/10, 8:26 AM
#56

asexuell bög här ja…

dreamoutloud
10/12/10, 8:15 PM
#57

Satte min röst på Transsexuell, men är ju Bisexuell med så hade egentligen behövt två röster xD

EmmaWq
10/14/10, 1:17 PM
#58

Homo, med en Bisexuell lill-tå som jag brukar säga (man kan aldrig säga aldrig, utan bara utgå ifrån hur man har känt och känner nu)

komkoma
10/18/10, 12:14 AM
#59

Bisexuell med försmak för grabbiga brudar

Huldan
10/18/10, 10:14 AM
#60

komkoma: Det är så fint med grabbiga brudar <3 Enligt mig är dock androgyna människor hetast av allt!

EmmaWq
10/18/10, 10:27 AM
#61

#60 Håller med dig Huldan! ;-) Har bla en man-crush i Eddie Izzard (transvestit), men gillar oftast tjejer som ser tjejiga ut, men som ändå är lite "grabbigt tuffa" typ :P

Huldan
10/22/10, 5:03 PM
#62

#61
Åh, transvestiter <3 och åh… människor i huvudtaget som öevrskirder de typiska könsgränserna!

Annons:
Skogsmullen
10/22/10, 6:24 PM
#63

Jag vet inte, vet bara att jag gillar andra killar.

Siimon
11/2/10, 11:06 PM
#64

Homosexuell :)

Kan ses som en Transvestit? eftersom jag bär smink o blandar kill o tjej kläder. Men det är bara en stil jag har :)

LisasFoto
11/12/10, 6:47 PM
#65

Jobbig fråga. :)

Jag är både homosexuell och Transsexuell. Men valde Transsexuell eftersom det verkar vara mest fascinerande för andra. :)

-Cissi-
11/24/10, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Hetro, tror jag vet aldrig :) gillar väldigt feminma killar mest visual kei  "bifogar Bild alla är Killar =3"

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Huldan
11/24/10, 9:45 PM
#67

#66 Åh mumma!

Namiko
11/25/10, 1:35 PM
#68

Jag är queer, känner mig inte bekväm i någon närmare definition.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hexadermia
11/28/10, 3:29 AM
#69

Jag är som mjölken, homo.

Annons:
[Tan-chan]
12/17/10, 2:07 PM
#70

Jag är pan. (^_^)

MyTwiggs
12/19/10, 10:57 AM
#71

Jag funderar faktiskt pa min laggning… (sorry att jag inte har prickar over a,a och o..). men jag ar 23 och har inte haft en kille sedan hogstadiet… jag tappade val intresset for killar nar det borjade vaxa har pa dem Flört Hahahaha! Well, vad jag funderar over ar om jag (som bara varit med tjejer sedan urminnes tider) fortfarande borde betrakta mig som bi fast jag ser det som fullstandigt orimmligt att jag skulle falla for en kille igen. Jag ar ju intresserad av tjejer pa ett helt annat satt och skulle aldrig kunna vara mer an van med en kille. Hmmm.. Ok.. jag tror jag svarade pa min fraga sjalv. Jag har varit bi, men det vaxte bort for sisadar 8 ar sen och nu ar jag lyckligt homo och har varldens finaste tjej!!! Kyss Visst ar det val fler av er homos har som ocksa testat det motsatta konet och kanske vaxt ifran det? Jag har inte funderat sa mycket pa det, helt enkelt for att jag inte bryr mig sa mycket om vad jag ar… men nog ar jag 100% gay idag… lite fel att kalla sig bi bara pa grund av en hogstadieromans Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

regskylt
12/20/10, 8:58 PM
#72

#71 jag kan känna ige min lite där på ett sätt, fast när jag gick i högstadiet så trodde jag att jag var helt Gay. jag såg bara efter tjejer från jag var 11-16 år. Sen så blev jag intresserad av en kille och sedan så har det flytit på 50/50. Så jag upptäckte snarare att jag inte var gay till att jag var bi. Så jag räknar inte heller mitt sätt att tänka i högstadiet :)

Namiko
12/20/10, 9:12 PM
#73

#71 Jag har lite av det där problemet också. Såg mig först som hetero då jag bara var intresserad av killar fram till gymnasiet, först då blev jag förälskad i en tjej första gången och gick och funderade på om jag var bi i några år. Det var först i år som jag började träffa tjejer och samtidigt vände killarna ryggen. Kan inte alls se vad som lockade mig med killar tidigare.

Det känns helt fel att kalla mig bi, men samtidigt kan jag inte kalla mig gay då jag träffade enbart killar under 6 år och det har inte ens gått ett år sen den senaste. Istället så struntar jag i att definiera närmare och kallar mig helt enkelt för queer i brist på bättre ord.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MyTwiggs
12/21/10, 10:06 PM
#74

Queer är ett tillräckligt bra ord Skrattande Jag tror att jag kan kalla mig gay utan att ljuga på något vis ochså förvisso… Jag har ju albsolut inte en tanke på att ag någonsin skulle kunna falla för en kille igen.. det försvann från världskartan. den sidan måste ju kunna växa bort så väl som någon annan sida kan växa bort…. om jag nu måste utge mig för att vara något alls så är jag nog gay, det ligger mer sanning i det än bi Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Namiko
12/21/10, 10:27 PM
#75

#74 Jo, jag får väl se vad som händer i framtiden. Även om jag inte alls kan se mig med en kille nu så vet man aldrig vad som händer, men jag önskade länge att jag var gay innan den sidan av mig växte fram ordentligt så håller det bara i sig kanske jag känner mig mer hemma i att kalla mig gay längre fram. Inte för att jag känner något större behov av att vara så specifik, men när tjejen jag gillar kallade mig bi så kändes det bara så fel trots att hon faktiskt är den första tjejen jag är med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Huldan
12/22/10, 1:56 PM
#76

Tycker det är kul det där med hur mycket man förändras!
Jag har bara haft pojkvän, men när jag gick ettan på gymnaiet (ett år sedan) föll jag för en tjej och började räkna mig som bi.

I perioder på någon månad åt gången kan jag falla för enbart tjejer/killar, men eftersom det är så korta perioder, och varierar, så räknar jag mig helt klart som bi.

Har dock oftare "lesbiska" perioder, vilket antagligen beror på att tjejer är så galet snygga ;p

Annons:
MyTwiggs
12/23/10, 11:50 AM
#77

Skrattande Jag kan faktiskt säga att jag hoppas att jag inte är bi utan gay… Det kanske låter konstigt, men jag tror och hoppas att jag alltid kommer att hålla mig till tjejer. Jag kände mig aldrig tillräcklig för de killar jag försökte älska. Jag känner mig så galet lycklig och bekräftad när jag blir älskad av en annan tjej, det är så rätt för mig. Min flickvän är som en pusselbit som alltid har saknats i mitt liv och jag vet att jag tänkt så om tidigare flickvänner också, litegrann, men inte som jag gör med min nuvarande. När jag har henne står de gay i pannan på mig! Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Namiko
12/23/10, 12:40 PM
#78

#77 Jag förstår hur du känner, jag har aldrig känt mig så bekväm med någon kille någonsin som jag gör med tjejen jag tycker om. Det är en helt annan känsla och det var lite som att komma hem över det hela. Även om jag skulle vara bi så kommer jag nog att hålla mig till enbart tjejer, har testat killar och det var inget speciellt och verkligen inget att ha i jämförelse med tjejer :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MyTwiggs
12/25/10, 1:39 PM
#79

# 78 På så sätt kan man välja sin läggning lite Flört Jag väljer att vara gay oavsett om jag skulle vara bi. Jag tror inte att jag är bi egentligen, för den där speciella känslan av att vara bekväm och älskad av en annan person och att inte behöva ändra på sig för att stämma in eller bete sig på ett speciellt sätt för att inte vara fel, det är det jag vill definiera som kärlek och så kan jag bara känna med tjejer…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

yvon-julia
1/2/11, 3:34 PM
#80

Öppen Trans person MtF : Male to female.

MoaL
1/4/11, 1:54 PM
#81

Bisexuell här.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

strannee
1/7/11, 11:59 PM
#82

Queer (men i och med att jag definierar mig som queer, blir jag väl ironins humor) Flört

Bunn
1/8/11, 6:37 AM
#83

Jag är bi, men har aldrig haft ett förhållande med en kvinna och idag är jag förlovad (med en man). Har på senare tid börjat fantisera/dagdrömma allt mer om hur det skulle vara att leva med en kvinna och jag skäms över mina tankar.
Min fästman är underbar på alla sätt och vis och vi har ett bra förhållande… men ändå så tänker jag så "syndiga" tankar…

Annons:
RuiXue
1/23/11, 2:09 PM
#84

Annat. Har alltid trott att jag är helt hetero. Men efter ett nästan 5 år långt förhållande med en man där både giftemål och en kommande skiljsmässa ingick så vet jag inte längre. Tror jag kan vara bi, eller Queer. Tror helt enkelt inte jag faller för kön utan personlighetTungan ute

Jennie


Cochon
3/11/11, 7:18 PM
#85

Bi :D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: