Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1553 ggr
MyTwiggs
2008-10-16 00:52

MyTwiggs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart att jag ska presentera mig!

Skrattande

Jag heter Twiggie och jag bor på den Sörmländska landsbygden i en 100-årig herrgårdsvilla med mina älskade katter (hihi Bonde söker fru? Flört). Jag föder upp raskatter (Cornish rex) och katterna är mitt största intresse och min passion i livet.

Utöver katterna sysslar jag med en del konst. Jag skulpterar i keramik och målar.  Mitt nästkommande projekt är dock att ta körkort… eller… ja.. Om jag känner mig själv rätt så kommer något säkert i vägen som har "högra prioritet" Tungan ute

Jag älskar djur och natur och jag är uppfostrad i en ren skogsmulle-anda vilket jag är glad för och stolt över.

Jag hittade HBT iFokus genom en länk från Cornish Rex iFokus, där jag är medarbetare och blev så glad! Jag har väntat på en sådan här sajt och blev förstås medlem direkt!

Jag hoppas att det ska bli trevliga diskussioner att delta i här och att man ska få bekanta sig med fler härliga människor!

Länk till min hemsida finns på min presentation också!

(bifogar en bild på en av mina skulpturer)

Ciao! //Twiggan

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Ragnhildm
2008-10-16 03:48
#1

Snygg skulptur. Själv har jag mest drejat. Fast inte så mycket. Men det är galet kul =) Och lekt med cernitlera. Men det är ju inte riktigt samma grej. =)

MyTwiggs
2008-10-16 17:27
#2

Jag har en drej, men jag vet inte hur man drejar så den bara står där Flört

Cernitlera är så roligt! Det brukade jag göra smådjur av när jag var liten Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ragnhildm
2008-10-16 19:52
#3

Vet inte om jag är så bra på att dreja heller. Jag har liksom bara gjort så som det känns som om man ska göra. Och det har funkat. Har du ugn och sånt med (eller det antar jag att du har =)

MyTwiggs
2008-10-16 20:53
#4

Ok.. Jag gjorde några koppar en gång, men de blev förstås sneda och tråkiga. Inte alls som jag ville ha dem Flört

Jo, jag her brännugn. Annars är det svårt Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ragnhildm
2008-10-16 21:08
#5

Jo jag kan tänka mig att det är svårt. Äh, varför började jag snacka drejning för. Nu blev jag ju sugen på det =)

MyTwiggs
2008-10-17 00:33
#6

# 5 Haha! Ja det är så.. Jag blir också ibland sugen på att skulptera eller något vid fel tillfällen.. typ när jag ska gå till bussen och iväg till jobbet…  En gång blev jag sugen på att klippa och klistra på en mattelektion när jag gick på gymnasiet, men jag hade bara matteboken och en sax.. inget klister Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Ragnhildm
2008-10-17 00:56
#7

Jag blev en gång så grymt sugen på att sticka. Fast jag var på födelsedagsfest. Så jag frågade hon som fyllde om hon hade garn och stickor. Och så stickade jag en grytlapp (sen var garnet slut. =)

MyTwiggs
2008-10-17 12:29
#8

Hahahahaha! Det är ju underbart! Spontan kreativitet är en värdefull egenskap, vet du! Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ragnhildm
2008-10-17 17:12
#9

Japp. Jag har ett behov av att tillverka grejer. Nu har jag oftast en stickning liggande i väskan så kan jag sticka på tåget eller när jag går nånstans. (Folk tittar på en konstigt när man stickar medan man går =)

MyTwiggs
2008-10-17 17:31
#10

Stickning är så gudasött! Jag önskar att jag kunde sticka! Jag stickade en halsduk när jag låg på sjukhus. Det tog två veckor, och när jag skrevs ut repade jag upp hela halsduken och nu kommer jag inte ihåg alls hur man gör! Flört Hihi!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ragnhildm
2008-10-17 17:37
#11

Sticka är lätt och man känner sig produktiv =)

MyTwiggs
2008-10-17 21:42
#12

# 11 Ja, det är sant :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: