Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2407 ggr
[Tan-chan]
2011-05-18 15:34

Presentation: My story

Tänkte försöka liva upp forumet lite genom att presentera mig och min bakgrund till det jag är i dag. (^0^)

Jag kallas Tan-chan, och har många saker på gång i huvudet som jag nyligen har lyckats reda ut. Så för den som vill läsa så kommer det en liten och glad berättelse här:

Jag vill börja med att jag nyligen blev införstådd - efter att i många år känt att något är fel - att jag är intergender. Alltså jag är varken tjej eller kille. Någonting däremellan. Min läggning är Pansexuell.

Detta med könet förstod jag för några dagar sedan när jag insåg att jag inte kände mig som tjej eller kille. (Min kropp är en tjej). Jag har i hela mitt liv känt att jag inte platsar in i normerna på varken det ena eller det andra sättet, och har egentligen inte tänkt så mycket mer på det. Men för ett tag sedan började jag känna att jag var tvungen att ta reda på vad jag var för att kunna identifiera mig själv. Jag kände mig riktigt förvirrad.

Det var så att när jag var ute på praktik på en tanker fick jag ihop det med en kille, och när vi kom hem fortsatte relationen. Men jag var ihop med honom av fel anledning: Jag ville hitta en identifiering. Den kärleken jag kände var dock endast vänskaplig. Så det blev ju naturligt att förhållandet kraschade.

Jag tappade min lust till sex och jag förstod inte varför. Där började förvirringen.

Nu kom jag i underfund med att jag egentligen inte hör hemma i min kropp. Min kropp behöver vara en blandning av de två könen. När jag läste om intergender så förstod jag att anledningen till att jag inte har någon lust är för att jag måste ha sex i fel kropp.

Finns inte mycket att göra åt detta. Oavsett hur mycket jag än opererar mig kommer jag ändå inte bli fullständigt det jag vill bli.

MEN!

Nu har jag hittat mig själv, efter närmare 23 år på denna jord - och det känns riktigt bra och tryggt. Visst, vissa saker kan man inte göra någonting åt. Men just nu gör det ingenting för jag har accepterat det. Huvudsaken är att jag känner mig trygg som den jag är - och det gör jag.

Detta har lett till att jag har börjat må mycket bättre. Jag är glad och positiv, utåtriktad och älskar att träffa nya människor. Att kroppen är som den är kan kännas jobbigt då och då, men mitt positiva humör fyller tomheten på något sätt.

Jag är fortfarande Pansexuell (det visste jag redan då jag var i början på tonåren). Det är min sexuella läggning. Dock saknar jag inte sexet så jag antar att jag är i en asexuell period just nu.

Mina närmaste stöttar mig också i detta. Visst, mina föräldrar kan inte förstå denna konflikt som jag har mellan mig själv och min kropp - men de säger att så länge jag mår bra så spelar det ingen roll vem eller vad jag är.

Woah! Känner mig ännu gladare av att ha fått berätta om detta och göra det officiellt! (^0^)

Annons:
DanceOnRainbows
2011-05-26 22:02
#1

Håhå, så jag är inte den enda intergendern på den här planeten? c:

High five for being intergender! *höjer hand*

Oh well, min story då~ *Inte för att någon har bett om den, men tänker berätta ändå! c:<*

Jag har bara helt enkelt aldrig blivit behandlad som en tjej 100% ut. Liksom, i sexårs fick jag smeknamnet "Hano" <- felstavat finskt pojknamn. -> och dom flesta av mina vänner ser mig inte som en tjej. Dom ser mig heller inte som en kille, dom ser mig som nån wierd blanding därimellan c:
Mest för jag är så androgyn.
Jag visste från ung ålder att jag nog inte var tjej i psyket, direkt då så trodde jag att jag var transexuell. Då mina föräldrar är posetiva emot HTBQ-folk så spelade det ingen roll för dom att säga "han" om mig istället.
Men det kändes ändå inte rätt då heller. Och det var antagligen då som jag fattade att jag var därimellan, en Hen helt enkelt c:
Mina föräldrar är väldigt posetiva emot saker, så dom sa inte så mycket. Ryckte mer på axlarna och sa "jaha". Alla mina kompisar reagerade samma sak, vissa har inte förstått, men förklarar man lite noggrannare så fattar dom med. <:
Det är riktigt ovanligt att vara intergender, har jag märkt o.o

[Tan-chan]
2011-05-26 22:13
#2

#1: Vad awesome!! Gött med folk som fårstår en.

Jag är någon konstig mix dock. Alla ser mig som en tjej men med pojkaktigt beteende. Jag ser väldigt feminin ut, och det stör mig riktigt ordentligt. Tycker dock inte om att klä mig i klänningar eller kjolar (nästan så jag får en allergisk reaktion på det. Haha!).

Jag har aldrig varit som alla andra mina tjejkompisar. Jag var alltid "killen" i tjejgängen, och är det fortfarande. Jag är kallad "mannen i huset" med min rumskompis, och på mitt praktikfartyg fick jag alltid höra "Sitt inte som en pojke!", "Gå inte som en pojke!", "Prata inte som en pojke!", "Klä dig inte som en pojke!" mm, och det avslutades alltid "För du är ju en tjej". DET gör riktigt ont att höra hela tiden, för jag känner mig inte som en tjej. *snyft*

Dock känner jag mig inte alls som en kille heller. Vet inte riktigt vad jag är. xD

Dock har folk svårt att se mig som något annat än tjej just för att jag ser så feminin ut, så de kallar mig alltid "hon". Det gör ont i mig ibland att de inte kan respektera att jag inte vill bli kallad som han/hon/hen. Jag vill egentligen inte bli kallad någonting sådant alls, för "hen" passar mig inte riktigt heller känns det som även om jag känner mig 110% intergender.

Åh, så krångligt det är! Har lite saker kvar att upptäcka om mig själv. Vet dock att jag vill ha en manlig kropp men med alla feminina egenskaper som ingen manlig kroppsbehåring, ingen grov hy, osv. Vill helt enkelt vara androgyn, men att jag inte är en tjej i grunden.

DanceOnRainbows
2011-05-26 23:00
#3

# 2

Jo, jag förstår exakt hur du menar med hur det liksom gör ont när folk kallar en för "hon". För det är som att dom tar en 100% som tjej och det liksom.. det känns fel ._.

Jag är bara helt androgyn. För det första så låter jag som en kille, enligt alla jag pratar med iaf. xD För det andra så har jag tydligen manliga drag <: Fick höra av en kompis pappa att jag "har en viss pojkig charm" över mig, hehe~

Jag använder faktiskt inte byxor o3o Jag gillar inte hur dom sitter, typ. Så jag använder bara kjol, har bara mjukisbyxor hemma och då sitter dom väldigt, väldigt löst. Dx

Men jag blir ändå misstagen för en kille. Hehe, gick en gång förbi ett gammalt par då jag skulle till skolan.
Tanten: Åh, vilken söt liten pojke!
Gubben: Ja! Men varför hade han kjol?
Tanten: Äsch, han kanske var transexuell? Jag blev nästan lurad, trodde nästan han var en tjej! hihi!
Jag dog av skratt~ c;

Oh, men då kanske du är nongender? o3o
Nongenders är såna som känner att dom är inget kön, helt enkelt. Att dom är en "den" eller "det"? c8

Varför måste man egentligen ha saker som "han"/"hon"? I finskan så har man inte orden "han" eller "hon". Då är alla "det" TT____TT

[Tan-chan]
2011-05-26 23:07
#4

#3: Men jösses så härligt det låter ändå att slippa höra "hon"! Önskar at tjag såg mer pojkaktig ut. Jag kan göra det om jag verkligen anstränger mig med makeup och sånt, men då ser jag ut som en 10-årig pojke. xD

Nä, nongender är jag nog ändå inte. "Den" känns inte heller rätt. Seriöst, om jag hade blivit född till kille hade jag nog varit homosexuell och feminin. Men eftersom jag har en tjejkropp så känns det bara konstigt. Vill ha en manlig kropp, men med de feminina egenskaperna till utseendet. Vill vara blandning av tjej och kille helt enkelt, där jag är av manligt kön i grunden.

Men i finskan heter det ju "hän", och egentligen är det som "hen" och inte "det". Därför skulle det nog kännas bättre för mig om jag flyttade till Finland (är helfinsk men är född i Sverige). Känner mig som en finne också. xD

DanceOnRainbows
2011-05-27 17:56
#5

# 4

Mjaeae, det känns bara mest wierd. Mest för jag inte vill bli kallad för kille heller D: Jag är inte 100% något av dom, liksom .w.

Hade jag blivit född kille hade jag nog vart hetero ändå. Har aldrig gillat killar, kommer nog antagligen aldrig göra det. o.o
Men jag har ofta tänkt på att om jag skulle vara kille så skulle jag nog vara mer androgyn. .w. Fast jag gillar att vara tjej också, till en del. Bara hälften. EHehehe. xD

Men åh, då ljög en för mig >8U
Jag pratade med en från finland som sa det till mig och jag typ "OMGDFSFD, det låter awesome >ww<!" .. jag som är halfinsk också <_< Jag kan bara en mening. (Y) Fast jag förstår mycket bättre än vad jag talar o3o
Åh, låt oss flytta till Finland, Tan-chaaan~
Fast först måste jag gå på Närcon, Whatevercon, Kawaiicon och sånt, seeeen kan vi flytta! 83

[Tan-chan]
2011-05-27 18:50
#6

#5: Jag hade blivit överlycklig om någon ens kunde misstolka mig för en kille, för då ser jag inte allt för feminin ut. xD

Ja, jag gillar också bara hälften till hälften när det gäller att vara båda könen. LOL! xD

Haha ja, men man använder dock "den" (på finska "se") också när man pratar om folk. Men jag kan typ den gamla riksfinskan som talades på 40-50-talet eftersom jag har växt upp isolerad från den "nya" finskans utveckling. Jag förstår inte alls så mkt av dagens finska när jag åker till Finland för att det är så mycket slangord som har kommit till. (>_<)

Men "hän" är det officiella som betyder ungefär som "hen".

Ja, jag ska faktiskt flytta dit när jag har sparat ihop tillräckligt med pengar, Du får gärna flytta med mig. xD

Jag ska också på Närcon! xD

Annons:
DanceOnRainbows
2011-05-27 19:21
#7

# 6

Meep, jag är van :B
Jag brukar få leka mina kompisars pojkvänner om dom inte vill snacka med en viss person över telefon ^_^
Haha, det var lite kul när en kille hade snackat skit om min bästa vän, för jag blev skitsur, så jag ringde upp killen och sa att jag var min bästa väns pojkvän och massa saker ;3 Killen blev jätterädd~ (A)

Ahaaa QwQ
Jag venne, jag har släkt i finland då min mamma är från finland~
Jag kunde tala lite finska när jag var liten, men nu har det typ avtagit ._.

Det skulle vara kul, finska får mig att garva så jag skulle gå runt och garva. Fast då blir det inte sådär stor skillnad på annars :B

Ska du? 8D Då kommer du antagligen inte missa mig QwQ Om allting går som det ska så kommer jag ha jättefärgglatt hår, såatteh. :B Bara att leta efter mig~

[Tan-chan]
2011-05-27 19:27
#8

#7: Haha, vad häftigt! Jag har rätt så låg röst men väldigt highpitched ändå. Det är typ en mysko blandning. Blev utsatt för passiv rökning i 13 år av mina första år, så det har påverkat min röst. xD

Jag kommer kanske vara en stor Nyan Cat, men vi får se. xD Kommer dock ockå vara en Finland från Hetalia som ska springa i koppel tillsammans med Sovjet från Hetalia, och sedan ska vi spela ut det finska vinterkriget också. xD

Ska se vad jag hittar på till närcon. Men ses ska vi absolut göra tycker jag! ♥

DanceOnRainbows
2011-05-27 19:32
#9

# 8

När jag inte gör till den så låter jag ganska mörkt, men jag brukar göra till den o3o

Haha, aw 8D
Åh, är jag den enda som faktiskt inte fattar Hetalia? ._. Jag gillar inte Naruto och jag har inget speciellt tycke för Hetalia, jag venne vrf. :B Hade Tyskland vart tuffare så hade jag antagligen tittat pga honom, men jag tycker han är mesig |:

Jag är ganska smart, jag köpte biljett innan jag bestämde vem jag skulle gå med. (8 Så jag kommer nog få åka från stockholm till Linköping själv. Sen, hur jag ska hitta, det är en annan fråga för jag kommer tappa bort mig. 100% säker .w.
Men ja, det är ett måste! :c

[Tan-chan]
2011-05-27 20:03
#10

#9: Jag är inte heller sådär jättestort fan av Hetalia, men jag gillar hur serien är igenomtänkt. Dock om den hade varit lite mer seriös så hade jag nog fallit för serien helt och hållet.

Tänkte cosplaya som Finland mest för att jag älskar Finland-karaktären (så dundersöt!) och för att jag är finne själv, och hans personlighet passar mig perfekt. xD

Du får gärna åka med mig! (O_o) Jag ska bo hos min morsa i Linköping några dagar innan Närcon, så tänkte jag be henne skjuttsa mig till Närcon. Vi kan nog hämta upp dig från tågstationen i Linköping samma dag som Närcon börjar om du vill, så åker vi direkt till Närcon?

Köpte också biljett utan att veta vem jag ska åka med, men nu vet jag tre andra som ska åka med. xD

DanceOnRainbows
2011-05-27 20:43
#11

# 10

.. DOM HAR INGA JUDAR! D8 Liksom, okey, jag vet att det skulle väcka anstöt om dom hade med Hitler och jude-delen. Men jag tycker att dom kunde iaf hintat lite om det. TT__TT

Jag har bara hört att Finland och Svergie är typ gifta? 8U

ÅH, det skulle typ vara jättejättejättejättejättejättesnällt! OwO
*Viftar med armarna och springer runt i cirklar* Mjeh, jag vet några som ska dit, men jag tror inte dom vill hämta mig .w. Och ingen av dom kommer från stockholms-hållet så D:
Men åh, om ni kunde hämta en förvirrad, borttappad liten Hano såsåsåsås skulle jag slippa åka omkring och vara helt borta :c *Hoppar på och kramar* Tack! >www<

[Tan-chan]
2011-05-27 20:54
#12

#11: Ja, det är ju tråkigt att en så stor grej ur världshistorien har lämnats ute.

Nä, gifta är de inte. Sverige trånar efter Finland, som är en airhead och fattar ingenting av Sveriges närmanden. xD Sverige har typ bara bestämt sig för att kalla Finland för sin fru. xD

Men så lämnade ju Sverige sin "fru" i sticket när stora elaka Sovjet attackerade Finland. Dock klarade sig Finland riktigt bra, men hans vänstra arm (Karelen) tillhör ju Ryssland nu. (T_T) Dumma Sverige!

Så när jag som Finland och min kompis som Sovjet ska spela ut vinterkriget på Närcon så kommer det sedan stå på min vänstra arm "Belongs to Sovjet Union". LOL! xD

Fast å ena sidan så är ju Finland en badass pga det, så det gör ingenting. Det gjorde honom coolare. Han är liksom söt, men riktigt imponerande. ♥ xD

Haha! Jag ska höra med morsan när det närmar sig. Är ju ett bra tag kvar, men jag tror det går helt utmärkt. Bara du inte kommer allt för tidigt för då blir det jobbigt att gå upp ur sängen. xD

DanceOnRainbows
2011-05-27 21:10
#13

# 12

Men eller hur! TT___TT
Men åh. owo Vi är onda, vi svenska människor :c
Jag fick en gång höra att jag är som Svergie och Finlands barn, då jag är halvfinsk och halvsvensk. Och jag liknade nån av dom eller nått, jag vet inte, jag lyssnade inte så noga <:

Haha, aw. Jag kommer inte cosplaya, jag har inte pengar, tid eller tålamod. >w<

Håhå, gör det c: Säg att jag är jättesnel och bits inte alls. Bara ibland. >:
Och meep, tidigt. Jag är en lat människa.. Jag pallar inte kliva upp typ sex på morgonen för att vara där åtta, så, det blir väll att jag är framme typ, tolv-ett .w. När börjar ens Närcon? *har ingen koll alls*

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-27 21:37
#14

#13: Hahaha, ja du kan ju vara deras barn förutom att båda är ju killar så det går ju inte tyvärr. xD

Folk säger att min personlighet är som Finlands:

"Finland is described as being simplistic, gentle, and honest, as well seeming rather adult-like. He's very talkative, especially around Sweden, thinking up jokes to lighten the atmosphere.

He displays also much strength when needed, making him quite frightening to anyone who gets on his bad side. He loves to think of interesting and unusual festivals that no other country could imagine, and actually likes the taste of salmiakki."

Allt det där stämmer 90% in på mig. Det enda som skiljer mig och Finland åt är att jag inte tycker om Mumin medan han gör det, och att jag är rätt så barnslig (fast jag tycker han är det också faktiskt, han är bara vuxen när det behövs typ). xD Men vi båda gillar bastu också. xD

Synd när man varken har råd, tid eller tålamod. Mitt tålamod tog slut med cosplayen inför Uppcon. Nästan så jag vägrar att sy en enda cosplay till. xD Har hittills sytt alla mina, samt några till kompisar. Men nu har luften gått ur en. xD

Haha, japp! Ska säga det till henne nästa gång jag pratar med henne. xD Och bra att du är morgonlat. Det är jag med. ♥

DanceOnRainbows
2011-05-29 20:38
#15

# 14

Scchhh! Ingen behöver veta något! >3<

Haha, jag är jättebarnslig Q3Q
Jättemånga tror jag är typ tolv-elva.. xD Fast det kan vara för att jag är liten också .w.'
Men åh, mumin <3 Jag ska åka med några kompisar med en båt över till Finland (Åbo) för att gå på mumindalen 8D <3 Och älskar att basta >3<!

Meep, jag kan inte syyyy .w. Men jag ska lära mig. Nån dag. *lat* (8

Bra där :3
Men åh, jag är jättelat =www= *gäspar*
Måste få sova 9-10 timmar varje dag, annars blir jag fett kinkig 8U
Fast inte på konvent, då blir jag bara pepp xD

[Tan-chan]
2011-06-08 12:57
#16

#15: Oki, jag hyschar om det. xD

Åh ja, alla på Uppcon trodde inte på mig att jag är 23 år. Alla gissade på max 17 eller något. xD Fyller år i morgon. Buuuh!

Har också varit i Mumindalen, fast det var när jag var 9 eller något. xD Mysigt atälle.

Jag tar tillbaka det där med att inte sy cosplays. Jag får en symaskin i födelsedagspresent och då kommer jag börja på min nya hemliga cosplay till Uppcon 12. LOL! xD

Det är inte så svårt att sy faktiskt. Jag har bara sytt 7 dräkter allt som allt, och bara tre av dem har varit seriösa. Nu känner jag mig så duktig att jag kan klara vad som helst inom syeri och cosplayande. xD

Ja, konventströtthet är bara pepp! xD Har fortfarande inte återhämtat mig från Uppcon och tältandet. Var på plats #4 i kön. Tre av mina kompisar började tälta en dag innan, så bara de tre var före mig. xD

DanceOnRainbows
2011-06-08 18:45
#17

# 16

Thats gewd 8D

Jag var en sväng till Uppcon på söndagen, för det var öppet c: Det verkade inte speciellt peppt, så jag ångrar inte att jag inte gick .w.

Mumindalen <3
Mje, ska kanske gå design efter att jag har pluggat upp Matten/No så då kommer jag nog lära mig att sy :3

Åh, konventströtthet <3 Det är bara så sjukt nice när man sitter på konvent, har dygnat och bara gjort massa stuffs :'D

[Tan-chan]
2011-06-08 19:25
#18

Skojar du? Det var superpepp när jag var där i alla fall. Är nog det bästa konventet jag har varit på hittills. Träffade massor med nya vänner som man lekte med. xD

Fast folk var rätt så trötta på söndagen. inte minst jag. Jag satt halvdäckad på torget och sov. xD

oh, design är bra! Vill också gå design, men ver inte vart det leder till efteråt. Design är svårt att slå igenom i vad jag har hört. Har en kompis som läser till det och det ser mörkt ut. Fast det gör det för alla utbildningar förutom data typ. (=_=)

DanceOnRainbows
2011-06-10 13:25
#19

Jättemånga sa att personalen hade vart otrevlig och att folk inte hade vart peppade alls o3o Meuwcon 03 var det bästa konvetet för mig, åh, om jag fick en önskan så skulle jag önska dom tre dagarna igen TTwwwTT <3

Precis, alla jobb ser mörka ut i början .w. Fast jag kommer ha en webshop, där jag kommer sälja kläder n'stuff, medan jag hjälper min käre mor på vårat bageri >w< Så jag kommer ändå ha ett arbete 8D Sen om hela design-grejen går dåligt, så, well, då kan jag sy iaf :B

[Tan-chan]
2011-06-10 13:35
#20

#19: Ja, personalen hade varit lite otrevlig. Men det hade sina anledningar också. Vissa som inte skötte sig och tight med tid. De bad om förlåtelse för det senare.

Alla jag mötte var superpepp och jag klängde typ på alla. Fast vet inte om jag bara drog med mig peppen vart jag än gick. Jag var säkert så awesome att all pepp drog sig till mig och alla andra fick bli utan. xD Vet inte hur de menar att folk var opepp, för jag har inte varit med om mer pepp folk som man mötte i alla fall. xD

Ja, att sy är ju inte helt fel. xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: