Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1682 ggr
BraveandCrazy
2008-10-10 11:10

Har du kommit ut ur garderoben

Annons:
Ragnhildm
2008-10-10 21:28
#1

Hm, röstade på att jag är på väg. Fast jag vet inte om det är riktigt rätt. Har berättat för några och har inga planer att berätta för en hel del andra. Iallafall inte förrän det blir aktuellt =)

Linn
2008-10-10 22:21
#2

Jag berättar för de som frågar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ragnhildm
2008-10-10 22:37
#3

Jag berättar ibland om nån frågar. Eller jag ljuger inte. Men jag kan få folk att tro att jag svarat fast jag inte har det om jag inte vill svara =)

JhLm
2008-10-11 12:01
#4

Vi lever helt öppet båda två:)

Avorio
2008-11-27 15:39
#5

Jag har berättat för några före-detta-kompisar. Då var det jag som tog upp det själv, mest för att jag tyckte det var spännande (jag var inte mer än 10 då). De tyckte inte det var något konstigt. Så när jag sedan bytte skola gjorde jag likadant - men det resulterade i att jag blev utstött. Så nu har jag lärt mig att jag inte ska skrika ut det till hela världen. Jag svarar om någon frågar.

Saga85
2008-11-27 15:50
#6

Jag valde Ja, men skulle hellre vilja ha ett Annat-alternativ. Är inget som jag går runt och "berättar" för folk. Det brukar komma upp naturligt. Antingen i vanliga samtal, eller om man är ute och raggar på/blir uppraggad av någon av samma kön. I familjen har det bara kommit upp med ena systern, har aldrig varit något som kommit upp med övriga eftersom jag aldrig vart i ett seriöst förhållande. Bara dejtat en tjej. Då var det "Jag ska ut och träffa Lina" och inget mina föräldrar påpekade. Sedan var det trots allt min mor som bjöd mig på första och enda Priden. Så kanske att de vet trots allt.

Annons:
radera
2008-11-27 19:59
#7

ja, fast inte för alla. mina vänner vet, de flesta i min familj vet, dock inte min pappa.

itan
2008-11-29 18:25
#8

Ja fast inte för alla, några vet, och har vart både posetiva och negativa reaktioner, så har valt att vara tyst ett tag till.

FrauBlycher
2008-12-02 09:22
#9

varenda dag sedan ca 10år tillbaka

Tussebus
2008-12-03 16:32
#10

Jag kom ju ut ur garderoben för ett tag sen men idag var det en som berättade för mig att hon kommit på sig själv med att gilla tjejer. Jag blev jätteglad för förtroendet och tyckte det var supercoolt att hon gillar tjejer!!

Dock var det bara en annan som vet. Kul Cool

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

LinnSam
2010-04-11 00:56
#11

Jadå, jag kom ut när jag var 15.
Berättade på Julmiddagen för hela släkten, haha!

Sen berättar jag för de som frågar.
Men är öppen för alla, och alla som känner mig vet om det Glad

Saga85
2010-04-11 01:09
#12

Nu har jag f.ö. berättat för min familj. Började med att jag dejtade en tjej förra sommaren. Hon var hemma hos mig (bor hos mina föräldrar), så jag berättade helt enkelt för dem att hon var mer än en vän och att jag är bi. Sedan var det lika bra att berätta för mina syskon också. Detta var första gångerna jag "aktivt" kommit ut och det inte bara har blivit. Fick bara positiva (om än lite förvånade) reaktioner.

regskylt
2010-04-11 02:30
#13

Jag håle rmin bisexualitet helt öppen för de sdom frågar och om man komme rin på sånt ämne. Pappa har jag aldrig pratat med sådär, det känns svårt.. Men kompisar, bekanta och sånt är inga problem.

Min intersexualitet håller jag mig ganska tyst om..

Och att jag är polygam, det vet nite familjen om, men vänner

Annons:
Anor
2010-04-18 22:49
#14

Jag har inte berättat för någon om min sexualitet än, iaf inte utanför internet. Har dock bestämt mig för att bli öppen med det sedan när jag börjar uni.

Känns som att det skulle krångla till saker alltför mycket om jag kom ut i dagsläget. Sorgligt men sant Obestämd

Bumsibum
2010-05-01 23:12
#15

"ja,fast inte för alla"

en del i min släkt vet men inte alla, mina vänner vet, men sen så är e så, nya människor man träffar, typ arbetskamrater o liknande, undrar dom inte säger jag inget, en hetro komemr ju inte fram "hej jag heter Lisa o är 32 år o hetro" så då gör ju inte jag de iheller till nya, de kommer ju fram nångång men inget jag säger de flrsta jag gör, bara om de som sagt frågar, för nej jag är hetro, hade jag inte velat svara om nåån frågar om jag e gay.. jag står för de jag är liksom… :)

Punkten
2010-05-04 13:37
#16

Mina vänner vet om min bisexualitet och mina tidigare samkönade förhållanden. Jag är öppen på det planet att jag svarar ärligt när någon frågar. Dock är det bara min äldsta lillasyster och min ena kusin som vet av släktingarna, så ja, men inte alla vet.

Huldan
2010-06-04 18:22
#17

Jag berättar det om det kommer på tal, de flesta av mina vänner vet om det. Däremot vet mina föräldar ingenting, och de kommer nog inte få veta om jag inte inleder ett förhållande med en tjej.

Strumpa
2010-06-15 15:31
#18

Jag är väldigt öppen om det ifall det kommer på tal. Alla jag umgås med vet, för det är en del av mig liksom. Har inga föräldrar att komma ut till då de inte är i livet längre, men min mamma visste då jag blev kär i min första flickvän som 11/12åring. Jag har ett undantag dock; mina farföräldrar och släkten på den sidan är bokstavstroende kristna och de är väl de enda jag har "kvar" att berätta för…fast jag misstänker att dom redan vet hur det ligger till.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Waka
2010-07-05 19:15
#19

ja… eller nästan..
alla mina vänner vet om att jag är homosexuell..
när jag var 13 kom jag ut till min mor som Bisexuell och det tror hon än..
har inte vågat ta steget än.
hela min släkt är väldigt emot homosexuella och så..
men jag är på väg.

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

Namiko
2010-07-25 14:02
#20

Jag har egentligen aldrig varit i garderoben. Min bisexualitet har kommit smygande sen tonåren och så fort jag kom på vad det var så har jag pratat med folk om det. Alla mina vänner vet och i höstas berättade jag för min äldsta syster och hennes tjej. Det var först i vintras som jag kände mig redo att faktiskt vara med en tjej så innan det var det mest "jag tror att jag kan vara bi" när jag pratade om det. Har aldrig ljugit om det och skulle inte göra det om nån frågade.

Har dock inte berättat för mina föräldrar än, mamma har frågat och jag är rätt säker på att hon vet men det är fortfarande inget jag vill prata med henne om. Hon får det helt enkelt bekräftat när jag tar med mig en tjej på familjemiddag, samma sak med den del av släkten jag nästan aldrig träffar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
[Cavalli]
2010-08-01 01:12
#21

Var under många år säker på att jag var lesbisk. Tog tag i saken till slut och kom ut för släkten, vännerna hade redan vetat om det i flera år.

Sen tog det cirka 2 år då allt var frid och fröjd, hade fått mig en umgängeskrets inom hbtvärlden som jag verkligen trivdes med. Sen mötte jag en kille, som jag fick känslor för. Då började den verkliga karusellen. Min egen självbild sattes i gungning, och jag insåg att jag var Bisexuell. Men det accepterades inte alls bland dom vännerna. Jag blev en svikare, och var inte värd att umgås med längre. Och mycket skitsnack om att jag fejkat min läggning under alla år.

Har gått in i garderoben igen, och försöker hålla mig borta från sociala tillställningar i den här staden, då man ofta träffar på gamla vänner och bekantingar som ger en sån brutal känsla av utanförskap.

Bumsibum
2010-08-01 13:12
#22

jo, e är en svår pungt för oss gay att en vän helt plötsligt har kille.. man tycker de e skumt, men sålänge den personen är lycklig så…..Glad

Namiko
2010-08-01 16:18
#23

En liten uppdatering, pratade med min mamma i telefon tidigare i veckan och det kom upp att min syrra skaffat flickvän och mamma frågade mig ännu en gång. Den här gången valde jag att faktiskt svara på frågan och tydligen hade hon ingen aning om att jag gillar tjejer :P Hon hade varit så upptagen av att min ena syrra kom ut förra året att hon helt missat mig. Men precis som jag redan visste så tog hon det väldigt bra, allting annat hade varit riktigt konstigt då hon inte hade några som helst problem när mina systrar kom ut för 1 och 10 år sen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Naturkillen
2010-08-02 19:31
#24

Nej det har jag inte.

[Ambrosia]
2010-08-21 02:52
#25

Ja jag har kommit ut för länge sedan för min familj och vänner etc. Men man kommer ju inte ut en gång. Det får man ju göra hela tiden. Särskilt då alla hetron förutsätter att man är hetrosexuell hela tiden. *Jobbigt*. Men jag är rätt öppen av mig. På mitt förra jobb sa jag att jag är homosexuell och på min förra praktik. Men på en praktik har jag dock inte sagt nåt än. Men jag kanske gör det allt eftersom jag lär känna handladaren. :)

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

Skogselva
2010-08-21 14:05
#26

Jag råkade försäga mig till en kompis på fb, så hur många av mina vänner som vet är jag inte säker på, men annars nej, jag har inte kommit ut.

Jag är mycket kluven, samtidigt som jag vet att det skulle vara helt okej för mig att vara lebb och samtidigt som jag inte ser det som en hemlighet, så vill jag inte säga något till familjen. 

Vet inte varför, jag är lyckligt lottad på det viset att mina kusiners faster är bi eller homo, och min mammas tjejkusin är gift med en kvinna. Plus att mamma helt spontant flera gånger sagt att det skulle vara helt okej om jag eller brorsan inte var hetro.

Jag tror att de kan misstänka det, för jag har aldrig haft några killar, aldrig heller riktigt visat något intresse för dem. Plus att jag helt öppet burit så'na där lesbiska örhängen (de två kvinnotecknen sammanlänkade) och både skriver och läser lesbisk skönlitteratur.

Kanske är det löjligt att jag inte talat om det, eftersom jag inte bryr mig om de är okej med det eller ej, jag är fortfarande jag, och om de inte tycker att det är okej så är det deras problem, inte mitt.

Å andra sidan, varför skulle jag behöva berätta? Hade jag varit hetro så hade jag ju knappast behövt säga "Äum, mamma, pappa, det är något jag behöver berätta för er, jag gillar det motsatta könet".

Jag vet inte… kan man vara oredo att komma ut, utan att vara rädd för hur folk ska reagera?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Huldan
2010-08-21 18:25
#27

Nu har jag kommit ut för mamma med!

Annons:
regskylt
2010-08-21 19:43
#28

#27 gick det bra? :)

Huldan
2010-08-23 14:50
#29

#28 Ganska :) Hon reagerade med
M:"hur vet man att man är bi då?"
Jag: "Eh… jag attraheras av tjejer?"
M: "Gör inte alla det ibland?"
J: "JAg ahr avrit förälskad i tjejer…"
M: "Men så är det väl för alla"
J: Eh… JAg vet inte…

Haha, jag tror minsann min mor dras till kvinnor hon med^^

Saga85
2010-08-23 16:39
#30

Sådan mor sådan dotter Flört Skönt med såna reaktioner!

Huldan
2010-08-23 16:58
#31

Absolut :) Men även ltie jobbigt att hon "misstror" min bisexualitet, och inte tror jag är det "på riktigt"

[Strawberi]
2010-08-28 11:41
#32

Jag har kommit ut helt. Hela min skola vet om det nästan. Det är ju rykten men jag bryr mig inte. Stolt för den jag är :-)

goodbyehiitler
2010-09-07 08:47
#33

När jag var mindre och mer osäker så berättade (eller svarade) jag bara om någon frågade, men nu vet alla, blev period när man flyttade och alla fick veta direkt och sen när jag flyttade igen blev det bara HBT vänner inprincip^^ familjen va väl lite så i början men funkar bra nu :) min mor hänger med mig på gayklubbar^^

MyTwiggs
2010-09-23 10:01
#34

Ja, men jag har aldrig sett någon vits med att skutta ut ur garderoben med en megafon och skrika att jag är flata! Hahaha! Jag undanhåller inget för någon, men de som märker det märker det. Jag tycker ärligt talat att det är min ensak. Jag bryr mig inte så mycket om det.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Huldan
2010-09-23 20:48
#35

Gillar starkt att jag och min brors flickvän har lebbrykten^^

MyTwiggs
2010-09-24 00:33
#36

? Jaha?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Huldan
2010-09-24 16:26
#37

Det är lite underhållande, för vi har enbart kramats offentligt, och då antar folk att vi är lesbiska ;) Det gör ingen av oss något ont, för båda är bi, och min bror byr sig inte. Men man märker hur fort rykten sprider sig i en liten stad!

Siimon
2010-10-29 15:10
#38

Jag är en kille som sminkar mig och har tjej kläder (dock inte transa föer jag lever som och är en kille)

Så dom flesta fattar utan att jag behöver säga något

mandirose
2010-11-05 15:41
#39

jag kom ut för några månader sedan, till min mamma…önskar att jag inte gjort det…det låter ju konstigt å så men det var så pressat och jobbigt! Jag vill att det ska vara mer "lättsamt"… drf bruka jag mest veva in det i sammanhang…speciellt till släktingar som förut sa "ja men så kunde ju då å nån kille bo här när jag dör" blablablablabla.. "men va?! vad då en kille? Du kan ju inte bara anta det"… Sen i andra sammanhang… men jag har dock inte kommit ut för min pappa.. känner att jag inte behöver det, han får väl se en vacker dag ;) hehe.. och om han frågar varför jag inte sagt något om att jag är Bisexuell skulle jag bara "jaha, de är väl ingen stor grej?". Men han (eller var det min låtsaspappa?båda har iaf emot homosexuella) sa "jag ska bli dom homosexuellas hitler nästa liv".. jag blev så jävla sur! Hade lust att typ skjuta ner han!!! Jag har 2 nära kompisar som är bisexuella så det känns jättebra att lixom ha "stöd" ;) Sen har jag en nära kompis som inte vet om det en…vet inte om jag ens vågar nämna det som "en självklarhet" i något sammanhang… Har svårt att tänka mig att hon skulle bli "glad" eller så som andra som fått vetat det blivit typ…. assåå åååååhh…

Upp till toppen
Annons: