Annons:
Etikettallmänt
Läst 23642 ggr
Parvel
2011-06-24 19:47

Att binda brösten - FTM

Finns det några fler här som binder sina bröst? Jag undrar vad ni använder och om det finns några specialicerade affärer som säljer "binders"?

Jag använder för tillfället bandage med eller utan sport-BH och det är varken nyttigt eller effektivt. Ska ta och köpa mig ett par sport-bhar någon dag och pröva den taktiken.

Jag måste också säga att det är så underbart att vara helt platt! Jag känner mig så fri och bekväm med mig själv.

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
Cochon
2011-06-24 22:32
#1

Ska du byta kön? Tänkte på att eftersom du skrev FTM, eller du orkar bara inte med att ha bröst? Usch, nu låter det som om jag tycker det är jätte fel. x( Frågar bara av ren nyfikenhet.

Till svar på din fråga så använder jag inte 'binders'. Mina bröst är inte särskilt stora (som tur är) så har inte så mycket att dölja. ;)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Tan-chan]
2011-06-25 12:28
#2

Jag binder brösten!

Jag har köpt mina binders från T-Kingdom och de är verkligen suveräna och hur bekväma som helst och har hög kvalité på sina! Jag har kastat allt vad mina BH heter (förutom en ifall jag skulle behöva en regning dag) och har nu helt övergått till binders.

De binder rätt så bra och jag har ändå C-kupa. De nästan försvinner på mig och det ser ut som att jag har bröstmuskler. Dock kan de ju inte försvinna helt eftersom mina är så stora, men om du har mindre så tror jag att de bara säger POFF och så är de borta. xD

Kolla i deras jämförelsetabell på vad det är du vill ha för någonting. Köp INTE från butiken Underworks! De är rätt så värdelösa kan jag lova efter mina erfarenheter.

T-Kingdom Webshop

När jag vill ha en lite öppen skjorta använder jag klisterbandage som finns att köpa på sportaffärer och tejpar upp brösten. Om man tejpar rätt så får man inga problem som de flesta andra beskriver. Många andra kör med silvertejp, och jag förstår inte hur de kan ens tänka tanken!

Man får blåsor och sånt från andra tejper, men klisterbandagen med bredden 7,5 cm från Intersport bland annat är sjukt bra och sitter verkligen hela dagen utan några som helst komplikationer om du tejpar rätt. Då kan man ha en skjorta som är rätt så öppen i mitten. Superskönt när man ska ut och det är en varm dag.

Såhär platt blir jag av bröstbindaren från T-Kingdom. Notera att tröjan jag har är en tight sådan och sitter åt så om jag skulle ha några bröst så skulle de synas, och bindningseffekten är bara så awesome med tanke på att jag har en C-kupa!

Här är ett exempel med klisterbandage. Sorry för konstiga bilder. Dessa är från mina cosplays som jag tävlar med, men de hade de bästa bilderna för att visa bindningseffekterna. (^_^,)

(För att inte förvirra dig ännu mer så är karaktärerna som jag cosplayar killar i mitten av tonåren, därför som jag har bundit brösten.)

Cochon
2011-06-25 20:48
#3

#2 Coolt. :P Bara för det blev jag också lite sugen nu. ^^
Fast är det inte himla varmt om sommaren? Obestämd

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Parvel
2011-06-25 21:34
#4

#1 Jag vill byta kön men det kommer dröja ett bra tag innan jag får göra det. PLus att jag inte orkar med mina bröst xD

#2 Jäklar vad bra resultat det blev! Har nog lite större än medel-C-kupa

men jag tror att det skulle bli väldigt bra ändå! Tyvärr så har jag ingen möjlighet att köpa från utlandet. Men någon här inne kanske ska beställa därifrån och har möjlighet att köpa tillsammans med mig någon gång? Betalar gärna frakten isåfall.

Blir det jobbigt att andas över huvud taget? Verkar inte bli det iaf :)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

[Tan-chan]
2011-06-25 22:01
#5

#3: Jo, det blir lite svettigt mellan tuttarna, men man överlever. På sommaren tejpar jag upp dem istället och då är det svalt och skönt. Alltså tejpar isär dem typ "under armhålorna" eller vad man nu ska kalla det; utan tejp mellan brösten, så att man kan ha hela skjortan öppen om man så vill utan att någon ful tejp syns.

#4: Jag vet inte när jag kommer göra en beställning nästa gång, men om du inte hittar någon annan att sambeställa med så kan jag säkert beställa något åt dig när jag väl ska beställa nästa gång. Borde egentligen beställa rätt så snart för jag har nästan bara svarta, och skulle behöva en vit…

Men du kan inte ta hjälp av föräldrarna eller någon annan som har Paypal eller Visa/Mastercard?

Nej, jag blev totalt överraskad över hur lätt det var att andas i dem. Jag märker inte av dem alls och till och med glömmer bort att jag har dem på mig och har råkat somna med dem på flera gånger (vilket man inte ska göra). xD Jag har också sprungit med dem och varit rejält andfådd, och jag har inte märkt några svårigheter med att andas alls. De är mycket bekvämare än BH:ar också, så jag har blivit lite av en "anti-BH" människa. xD

Kan säga som så att det var betydligt jobbigare att andas när jag band upp brösten med bandage än att ha dessa riktiga bröstbindare.

Parvel
2011-06-25 22:32
#6

Min morsa är extremt feg med att beställa från utlandet! Plus att hon inte vet hur jag känner än. Vill gå in till henne, helt platt, och säga "Jag skulle vilja att du i fortsättningen kallar mig Ludde och jag vill verkligen inte ha på mig klänningar(sist tog hon på mig en jag inte fick av, jag började gråta till och med.)!"

Det vore jättesnällt om vi kunde beställa tillsammans! Vet dock inte hur betalningen skulle fungera.. Typ sätta in pengar på ditt konto eller något! I värsta fall får man väl skicka på posten xP

Hehe låter inte som en så bra idé att somna med binders på!

Ska kolla efter såndär tejp på måndag!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-25 22:59
#7

#6: Ah oki jag förstår. Jag har som tur är en pappa som inte märker av så mycket om jag förändras, och sedan så bryr han sig inte heller. (Gammal och senil typ.) Morsan däremot önskar att jag var mer tjejig, men jag har sagt ifrån på skarpen en gång att hon blev helt ställd, och efter det köper hon inga tjejiga saker till mig. xD

(Föräldrarna är skilda så jag träffar inte morsan så ofta, vilket är ju tur för annars hade vi bråkat ihjäl oss. Haha!)

Oh, jag vet hur det känns med att ha på sig klänning/kjol som ma inte trivs i. Jag blir galen och typ får fängelsebeteende i sådana. xD

Annars kan jag beställa direkt till dig men då får du betala hela frakten också om inte jag ska köpa någonting därifrån. Dock vet jag inte hur du ska känna "en garanti" på att jag inte lurar dig och drar iväg med pengarna, och vise versa för mig. LOL! Menar inte att du är en tjuv, utan menar bara att det har hänt förr så man ska vara försiktig.

I sådana fall löser det sig med att gå till banken och sätta in pengar. Det är nog enklast och minst riskfritt.

Kan göra en tutorial om hur man tejpar upp om du vill? Jag sysslar mycket med cosplay och brukar tipsa mycket på min blogg, så kan göra en video med det om du vill med tips och så så att du tejpar rätt. Kom bara ihåg att det är klisterbandage i bredden 7,5 cm som man ska ha. Finns smalare också på 5 cm om jag minns rätt, men ju bredare de är ju bättre resultat. (^_^)

Parvel
2011-06-26 11:56
#8

Jag förstår verkligen inte vad det är med morsor och vilja ha en liten prinsess-dotter?! Trots att jag ändå alltid varit en liten fotbollsspelare!

Min morsa fortsätter bara att köpa klänningar till mig oavsett vad jag säger, får väl ryta till snart!

Jag tror att det ordnar sig. Jag kanske kan sätta in pengar innan du beställer t.o.m för du verkar vara väldigt pålitlig iallafall! Annars kanske man kan sätta in 50% åt gången :)

Fast jag vet inte riktigt vad jag ska beställa, vad är bäst till allt typ? Men samtidigt ger bäst resultat. Det vore verkligen superdupersnällt om du kunde beställa åt mig! ^_^

Och superdupersnällt om du kunde göra en tutorial! Mitt hemska bandage är 8cm brett så jag får väl leta efter något liknande :3

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

[Tan-chan]
2011-06-26 13:18
#9

#8: Nä, jag förstår inte heller detta med dessa klassiska könsroller där flickan ska vara en prinsessa medan pojkar ska vara busiga. (>_<)

Nu är jag ju intergender, men mitt beteende är väldigt pojkaktigt/manligt blandat med vissa små feminina egenskaper. Och sådan har jag alltid varit. Jag hoppas att din mamma förstår dig snart så att du slipper känna dig kvävd/pressad till att vara något du inte är.

Om du verkligen känner att det är det du är så tycker jag du ska tala med dina föräldrar om det och förklara hur du känner. Jag sade till min mamma att "Detta är jag och det är så jag känner att jag är. Jag kan inte bli någon annan och tänker inte bli det heller för någon annans skull. Jag är jag och du är du. Vi alla är olika och det ska accepteras."

Nu iofs gormade jag detta i ansiktet på henne, vilket jag inte rekommenderar att göra. Hahaha! xD

Ja, 50/50 åt gången låter bra om det skulle vara så eftersom det handlar om 400-500 kr ungefär per binder. Annars kan vi utbyta adress och telefonnummer och sådant vid beställningen som säkerhet så att vi båda kan känna oss trygga. Adress kan man ju kolla upp på nätet så att det verkligen stämmer också. (^_^)

Min favorit bland bindersen är modellen 1480 och 1700. 801 är också riktigt bra men dock syns dragkedjan om man har någonting tunt på sig. 1300 är också bra, kanske lite bättre än 1480 måste jag säga. Men rekommenderar 1700 varmast om man vill ha något som passar för allt. Alla dessa är för oss med större bröst, så de ska fungera vilket som.

Det enda problemet är ju bara att om man köper från T-Kingdom och behöver byta så måste man skicka det en så jäkla lång väg vilket kostar lite, så var noga med dina mått, och tveka inte att maila dem om råd om det skulle vara något.

Angående klisterbandaget så hette det klisterbinda visst. xD Fråga dem på Intersport för där vet jag att de säljer sådant. I alla fall här vart jag bor. Det är en vit rulle med ett gult streck i mitten, så du vet vad du ska leta efter. (^_^)

Ska se lite på tutorial senare i kväll. Hojtar till när jag har den uppe på bloggen!

[Tan-chan]
2011-06-26 13:18
#10

Varför lyckas jag alltid skriva så långt? (=_=,)

Cochon
2011-06-26 22:17
#11

Parvel: Usch, förstår verkligen! Vägrar ha på mig kläningar och bara feminina kläder överhuvudtaget, men ja, min mor är lika trög som din hon fattar inte. -.-' Fast hon köper inga klännigar till mig i alla fall som tur är. *pustar ut*
Fast om vi ska på fest eller något sånt så letar hon alltid upp en hög med massa tjejkläder och jag bara står där och frågar 'vad ska jag ha på mig?' (på hopp om att hon ska ha medlidande) också visar hon hela den jävla högen och jag vägrar varenda gång också blir det stor gräl. *suckar* Det är precis som om hon skäms över att jag är jag. :(

Tan-Chan: Jag fattade inte ett skit av det du sa om att tejpa upp brösten, så jag tror jag gör som Parvel och ser på din tutorail sen. ;)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Parvel
2011-06-26 23:46
#12

#9 Det enda som är jobbigt med långa inlägg är att jag inte vet vart jag ska börja svara xD

Jag är nog tvärtom, mitt beteende är nog mer kvinnligt. Men det är så jag vill vara, en feminin kille, om man säger så! Än så länge är jag för kvinnlig dock. Det är rätt svårt att bara byta kroppspråk helt sådär!x)

50/50 Låter bra, eller byta adresser. Kanske snacka via msn eftersom att du slipper sitta och vänta på mina svar så länge då xD

Jag har inte någon aning om vilka mått jag har men i BH-storlek har jag runt 70 C. Men jag kanske kansvänga in någonstans och köpa ett måttband för säkerhetens skull! Och köpa klisterbindgrejsimojs!

# 11  Usch, ibland känns det som om min morsa också skäms över den jag är. Sa "Nej men nu får du ju fan raka benen!" till mig. Som om jag bryr mig om vad någn tcker om att jag har hår på benen när jag ändå har min underbara fästmö som bara tycker att det är fint!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

[Tan-chan]
2011-06-27 09:13
#13

#11: Hahaha förlåt! Jag var helt virrig igår så jag kan tänka mig att det lät förvirrande. xD Men jag tänkte göra en tutorial i dag. Hann inte igår för jag däckade rätt så tidigt pga trötthet. Hehe! (^_^,)

Bwah! Sån var min morsa också. Jag bara vände henne ryggen, plockade upp svarta finbyxor och vit skjorta med satinslips till och drog på mig dem mitt framför henne och sade: "Tadaah!" xD

#12: Jo, jag vill också vara en feminin kille. Jag kom fram till det rätt så nyligen att om jag hade varit en kille från grunden hade jag varit antingen Bisexuell eller homosexuell. Om jag hade varit det senare så hade jag varit en sådan där gay-kille som alla hatar. xD

Mitt kroppsspråk har blivit mer manligt dock.

Ja, ett måttband kan vara bra att ha eftersom det är över bysten du ska mäta i första hand.

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-27 13:48
#14

Nu är tutorial klar! Allt står i inlägget och i videon. Hoppas det fungerar på dig med! (^0^)

Tan-chan's tutorial på hur man tejpar upp brösten

torpetskaniner
2011-06-27 17:00
#15

Beundrar dina långa inlägg, Tan-Chan xD 
Själv vill jag vara manlig tjej/feminim kille, fast inte hela tiden :) Jag funderar på att klippa mig som min favoritkaraktär, eftersom jag klär mig som honom för det mesta. Men eftersom mitt hår räcker ner till rumpan min, så är det ett rätt svårt val eftersom han "bara" har axellångt hår..

Om nu någon vill veta hur han ser ut så googla på Caius Volturi c:

Jag ska också titta på din tutorial hade jag tänkt, med min fästmö (Parvel) :D


[Tan-chan]
2011-06-27 17:21
#16

#15: Haha tack! Jag är en mästare på långa inlägg har jag märkt. xD

Oh, svårt det där med hår. Jag hade också långt när jag var yngre (runt 15-16) men bestämde mig för att klippa det och sedan har jag bara velat ha kortare och kortare. Nu snart ska jag klippa det superkort på sidorna. xD

(Håller på att bli ett långt inlägg här märker jag så jag bantar som fasen på det jag har att säga.)

Nawh! Vill också ha en fästmö! Grattis i efterskott! Jag är dock kär i en tjej (sådär äckligt kär som jag aldrig har varit förut) men vill inte säga något för hon är nog inte intresserad för hon har aldrig varit med någon tjej förut. För henne spelar det dock ingen roll vilket kön det är, men jag vet inte om jag ska tro på det. xD

Dock vet jag att om det skulle bli hon och jag någon dag så kommer det aldrig att spricka. Känner att "she's the one", men det kommer nog inte bli något ändå.

*sniff sniff*

*pats herself on the head*

Cochon
2011-06-27 18:32
#17

Tan-Chan: Det är bra Tan-Chan! Du vet hr morsor ska tas. ;)
Har sett på din tutorail nu, tummen upp för den. :D

P.S.Håller tummarna för dig och hon där tjejen. ;D

Torpetskaniner: Klipp av håret, det är mycket skönare med kort! :D (bara för att jag har snaggat av nästan allt mitt ^^)

Parvel: Okej, jag har i alla fall sådan tur så att min mor inte bryr sig om det där med hår på benen, men om hon hade tagit upp det hade jag nog flugit upp i taket. (A)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Tan-chan]
2011-06-27 18:40
#18

#17: Åh ja! Grova tag med morsor här! xD

Tack! ♥ Jag hoppas också på det bästa mellan henne och mig, men jag har inga förhoppningar. Bättre vänner än ingenting alls liksom. (*^_^*)

Tackar för tummen upp. Hoppas du blev lite klokare nu än av min virriga förklaring från i går. Haha! xD

Parvel
2011-06-28 11:34
#19

Tutorialen var jättebra! Synd bara att jag inte hittade någon tejpgrej. Hittade bara smal coachtejp men det funkar nog inge vidare..

Får leta vidare!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

[Tan-chan]
2011-06-28 12:06
#20

#19: Hm, frågade du dem? Jag är helt säker att de ska ha sådant på Intersport. Testa andra sportbutiker. Sportia eller vad de heter, och finns ju massor med annat. Konstigt om inte Intersport hade. (O_o)

Och nä, den tejpen kan vara okej om man vill korrigera klisterbindan eller så, men den är inte att rekommendera alls. Har testat den och den var blä.

Annons:
torpetskaniner
2011-06-28 23:49
#21

Tan-Chan, vi frågade :( Vi ville dock inte säga vad vi skulle ha dem till så det blev lite sådär awkward silence.. 8) 

Kassörskan: Men vad ska ni ha det till?
Vi: Alltså öhm… 8D
Hon: Skavsår, eller hur?
Vi: Ja, men absolut……

Vi får leta vidare C:


[Tan-chan]
2011-06-29 11:01
#22

#21: Hahaha! LOL! Men vad dumt att de inte hade! Men testa andra sportbutiker. Om inget annat så finns det på internet att köpa. Kanske inte exakt samma som jag använde, men det spelar nog ingen roll vilket märke det är så länge det inte är det billigaste (dåligt klister på de billigaste).

torpetskaniner
2011-06-29 11:20
#23

Finns det någon bild på hur hela klisterrullen ser ut? :)
Ja vi får leta vidare, annars kanske beställa!


[Tan-chan]
2011-06-29 11:37
#24

#23: I bilden längst ner på inlägget ser du två stora rullar i högra hörnet av bilden, varav en sitter i förpackningen. Tillverkaren verkar vara Pro Touch.

Takeo
2011-08-02 03:40
#25

Hallo! /hoppar in i konversationen/

Dem där Binders sakerna verkar helt AWESOME, men jag skulle behöva lite hjälp..

Det är så att jag knappt har någon chans att köpa dem. Mina föräldrar skulle aldrig någonsin vilja köpa något sånt till mig, och jag är för ung för att göra någonting :/ Kan man köpa liknande i stockholms området? Eller finns det kanske en svensk hemsida? Q_Q
Tack på förhand~!

torpetskaniner
2011-08-02 10:11
#26

Undrar om det finns på Pride kanske?


[Tan-chan]
2011-08-02 12:01
#27

#26: Ja! Där sade du något!

Som torpetskaniner sade så kan du ju alltid testa att kolla på Pride i Stockholm. Pågår just nu (ifall du inte visste det). Det är gratis i år också att gå på (förutom föreläsningar och sånt), så kolla där!

Annons:
torpetskaniner
2011-08-03 13:29
#28

Vi ska in och kolla någon dag! :)


Takeo
2011-08-03 19:48
#29

Tack! Ska gå på Pride och kolla :D

btw Tan-chan, du gillar japan osv också va? xD vilket sammanträffande!

[Tan-chan]
2011-08-03 20:06
#30

#29: Åh ja! Är inte värd för Japan-forumet för ingenting. (^_~)

rwetwetw
2012-10-27 17:48
#31

Är det någon som vill köpa binder storlek M, så har jag att sälja, köpte den fråm underworks, men köpte fel storlek, så jag beställde en ny åt mig xD ah , isf om det är någon som vill köpa, priset är 550 + post och binder har jag aldrig använt :)

rwetwetw
2012-11-06 20:29
#32

* S , hade lite fel  och trodde att det var M, men det var inte det utan storlek S :)

Salish
2013-01-03 03:16
#33

Hoppar in i en gammal diskussion! Någon som vet om man kan köpa/beställa såna där binders från Sverige? Blir ju så dyrt att beställa från utlandet då det verkar som om de skickas från USA. Jag gjorde en egen binder, gick bra att sätta på, satt hyfsat bekvämt men jag var tvungen att klippa upp den, haha. Så… En sån där vore riktigt bra! Eller om någon av er vet om någon sport-bh som man blir hyfsat platt utav?

[haku]
2013-01-03 19:32
#34

Salish, jag beställde min från utlandet och det kostade lite drygt 500 spänn…

Vet inte var man skulle kunna köpa binders i Sverige. Det du skulle kunna göra är att köpa två stycken sportsbehåer i en storlek mindre än du egentligen skulle ha och ha de på varandra, den ena åt rätt håll och den andra tvärtom (framsidan back). Har inte provat detta men har läst om det på nätet…

Men jag tror det skulle kosta i stort sett lika mycket i slutändan… BHer är inte så himla billiga de heller…

Hur gjorde du en egen binder? Nyfiken som attans! :-)

Annons:
Salish
2013-01-03 20:03
#35

Jag tog två strumpbyxor, klippte av benen så att det blev två tuber liksom, och sydde ihop. Sedan sydde jag med ett kraftigare tyg på insidan på framsidan. Nu efter att jag klippte upp den försökte jag fixa någon knäppanordning på baksidan men det blev inte så lyckat heller… Men nu har jag en till idé! Tänkte köpa en billig sport-bh för 100 spänn eller nåt från H&M och byta ut framsidan mot ett lite hårdare, halvelastiskt material och sätta en dragkedja bak. Kanske funkar lite bättre i alla fall, och blir nog bekvämare.

[haku]
2013-01-03 22:52
#36

ja, det låter som en bra idé! testa du :) tänk bara på att du ska kunna andas bekvämt, och att inte revbenen skadas… (det finns risker med att binda, tyvärr) Ha aldrig binder på när du ska sova då andningen kan stanna.

En annan sak jag kom på är såna där breda bältliknande saker som man har runt midjan vid ryggskott, kan det vara något? vet inte vad de kostar dock…

hör gärna av dig och säg hur det gick!

Salish
2013-01-04 00:02
#37

Breda bältliknande saker? Nu blev jag nyfiken.

[haku]
2013-01-04 00:35
#38

eh, vet inte vad det heter… en sån där stöd för ryggen, lite som en mjukare stödkrage, liknar korsett…

[haku]
2013-01-04 00:40
#39

typ ryggstöd/värmare, fast minus den värmande delen kanske…

t.ex. denna:länk

Wony
2013-01-04 18:30
#40

Jag beställde från USA, för mig blev totalkostnaden med frakt ca 325kr. Så det behöver inte alls bli så extremt dyrt faktiskt. Jag skulle nog inte våga göra någon själv faktiskt… Tungan ute

Jag beställde från Underworks, och det finns i varierande prisklasser och modeller. Själv valde jag modellen som heter 997, och det är en av de billigaste där. Supernöjd med den. Så det är ett tips i alla fall! 

http://ftm.underworks.com/

Salish
2013-01-05 00:33
#41

Köpte en billig sportbh idag faktiskt som i alla fall gjorde dem nästan platta! Funkar väl om man har ganska små bröst, och får duga tills jag har material att sy om den-

Annons:
Wony
2013-01-05 12:02
#42

Ja, för mig funkar inte alls sport-bh, då mina bröst är ganska stora. Men har man mindre kan jag tänka mig att det är bättre! Bra om det funkar i alla fall! Flört

[Golgadoth]
2013-04-26 03:29
#43

Jag orkar verkligen inte gå igenom denna tråden för att leta efter om någon redan har skrivit detta.. Men såg på Youtube en tjej eller kille (minns inte) som köpte som typ granny-trosor eller om det var som en gördel, som h*n klippte sönder precis mitt i grenen och satte upp och ned över huvudet och använde som en binder. Har aldrig testat det dock. :P

T-kingdom låter helt fantastiskt. Jag har ungefär B så då finns det hopp för mig med! :) om en med C kan bli platt. :D

Jag fick extrema bröstkomplex när jag var mellan 11-13. Har alltid velat bli av med dom och känner mig inte särskilt kvinnlig. Jag äcklas av mina bröst och tycker inte de känns som en del av mig. 

Har (innan jag visste om alla nu för tiden smarta tips och ideer) testat både silvertejp (både utanpå tröja och direkt på huden), plastfolie, handdukar och som typ ett strap on rep fast på brösten.. Inget funkade särskilt bra. :<

Så tackar för tipset om hemsidan, I'll check it out. <3

imXeddie
2013-06-12 13:02
#44

Hej gott folk ! någonting som jag starkt rekommenderar är att kika in på eBay, där finns väldigt billiga binders (jag köpte nyligen en jätte bra för typ 60kr från Kina), det är säkra betalningssätt och jag fick min på 2 veckor. Jag använder 988 från underworks också men enligt mig är den inte riktigt lika bra (jag har liten bröstkorg btw, typ 69 a o då är det lite för stort runtom ibland …)

[monkeygirl]
2013-06-13 17:15
#45

Jag har kikat lite på t-kingdom men blir lite osäker på storlekarna. Längd, bröstvid (heter de så??) och vikt passar inte ihop. De står att man ska ta den större om man är mellan två storlekar men då blir bröstvidden flera centimeter för stor. Tar jag den mindre funkar längd och bröstvid bra men jag väger förmycket. Och de känns som jag säkert är för mullig för att den ska passa. Några kloka tankar och vad säger ni som prövat deras produkter?

[haku]
2013-06-19 22:34
#46

#45 Jag har köpt på T-kingdom och mätte och gjorde allt som de skrev, dvs att man inte ska köpa för liten "för säkerhets skull" utan hellre gå efter en större storlek. Men den jag köpte blev för liten ändå tyckte jag så mitt tips skulle vara att köpa för stort ändå för jag tror det kan bli rätt i slutändan… Fast det beror så klart på hur det är från person till person, själv har jag bred bröstkorg men inte stor kupa…

KaosPrinsessa
2013-06-22 12:28
#47

Jag lånad en killkompis "kompressionströja" en gång, vilket tog bort mina bröst i princip helt. Jag gillade känslan och det är det närmaste jag kommit till att tycka att jag såg iaf ok ut. Skulle vilja ha en binder men är lite konstig och vågar inte handla från butiker utanför Sverige, plus att jag inte vet om jag skulle våga gå runt med den. Iof kan inte min familj se mig här där jag bor men… ja… låt säga att jag alltid varit en som försökt vara så normal som möjligt.

taylor__lambert
2015-11-03 18:10
#48

Gammal tråd, men säkert värd att ta upp igen! Jag vill ju ha platta bröst då och då, inte alltid men ibland känner jag för att byta stil helt! Vet bara inte hur jag ska göra, tejpa eller köpa från t-kingdom?

Den videon som Tan-Chan gjorde verkade ju super, men jag har ju ganska stora bröst och är inte alls smal…. Jag har enligt Twilfit D kupa och är väl ca 85 runt, går det ändå tro?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
regskylt
2015-11-03 23:55
#49

#48 rekommenderar inte t-kingdom med din storlek. Jag har 75E och deras satt inte alls bra. Jag rekommenderar gc2b, deras binder är jättebra. Inte så dyra och finns även hos en svensk återförsäljare, sök på Google så hittar du

Salish
2015-11-04 12:43
#50

Va, finns dom hos en svensk återförsäljare? Det har jag missat! Har visserligen redan en men vore bra ifall jag behöver en ny…

regskylt
2015-11-04 13:33
#51

http://www.hbtqstoresthlm.se/sv/transgear/

Här köpte jag. Jättebra service då jag var osäker på storlek och fick byta då den första inte passade. Rekomenderar varmt.

Salish
2015-11-04 17:23
#52

Nice! Tack för länken! Billigare också än att beställa från USA.

taylor__lambert
2015-11-05 14:08
#53

Tack så mycket för svar regskylt!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

AdrianTheKing
2019-11-25 18:35
#54

Hej! Jag har en fråga… Vet någon här nån bra sida som man kan köpa trans-tape på? Alltså inte KT tape utan TRANS tape, har letat överallt men hittar inget, transbutiken hade inte någon :( Så har någon nåt tips? Tacksam för svar! Mvh Adrian!

Upp till toppen
Annons: