Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 3537 ggr
Parvel
2011-05-30 22:06

Lite åsikter och tankar

En sak jag har tänkt på, eller ja, jag och min flickvän, är alla dessa skällsord. Man blir ju så trött på dem! Fick senast idag höra några killar som satt och försökte impa på två tjejer genom att ropa jävla bög, jävla fag o.v.s till varandra. Jag är rätt säker på att ingen av dem faktiskt är gay eller liknande. Jag lovar mig själv att nästa gång jag hör någon säga så, ska jag gå fram och säga "Ursäkta mig men jag är faktiskt homosexuell och om du har något problem med homosexuella killar, eller tjejer, kan väl du jag och min flickvän ta oss ett litet snack om det?"

Det kanske får den personen att sluta säga det, ett tag iallafall.

En annan sak är att ingen bryr sig ens om någon säger något om olika sexuella läggningar, men om man däremot säger någonting rasdiskriminerande, då blir det ett jävla liv! Har någon annan tänkt på det? Är det verkligen rättvist?

Men man ska väl inte klaga, förlåt om jag låter lite gnällig men jag börjar bli trött på det här. Hade ett par killar ifrån min skola som brukade skrika saker efter mig. Var mest rädd för att de skulle slå ner mig eller något. Satt på tåget med min flickvän och två muslimska tjejer som satt mittemot flyttade på sig när jag gav henne en puss..

Varför kan inte alla bara acceptera alla som dem är? Dyrka regnbågar istället för att kriga om något i Guds namn, det är ju ändå samma Gud.. Förstår inte! Om det nu finns en Gud skulle väl den älska  alla precis som de är och skita totalt i om man tror eller inte, inte vara så maktgalen..? Det är iallafall vad jag tror.

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
Cochon
2011-06-01 17:30
#1

På min skola var vi ungefär 8 stycken som bildade en konstgrupp, där snackade vi en himla massa om detta. Man får ju ofta höra 'Jävla kukhuvud!'eller 'jävla fitta!'. Så vi gick och köpte några vita tröjor, på dem skrev vi massa olika saker, som 'Bög?', 'Kuk - liten torr utväxt på träd', 'Fitta - fuktig ängsmark' och en massa annat som hade med genus att göra. Det gjorde vi för att folk skulle börja tänka till.
Hehe.., vet inte om det hade helt med saken att göra, men ja, jag har tänkt en massa gånger på det. Bög är ju ett himla vanligt skällsord, men flata det hör man ju nästan aldrig. Inte för att jag vill höra det oftare, men jag menar mest, vad är det för speciellt med ordet bög? Det är ju kortare och lättare att säga än flata, men så stor roll spelar det väll inte? :P
Usch, vad man kan bli trött på människor som inte tål lite gay-kärlek. -.- Kärlek som kärlek, eller? >.< Fast något som jag skit gärna hade velat göra, det är att ta med en tjej till skolan och säga att hon är min flickvänn och sedan ge henne en puss. Det hade varit så skrattretande att se allas miner. xD Hehe, förlåt var tvungen att lägga till det. (A)

Hihi, ska vi starta klubb? :D Vi kan sitta där ute i regnet och be till regnbågen som kommer fram. ;D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Charlotta-B
2011-06-04 12:25
#2

Jag håller med er.

Kanske är det så att dom killarna du hörde sitta och snacka med varran och kalla varran bög, att nån av dom är gay? Fast han kanske är coolste killen i skolan och alla ser upp till han, så inte kan vell ha vara gay?

Ja förstår ni hur jag tänker? I många fall kanske dom använder orden för att se reaktionerna bland vännerna, för att dom inte vågar komma ut?

Så klart inte med alla.

Förstår inte vf man måste använda sådana ord alls, räcker det inte med fan, satan, helvete m.m?

Charlotta-B

MyTwiggs
2011-06-26 15:57
#3

Det är tråkigt att det finns så mycket inskränkthet och så många fördomar i samhället. Å ena sidan blir det bättre, eftersom vi rent lagligen har samma rättigheter som alla andra (med få undantag). Vi har i alla fall rätt att bara och göra som vi vill. Samtidigt blir det värre rent klimatmässigt i samhället (det är så jag upplever det i alla fall). Det finns tilltagande rasistiska, sexistiska och allmänt fientliga krafter som blir starkare. De som skriker larviga skällsord är vårt minsta bekymmer.

Jag tror som #2 att det är många som håller sina egentliga läggningar under en hård personlighet för att de är rädda att komma ut, därför brukar jag inte bry mig så mycket om idiotiska kommentarer.

"Be who you are, and say what you feel

cause those who mind don´t matter

and those who matter don´t mind!"

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: