Annons:
Etikettallmänt
Läst 4115 ggr
[Tan-chan]
2011-07-03 14:54

Jättekär, men...

Buh! Vill ventilera lite och höra om någon har tips och råd? (T_T)

Det är så att jag har gått och blivit jättekär. Nu menar jag verkligen verkligen kär. Det är i en tjej, men hon är inte homo eller bi, eller så. Hon säger att för henne spelar det ingen roll vilket kön det är, men vid vissa tillfällen har hon sagt att hon inte tror att hon fungerar med en tjej i ett förhållande. Så det måste väl betyda att hon inte är lagd åt det hållet då, och jag tror inte på att det inte spelar någon roll för henne.

Hon vet inte om att jag är kär i henne. Eller i alla fall så tror jag inte att hon vet om det. Dock flirtar jag hejvilt med henne men på ett oskyldigt plan eftersom vi har ett genemsant intresse där vi "tillåts" göra det. För henne är allt en lek, men för mig är allt jag säger till henne seriöst. Detta maskerar jag dock med att skratta bort det som att det jag säger är också en lek.

Problemet är bara… Jag vet egentligen inte om det är en lek för henne. Jag vet inte om hon tänker likadant som jag; skriver seriösa ord men skämtar bort det för att inte avslöja något. För ibland vet jag verkligen inte hur jag ska tolka det hon säger till mig. Ibland blir jag så ställd så det känns som att ånga ska spruta ut ur öronen på mig och hjärtat sväller så det känns som att det ska brista och blöda regnbågar och sockervadd, och jag blir superförvirrad och bara skrattar bort det som om det var ett skämt från hennes sida. Eller så är det bara önsketänkande som gör att jag inte är säker på det hon säger.

Dock gör detta spel ont. Det gör riktigt ont samtidigt som jag älskar det, för det är det enda sättet för mig att "visa" vad jag egentligen känner.

Jag är livrädd att hon ska få reda på att jag är kär, och att det ska göra vårt kompisförhållande ostadigt - för just nu är vi riktigt stadiga som kompisar. För hur lätt är det att fortsätta som normalt med en person som man vet är kär i en? (Been there, done that - and it wasn't fun at all.) Liksom hellre kompisar än ingenting. Heller fortsätter jag såhär än att riskera någonting.

Det gör verkligen jätteont när jag tänker på henne. Jag är så blint kär att det är läskigt. Har aldrig känt såhär förut i något av mina andra förhållanden - även om jag var riktitg kär då också. Jag är så kär att allt vad jag heter börjar förändras. Låter som att jag är en salker. Haha! Men nej, långt ifrån eftersom jag kan tänka och handla rationellt. Det är bara som att mitt undermedvetna vägrar släppa drömmen om att få henne, medan mitt förnuft skriker åt mig att "let her go för att det kommer ändå inte fungera; hon är inte intresserad av dig på det sättet".

Jag är inte rädd för att bli sårad, men jag är rädd att jag sårar eller gör henne ledsen på något sätt av att avslöja det jag känner för henne. Hon har uttryckt sina tankar om vår vänskap som att jag är mer än vad någon annan är för henne. Hon har berättat saker för mig som hon inte har berättat för någon annan. Hon har öppnat upp sig för mig på ett sätt som hon inte har gjort för någon annan än sin mor. Därför kommer en liten självmedveten tanke som säger att om jag avslöjar mina känslor, och hon tycker det blir jobbigt att umgås med mig - hur kommer hon må då? Kommer hon vara ledsen? Sårad? Känna saknad? Kommer hon må dåligt för att jag förstör vår vänskap genom att avslöja mina känslor?

Jag vill verkligen hennes bästa, för hon är den vackraste människan jag mött i hela mitt liv i så väl själ som kropp. Hennes personlighet är som en solstråle i mitt liv, och jag skulle välkomna hela henne som den hon är med hull och hår oavsett brister och annat. Jag vill visa henne hur mycket jag älskar henne. Jag skulle överraska genom att ta med henne på picknick ute på en sjö i en liten eka med musik och filtar. Jag skulle väcka henne på morgonen med frukost på sängen. Jag skulle massera hennes fötter på kvällen medan vi kollar på film. Jag skulle lägga en liten lapp med någon komisk och knasig kärleksförklaring i hennes jackficka som hon hittar när hon går ut och lägger händerna i fickorna. Jag skulle…

Jag vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg. Jag tror väl bara att jag har så mycket inträngda känslor när det gäller henne att det känns som att jag går under.

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-03 15:01
#1

Det gör det inte bättre heller av att jag av ingen direkt anledning läst horoskopet. Där stod det att 4:e augusti är en sådan där speciell dag för kärlek, och hon och jag ska träffas 4:e aug fram till 7:e aug.

Sedan stod det att jag passar bäst med en vädur (är tvilling), och fick senare reda på att denna tjej är just vädur.

Ännu värre blev det när jag läste hennes horoskop: Hon skulle passa bäst med en tvilling och hon skulle träffa "den rätta" på ett smultronställe.

Det är så att hon kallar mig för Smultronhjärta, och hon är min Tårtsmula.

Vet att man inte ska tro ett skvatt på horoskop när de är gjorda av oseriösa källor som tidningar med mera, men det kickade igång mitt hjärta ändå på ett urfånigt sätt. Haha!

torpetskaniner
2011-07-03 19:08
#2

Åh, förstår precis hur du känner.. Kanske, kan jag väl säga att det var precis så här i början för mig. I början på mitt och min älskade fästmös förhållande. Vi kallade varandra älskling, sa att vi skulle "gifta oss" o.s.v. Vi tog en paus ifrån varandra på några dagar, och sågs sedan igen. Där allt började med att vi låg i min säng och snackade. Sedan blev det kramar, slickar i ansiktet, tillslut på läpparna.. Och så min första kyss.

Jag kan säga att vårat förhållande inte var särskilt roligt för mig i början.. Det var verkligen ingen dans på rosor. Man blir liksom inte så lycklig av att den man älskar mest av allt i hela världen planerar att hon ska gifta sig med en snygg man någon dag, och flörtar med andra killar..

Men det är helt borta nu, ett år senare.
Men allt finns ju kvar, som ärr. Och det gör ont, det gör det. Men det är värt det.

Det du berättar här, låter oerhört likt mitt och Luddes förhållande. (min fästmö/man?) Vad jag nu ska säga. Både h*n och jag var intresserade av varandra, men vi liksom skämtade bort det.. tills, tja. Tills vi kysstes.

Jag skulle säga att du kanske kunde ge det lite mer tid, för det kan ju komma fram med tiden! Hon kanske tar första steget?
Och det där med att hon menar att hon inte skulle fungera med en tjej, det kanske bara var ord. För att hon är osäker? (btw, är inte du intergender? ;) )
Annars skulle jag säga; go for it, om det tar för lång tid. Visst, det kan ju hända att eran kompis-relation försämras.. Men jag menar, om du känner så här för henne, att du älskar henne så mycket, så kanske det blir jobbigt tillslut att bara vara vänner?

Själv drogs man ju ned i en depression när mitt förhållande hade startat, pga att Ludde snackade om framtida bröllop och barn med sin man, o.s.v.. Det skadade mig. Det kanske skadar dig också, om hon börjar snacka om det mycket? :/

Men ja, dessa är mina tips! Sen får du väl se vad andra säger och avgöra själv :3 Du vet ju ändå bäst!


torpetskaniner
2011-07-03 19:10
#3

Btw, så tror jag rätt mycket på horoskop ;d De brukar stämma in på mig.

Och älskling är stenbock och jag vattuman, så vi passar ihop <3


[Tan-chan]
2011-07-03 19:21
#4

#2: Tack! Och supergullig historia ni två har! ♥

I mitt fall är det nog lite läskigare också i och med att denna tjej bor 6-7 timmar med tåg från mig, så vi träffas sällan. Men vi har god kontakt via sms och Japanforumet med mera. Men de gångerna vi träffas så slutar det alltid med tårar hos båda när vi säger hejdå på perrongen, och jag sitter på tåget och storbölar på toaletten halva vägen hem. (Okej, inte riktigt men ja… xD)

Jo, jag är intergender, men när hon ser på min kropp så kan hon ju bara relatera mellan en man och en kvinna. Så det hon ser är ju en kvinna när hon ser på mig ur en fysisk synpunkt.

Jag vet inte om hon är förvirrad eller vad hon är, men jag vet att hon har sagt att hon inte är intresserad av förhållanden. Dock vill hon absolut inte ha barn eller gifta sig, så jag slipper de där sakerna.

Men jag ska säga som så att om hon hittar någon annan som hon kan vara lycklig med, så skulle jag vara glad för hennes skull och svälja mina känslor. Är hon glad så är jag glad. Jag har aldrig varit den svartsjuka typen (kan inte komma ihåg att jag någonsin varit svartsjuk), och när jag tänker på saken om att hon skulle hitta en annan… Ja, det enda jag känner är att jag blir ledsen för min skull, men glad för hennes skull.

Jag liksom älskar henne så mycket att det hade varit okej för mig om hon hittade någon annan så länge hon blir lycklig - och så länge som jag får vara hennes vän om inget annat.

Att det blir jobbigt för mig med mina känslor… Well, it'll pass och jag kommer lära mig att leva med dem. Inte första gången jag får tränga undan känslor på det här sättet, så jag tror jag skulle vara stark nog att klara det och låtsas som ingenting. Vill inte förlora henne oavsett vad.

Dock har vi pratat om att vi ska studera tillsammans i Göteborg, och hon planerar nu att flytta ner hit. Då var det snack om att vi ska flytta ihop, och då vet jag inte hur mina känslor skulle spela om hon skulle hitta en kille och han kommer på besök. Jag hade nog brytit ihop i rummet då. Men som det verkar som nu så är hon inte ett dugg intresserad av killar (och inte tjejer heller).

torpetskaniner
2011-07-03 21:10
#5

Hihi tack du <3

Aah, okej! Men Japanforumet.. kan hon inte se ditt inlägg här då? o.O

(om du menar japan.ifokus)

Aw, men det betyder ju att ni verkligen älskar varandra, på ett eller annat sätt! Så var jag och Älskling också när vi bara var vänner :3
Ah okey, men det är ju bra på sätt o vis att du inte är svartsjuk! Och bra att ni kan vara vänner om inget annat :)

Och jag förstår att du inte vill förlora henne! Du verkar verkligen älska henne. 
Vad kul om ni flyttar ihop! Och jag förstår att du skulle bryta ihop då, herregud. Men det är väl ändå bra att hon inte verkar vara så intresserad av någon iallafall, så du kanske slipper killar på besök ._.


[Tan-chan]
2011-07-03 21:32
#6

#5: Jo, hon kan se det men hon besöker aldrig den här sidan. Tror itne ens att hon vet att den existerar. xD

Jo, har nog aldrig älskat någon så mkt som jag älskar henne. (^_^,)

Men i bästa fall får JAG besök i sängen istället om vi flyttar ihop. Eller så kommer jag på besök i hennes säng. xD Hahaha! Lite måste man ju drömma. xD

Nä, men jag kommer nog dra med henne på massor med kul saker om hon flyttar ner hit. Sedan om hon tror det är av vänskap så är det upp till henne, men jag kommer göra det av ren kärlek.

Annons:
Cochon
2011-07-04 22:02
#7

Skulle du inte kunna skicka ett brev till henne? Och skriva det du känner, och att om hon inte tycker om dig på det sättet så skulle du kunna leva med att ni bara är vänner?
Annars skulle du kanske kunna skicka ett brev till henne och skriva att du tycker om henne och typ undertäckna med Anonym eller något. Och skicka då brevet till henne så hon får det någon dag innan ni ses, för då tar hon kanske upp det ämnet och berättar att hon fick ett brev på posten där det stod att någon gillade henne, också får du se vad hon tror om brevet och om hon tror det är från någon annan än dig o.s.v.

Har ingen koll på vad du tycker om dess idéerna, men det är dem idéerna jag kan komma på just nu i alla fall.

Lycka till!

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Tan-chan]
2011-07-05 13:39
#8

#7: Ja, det låter som en idé. Men jag tror jag väntar ett tag och känner efter nästa gång hon och jag ses. Tror hon ändå listar ut vem det är som har skrivit det anonyma brevet, för hon känner mig så pass bra att hon känner igen min skrivstil/ordval helt utan och innan.

Cochon
2011-07-05 21:38
#9

#8 Man kan ju alltid skriva det på datorn och sedan skrva ut det. Då känner hon inte igen din stil. ;P Fast dina ordval vet jag inte vad man ska göra åt. :P  
Hoppas det löser sig i alla fall. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Tan-chan]
2011-07-05 21:49
#10

#9: Kan skriva först på svenska, sedan klistra in i Googles översättningsmotor och översätta dem till arabiska eller något, och sedan översätta tillbaka till svenska. Det blir kalasfint tror jag. Rena rapakaljan så hon inte fattar ett ord och tror att det är någon konstig galning efter henne. (Inte för att jag inte är en konstig galning - men äsch! Detaljer…) xD

Cochon
2011-07-05 22:04
#11

#10 Haha, låter super. ;) xD

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

torpetskaniner
2011-07-05 22:22
#12

Tan-Chan, go for it ;D Låter ju superbra xD


[Tan-chan]
2011-07-05 22:42
#13

Haha yeah right. xD Tror hon fattar vem det är ändå, för jag är den enda som kan med att göra sådana knasigheter. Stackarn har varit med om mycket på kort tid när det gäller mig, så hon kan nog genomskåda allt jag gör. xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-13 23:30
#14

OMG! HON VET! Hon vet. hon vet, hon vet, hon vet, hon vet, hon vet!

*går och dör!*

What should I do now? Tänk om vår vänskap blir katastrof pga detta? (T_T) *panik*

Har inte sagt något, men hon vet! (T_T)

Charlotta-B
2011-07-14 08:39
#15

Vad säger hon då?

Tror inte att er vänskap blir katastrof om hon redan vet och du inte sagt nått. 

Go for it! :D

Charlotta-B

torpetskaniner
2011-07-14 09:37
#16

Hoppas inget går fel! Hur fick hon reda på det? o:


[Tan-chan]
2011-07-14 10:34
#17

#15: You think so?

#15 & 16: Hon hade läst en kommentar i en annans blogg (vars blogg jag inte alls visste att hon läste) som jag hade skrivit att jag var kär i någon. Det stod inte alls vem, men hon är så äckligt smart att hon fattade det nog med en gång.

I går morse smsade hon mig och sade att hon hade drömt om att jag hade blivit kär i en tjej från ett konvent/mässa och inte kunde vara med henne mer. Hon hade varit förstörd när hon vaknade, sade hon.

Det var på grund av att hon visste att jag var kär i någon som hon drömde den där "mardrömen".

Senare i går när vi satt på MSN så frågade hon vem det var jag var kär i bara sådär from the blue. Blev helt paff och visste inte vad jag skulle svara, så sade bara att det är något jag inte vill gå in på eftersom det är mellan mig och den där tjejen vars blogg jag hade kommenterat.

Då frågade hon rätt ut (ordagrant nu):

"Det är jag, eller hur? Skrattande"

Fick typ panik och tänkte inte riktigt. och skrev att det är inget jag vill prata om, att vem jag är kär i är hemligt. Duh! Tror säkert hon fattade eftersom jag inte sade "Nej". Bwaaah! Vad dum jag var! Men kan ju inte ljuga heller!

Sedan försökte jag klumpigt släta över allt med att fråga om en frisyr, och efter det snackade vi som vanligt igen. LOL!

Det som gör mig mest skraj är att jag vet inte hur jag ska tolka den där smileyn som hon skrev med när hon frågade om det var henne jag var kär i. Var det typ som ett försök att skämta så som kompisar gör? Eller var hon smickrad och glad men inte intresserad? Eller var hon glad för att hon är intresserad?

Graaaah! Är så förvirrad och helt till mig av oro. LOL! xD

[Tan-chan]
2011-07-14 10:40
#18

Innan allt detta så gjorde vi ett test på en hemsida om våra personligheter. Orkar inte riktigt förklara men det är en anime/manga-grej. Testet skulle gå ut på att man skulle se vilken gaypersonlighet man har; uke (the bottom one) eller seme (the one on top).

Vi gjorde testet samtidigt och jag fick resultatet "Flaming uke" och hon "Chibi seme", och dessa är en perfect match till varandra. LOL! Det var läskigt, så som med horoskopet jag har nämnt innan. xD

Charlotta-B
2011-07-14 10:58
#19

Förstår du tycker det hela är läskigt, Men kanske ska passa på att ta situationen i akt och prata med henne om det? Hon verkar ju inte ta illa vid sej eftersom den fina :D 

Läskigt ja, massa pirr i magen ja.
Men som sagt Go for it :P hehe

Självklart ska det kännas bra för dej och allt! Men som jag skrev hon verkade ju inte förnarmad av att hon "visste" att det var henne du är kär i :)

Charlotta-B

[Tan-chan]
2011-07-14 12:07
#20

#19: Vet inte hur eller om jag vågar säga det. Kanske om hon tar upp det nästa gång.

Jag är riktigt feg när det gäller det här mest för att jag är rädd att det kan skada vår vänskap - som är så sjukt underbar. Men jag undrar…

Ska jag vänta med tills jag träffar henne nästa gång om en månad, och ta det öga mot öga - om jag nu ska våga säga det rakt ut?

Annons:
Charlotta-B
2011-07-14 14:30
#21

#20

Jag vet inte riktigt hur hon kommer reagera, jag har ju inte pratat på henne :P

Känn efter vill du att hon ska veta de? Kanske känner hon samma som du men när hon fråga så ville du inte prata om det sa du och då kanske hon med blir osäker?

Charlotta-B

[Tan-chan]
2011-07-14 14:34
#22

#21: Hm… *tänker så det knakar* Okej, jag gör såhär: Om hon tar upp det en gång till, så säger jag som det är rent ut. Om hon inte tar upp det så tar jag det som att hon inte är intresserad, och så är det med det. Eller något. xD

Tror jag ändå vill ta det öga mot öga, men det är så svårt när vi bor så långt bort från varandra. Så det får kanske bli via internet då. Kan ju i och för sig vara en trygghet också att få gömma sig bakom en skärm. Kommer säkert gömma mig under täcket också. xD

Charlotta-B
2011-07-14 14:37
#23

Ja men jag tycker du resonerar bra :D Skrev pm till dej

Charlotta-B

[Tan-chan]
2011-07-14 14:39
#24

#23: Japp, jag såg det! (^0^)

BraveandCrazy
2011-07-14 15:04
#25

Hej!
Har inte läst hela tråden men..

Våga!

Jag har troligtvis förlorat den jag skulle ge mitt liv för pga av att jag inte tog chansen.Hon såg mig aldrig som en spekulant på hennes <3 för att jag aldrig sa något.I stället är jag i dag en vän.. tänk om jag kunde vrida klockan tillbaka…

Gör inte samma misstag som jag.
Friskt vågat hälfen vunnet.

Lycka till!!

Medarbetare på HBT ifokus

Charlotta-B
2011-07-14 15:04
#26

#25

Bra sagt!

Charlotta-B

[Tan-chan]
2011-07-14 15:12
#27

#25: Men är det inte bättre att vara vän än ingenting alls?

Du fick mig att haja till lite. Började undra om det egentligen är så farligt för henne att veta att jag är kär i henne? Även om hon inte är intresserad på det sättet så kanske hon ändå blir glad och smickrad, och vi ändå kan fortsätta som vänner om inget annat? Om vi nu är så bra kompisar så borde det ju kunna överleva något fjuttigt som det här?

Annons:
BraveandCrazy
2011-07-14 15:32
#28

Nej!
Jag skulle göra allt för att kunna vrida klockan tillbaka och säga det jag aldrig sa, göra det jag aldrig gjorde!!!!!!!!!!!

*min* är i dag förlovad med en annan tjej.
Jag känner exakt likadant för henne som du gör för din "vän"
Det kan jag lova dig att det är ingen kul känsla att höra henne tala om hur lyckliga dom är. 

Jag lovar dig och mig själv att om det inte håller kommer inte jag att hålla tyst.
Just nu är jag belagd med munkavle då jag inte tänker bli boven i något drama!

Förstod jag dig rätt är ni båda singlar och har lite skoj.
Om jag förstår saken rätt så har ni redan kysst varann.
Var det gott, smakade det: vill ha mera…..

Om ni är goda vänner så kommer eran vänskap att överleva ett erkännande.
I fall det nu skulle visa sig att hon inte är lagd åt det hållet.

Tänk om hon går och känner likadant men inte vågar, tänk om hon väntar på att du ska säga någonting.

Tänk om ett erkännande är din enkla blijett till 7:e himlen.

Medarbetare på HBT ifokus

[Tan-chan]
2011-07-14 15:42
#29

#28: Ow! Det måste ha gjort ont! Kan förstå dig, har varit i en liknande sits förut. Men då trodde jag att jag var riktigt kär, men det är abtolut inget i jämförelse med den kärleken jag känner nu. Så kanske är lika bra att bara säga det rakt ut eftersom det känns så starkt?

Förra gången blev jag dock glad att hon "andra" hittade en annan, men visst gjorde det ont också även om det inte kändes så förkrossande. När jag sade glad så menar jag att så länge hon är lycklig är jag lycklig också även om det gör ont.

Men nu är det en annan person som jag känner tiofaldigt mer för, så jag hade nog blivit förkrossad - men fortfarande glad för min "väns" skull om hon var lycklig.

Ja, vi är singlar även om vi inte vill använda just ordet "singel" som uttryck. Och ja, vi har massor med skoj tillsammans! Men nej, vi har inte kysst varandra. Vågar knappt röra henne för att jag är livrädd för att hon ska veta att jag är kär i henne. Och jag är också livrädd att röra henne eftersom jag är rädd att jag bara vill ha mer.

Fick dock en överraskande kram från henne en gång och en mysig puss på kinden. Trodde jag skulle smälta och dö. xD

Jo, jag hoppas det också att vänskapen överlever. Jag har nästan bestämt mig för att säga det rakt ut nu, men jag har så svårt att bara säga det så vet inte när det är rätt tillfälle heller. (^_^,)

BraveandCrazy
2011-07-14 15:51
#30

Om du tror att du ska smälta och dö för en puss så är du ju hopplöst förlorad.

Skit i och vänta på rätt tillfälle, det var det jag gjorde och en annan brutta kom in och tog henne mitt framför ansiktet på mig!

Jag hade alla undanflykter i hela boken.

Här sitter jag nu och ångrar mig!
Tro mig du vill inte vandra i dom här skona!

Så på henne!
Friskt vågat hälfen vunnet!

Medarbetare på HBT ifokus

[Tan-chan]
2011-07-14 15:59
#31

#30: Haha ja! Jag kände mig som en sådan där tecknad karaktär som får en puss på kinden från en som karaktären är förälskad/kär i, och ånga sprutar ut ur öronen. xD

Antar att jag är "bort om räddning"… (=_=)

Mjo men jag har jättesvårt att bara säga det första hon gör när hon loggar in: "Jag är kär i dig. Bara så du vet. Okej, så vad ska du göra i dag?"

Har aldrig riktigt varit blyg och så för sånt här, men nu är det riktigt annorlunda. xD

BraveandCrazy
2011-07-14 16:13
#32

Inte riktigt så drastiskt kanske!
Jag skulle vänta tills ni möts.
ÄR känslorna besvarade kanske du får vara "tecknad" länge :)

Har du gott om pengar?
Sänd henne en röd ros.
http://www.interflora.se/order.asp?ProductCategoryID=40&ProductID=4275

Det kostar 50:-

Hon får ett mess med korttexten samt att hon får hämta en långskaftad röd ros i närmsta butik.

Hitta på något bra att skriva som sms et.
Eller skriv absolut ingenting =)

Kolla om hon fattar att den är från dig ;)
Det finns många sätt att bryta den där jobbiga isen..

Medarbetare på HBT ifokus

[Tan-chan]
2011-07-14 16:23
#33

#32: Fin idé! Har dock inte pengar alls nu. (^_^,)

Men jag har skickat henne en liten ask med en ring från en godisautomat en gång med en lapp med texten:

"Marry me, Ciel. Yours truly Alois Trancy"

Ringen är från godisautomaten för att när jag träffade henne första gången lärde jag henne en ovana att köpa leksaker från godisautomater som står utanför affärerna så fort man har handlat och har en tia över. Så det är typ en symbolisk grej också.

Ciel är en karaktär hon hade klätt ut sig till en gång, och Alois är "min" karaktär som jag klädde ut mig till under ett konvent för likasinnade. Ville överraska henne när hon mådde lite dåligt och skickade detta anonym avsändare på paketet. Hon hade blivit riktigt glad då, och hon fattade ju direkt att det var jag när hon öppnade paketet.

Men jag gjorde det också för just att jag var kär i henne. Ville väl antagligen hinta om mina känslor lite omedvetet nu när jag tänker efter. Så isen är bruten.

Det är bara det att jag själv är hopplös. Men nu bestämde jag! Jag SKA säga det till henne när vi träffas i början på augusti! Jag ska bara haspla allt ur mig och sedan springa och gömma mig bakom en buske!

RAAAWRR!!! *samlar upp power för att klara av det*

torpetskaniner
2011-07-15 10:54
#34

Hahahaha ringen, vad gulligt! 8)

Tycker du är jättemodig som bestämt dig för att berätta allting :D Om hon nu skulle lämna dig för det där är hon ändå ingen riktig vän att ha!
Och tja, du har ju allt att vinna och nästan inget att förlora ;D

Det kommer gå jättebra, det vet jag!


Annons:
[Tan-chan]
2011-07-15 15:41
#35

#34: Haha hon vågar inte ta på sig den för hon tror att det ligger en förbannelse på den. Men hon känner sig lockad, säger hon. Vem vet? Det kanske ligger en förbannelse på den och gör henne "head over heels" förälskad i mig? LOL!

Tror inte hon skulle lämna mig tror jag. Kanske att det blir lite mysko mellan oss ett tag, men sedan försvinner nog det när hon inser att jag inte tar illa vid mig alls och fortsätter vara mig själv.

Haha! Om du vet det så litar jag på dig. xD

Tack ni alla! Ni är sjukt underbara som peppar mig när jag behöver det som mest! Önskar jag kunde ge er alla en stor kram! ♥ De personer som har er i sina liv är riktigt lyckligt lottade!

torpetskaniner
2011-07-15 17:35
#36

Lita på mig du ;)

Hahahah lol, hoppas hon tar på sig ringen 8) Så kanske hon blir störtkär i dig nästa gång ni ses!

Nej det vore konstigt om hon gjorde det. Som sagt, finns nästan inget att förlora på att berätta :)


[Tan-chan]
2011-07-15 17:41
#37

#36: Haha! Ja, man kan ju hoppas att hon blir det. xD Men den där karaktären som hon klädde ut sig till har "tagit över henne" och är jättemisstänksam mot min karaktär (de är dödsfiender typ). Så min karaktär håller på att tänker ut en plan på hur hennes karaktär ska ta på sig ringen. xD

LOL! Vi är sådana extrema nördar att vi är "in character" hela tiden. xD

Nä, du har rätt. Finns inget att förlora.

torpetskaniner
2011-07-15 17:43
#38

Ni är inte ensamma om att vara "in characters" hela tiden.. ;) Jag och älskling brukar vara det, fast inte med mangakaraktärer dårå :D

När ska du träffa henne? =)


[Tan-chan]
2011-07-15 17:49
#39

#38: Ah! Kul att veta att man inte är ensam om det. xD

vi ska träffas 4:e augusti till 7:e på ett konvent (ska sova i samma tält också xD). Sedan åker jag hem till henne för 6 dagar för att gå på en festival (vill se pyro musical-SM som de ska ha där med fyrverkerier till musik). Så vet inte när exakt jag åker men tror det blir 14:e aug och åker hem 20:e. Så kommer träffa henne en hel del nu i augusti. xD

Me so happy!

[Malinkonst]
2011-07-24 09:15
#40

Intresant tråd

Känner precis som du just nu !!!! Förstår dig precis jag sa allt och förlorade allt så nu står jag utan vän och olyckligt kär som aldrig förr

tja det är olika hur man tar en kärleks förklaring,  i mitt fall blev det jag som blev sådrad men det var värt det tror jag faktiskt. Jag visst nog innerst inne att det skulle bli så , men vill ända köra och gjorde det.

Om du inte kör! så får du aldrig kanske veta. Ibland kan det vara bättre att känna sorg efteråt och veta att man försökte, än att man inget gjorde.

Jag tycker säg det rakt ut *ler* När ni äter en fin middag, tyckte jag läset att ni skulle bo ihop ? isof gör det innan ni flyttar ihop ifall det skule bli konstigt som i mitt fall.

Jag kan nämligen inte träffa henne alls nu, som det känns nu, får se vad frantiden ger.

Go for it !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Som sagt lite sorg är bätter än att inte vet du kanske bli stört lycklig istället och ni finner varandra!!!!!

Lycka till

Malin

[Tan-chan]
2011-07-24 11:16
#41

#40: Oj! Jag beklagar verkligen! Hemskt när sånt händer.

Men jag tror i mitt fall så överlever "vi" ändå som vänner om inget annat. Jag vet att hon vet om att jag är kär i henne. Jag bara vet det. Hon  har börjat bete sig konstigt mot mig, men inte på ett dåligt sätt.

Liksom våra konversationer har förändrats till liknande:

Jag: "Haha! I know you wanna be like me! Just confess already! xD And yes… voff voff style. Wanna try it out? xD"

Hon: "Stfu! I would neeever :$ More like… wanne be WITH you. (A) eheehehhee…. ehm. Do you even need to ask?!"

Men jag är fortfarande osäker på om jag ska tolka det som ännu ett skämt eller som att hon gör som jag: Säger det hon menar men skämtar bort det för att inte avslöja något.

Men ja, du har rätt. Om vi ska bo ihop så måste hon veta om detta innan. Det är inget mer än rättvist mot henne att jag berättar. Jag ska berätta detta någon gång under 4-7:e aug, eller sedan 14-20:e aug. Det är då jag ska träffa henne.

Vet inte om det är "lika bra att säga det direkt", eller ta det under en festival som vi ska gå på i Norrköping. De ska ha pyromusical-SM där, så det hade varit kul att haspla ur sig allt mitt under en fyrverkeriuppvisning. Då slipper jag höra mitt hjärta pulsera i panik pga alla smällar i alla fall. Plus att det är ju en fin setting för det.

Annons:
Charlotta-B
2011-07-24 11:33
#42

#41 Åh, låter ju lite romantiskt, berätta när alla fyrverkerierna smäller, typ jo jag gilar dej så jag avfyrar min kärlek för att visa :)

Hihi Du fixar det tjejen! :D

Charlotta-B

[Momiji]
2011-07-24 18:30
#43

Låter jättebra med fyverkerierna! Håller tummarna Glad

torpetskaniner
2011-07-24 19:40
#44

Jaa gör jag med :D


[Tan-chan]
2011-07-24 22:05
#45

Tack för peppen allihop! ♥

[Malinkonst]
2011-07-24 22:38
#46

41#

Tja det är lite jobbigt i början men man vänjer sig vid det som hänt och går vidare. Visst har man sorg ett tag men sen blir det bättre.

Men jag kände precis som du att jag aldrig känt något likanande.

Därför är det så viktigt att du säger som det är och om så blir så blir du sårad inann ni flyttar ihop, blir värre om det blir så att ni inte kan bo ihop bga jobbiga saker som kärlek. Vet detta kan ställa till det .

Oj ja det där med fyrverkerier verkar som en supper ide *ler*

Ja då ska du absolut säga det!!!  att ni skojar om visa saker redan nu kan faktiskt vara till fördel. Det kanske också finns något exprementelt i henne som säger att hon vill testa och lockas av det. Hänger du med dock kan sånt såra men också kanske bli supper bra. Hon kanske bara är lite rädd visa som skojar om saker kan gör det av lite rädsla.

Lycka till nu och hoppas att ni finner varandra och blir ett lyckligt par !!!!!!!!

Kram Malin

karin46
2011-07-29 10:09
#47

Jag ska också hålla tummarna för att det blir en härlig och minnesvärd dag när ni träffas igen.

Ett litet förslag - gör ett litet brevkort - teknat eller dekorera med utklippta bilder (blommor, djur vad du vill) eller varför inte pressade blommor. På kortet skriver du det du vill säga henne var dina känslor är för henne. Ta kortet med dig när ni träffas, skulle du få "tunghäfta" så ge henne kortet.

Lycka tillFlört

[Tan-chan]
2011-07-29 22:44
#48

#46: Tack så mycket för råden! Och ja, jag ska vara försiktig med att "hänga med". Jag vill inte såra henne oavsett vad.

#47: Haha! Det låter som en galet bra idé! xD

Annons:
[Malinkonst]
2011-08-02 14:09
#49

Hur det med din stora kärlek har ni lyckas få ihop det ?

har en vän som blivit olyckjligt kär också, då tänkte jag på dig och hur det går så nu frågar jag.

Hoppas att ni finner varandra snart

Malin

[Tan-chan]
2011-08-02 19:37
#50

#49: Träffar henne på torsdag, så får se om jag vågar klämma ur mig något då, eller om jag väntar till senare när vi träffas igen då vi ska kolla på fyrverkerierna.

Naaw, gulligt att du tänkte på mig! Hoppas det löser sig för din kompis också. Tråkigt att vara olyckligt kär.

Charlotta-B
2011-08-02 19:39
#51

#50

Lycka till!! du fixar det!

Charlotta-B

[Malinkonst]
2011-08-02 19:41
#52

Ja jag tror att du fixar det kärlek är det bästa vi har

finaste vi kan få

Hoppas du lyckas få det *ler*

Malin

torpetskaniner
2011-08-03 13:27
#53

Håller tummarna :)


[Tan-chan]
2011-08-03 14:36
#54

Tack allihop! Ni är allt för söta! ♥

Parvel
2011-08-04 10:25
#55

Du måste berätta hur det gick sen! Håller tummarna hårt :D

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
Inaarah
2011-08-11 13:38
#56

Har läst tråden - och är dödligt nyfiken på hur det har gått. Berätta! :D

[Tan-chan]
2011-08-11 15:50
#57

Har träffat henne redan innan jag ska upp till henne om några dagar. Men då var inte tillfälle att säga någonting. Men vi pussades (i våra cosplays) och hon typ "rapea" mig på toaletten och sånt. Det var på ett konvent. Trodde jag skulle dö varje gång. Vi höll varandra i handen hela dagarna också. Fast det var för att våra karaktärer - som vi var utklädda till - gör det. Men ändå. xD

Ska upp till henne den 14:e, så får se om jag hitar ett bra tillfälle att säga det då.

Charlotta-B
2011-08-11 17:10
#58

Yeey!

Men du fixar det tjejej! Hejjar på här hemma :D

Charlotta-B

[Momiji]
2011-08-11 19:27
#59

Åh! Hoppas hoppas hoppas att det går bra, det låter väldigt lovande Skrattande

Ska hålla tummarna ordentligt nu den 14:e då, och så får du berätta hur det gick sen Glad

[Malinkonst]
2011-08-11 19:29
#60

du tjejen hon är din Skrattande låter som det Skrattande sa hon något om att ni pussades ? även om det är ett konvent så brukar man kanske inte pussa på någon sådär bara , trots rollfigurer.

Så känner jag jag skulle kanske inte göra det även om det var ett rollspel.

Lycka till och jag tror att ni kommer att finna varandra.

Inaarah
2011-08-11 19:57
#61

Vad roligt! Lycka till! :D

Cochon
2011-08-13 00:35
#62

Wow, har varit på Jamboree i 2 veckor nu så jag har missat en del, men jag håller tummarna för dig Tan-Chan! :D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Ratlings
2011-08-13 01:43
#63

Håller också tummarna! :D

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Momiji]
2011-08-14 19:34
#64

Hur gick det? Har hållt tummarna hårt hela dagen Glad

[Tan-chan]
2011-08-19 11:39
#65

Världens anti-climax hände! Dagen innan jag skulle åka vaknade jag upp helt normalt och stuff, men sedan när jag kände efter så märkte jag att mina känslor var puts väck. (O_o)

What happened, liksom?!

Kvällen innan hade jag legat och funderat med hjärtat i halsen på hur jag skulle säga att jag var kär i henne. Men på morgonen var pirret borta och det var liksom bara tomt. Och ändå har jag haft dessa känslor i över ett halvår (sedan november förra året).

När jag väl åkte till henne så träffades vi och det pirrade till lite, men inte mer än så. Jag kände mig riktigt låg på energi och orkade ingenting, hade ingen lust med någonting, och det kändes bara som att jag ville hem.

(Har inte varit hemma på typ 2-3 veckor nu utan bara rest omkring på event, konserter och kompisar och familj.)

Är riktigt störtförvirrad, för jag tänker fortfarande hela tiden på henne,  men känslorna finns inte där. (T_T) Är jag bara trött och vill hem och vila, eller har förälskelsen gått över? Blir tokig!!

Så nä, jag sade ingenting. Tänkte att det är fel att säga någonting när känslorna inte stämmer överens med det man säger. Men det känns riktigt mysko nu, och känns som att jag bara gjorde en faceplant över hela alltet.

[Malinkonst]
2011-08-19 12:16
#66

Förstår . känslor kan komma och gå .Ibalnd är det mindre, svalare sen är det mer. så är det.

Vänta du kommer att få tillbaka dem men du har precis som du själv säger varit och rest mycket inte varit hemma dett gör att man kan få distraktion som ger des stagnation.

Jag kan inte så lätt släpp, men men du kanske kan. vissa kan andra kan inte. Du ska se att det kommer tillbaka .Skrattande

kan också vara så, Att något ville säga att du inte skulle säga det just då bara. Det kommer men kanske senare, du känner när det känns rätt. din känslor är där.

kram malin

[Momiji]
2011-08-19 13:08
#67

Så kan det vara. Har själv varit med om det en gång. Hade laddat upp ordentligt för att berätta då vi äntligen skulle träffas, men sen då vi träffades… ingenting. Känslorna var borta.

Sånt kan hända, och då kanske det är bäst att fortsätta vara "bara" kompisar istället. Men du får känna efter när du kommit hem och vilat upp dig, för det kan ju vara så att du bara är trött och behöver komma hem och vila så kommer känslorna tillbaka Glad

[Tan-chan]
2011-08-19 13:17
#68

Kan ju vara som ni säger. Eller så kan det ju också vara att jag stressade upp mig för mycket för att säga det att kroppen bara slog ifrån? Har varit med om det många gånger förut i andra sammanhang:

Ser riktigt framemot en resa till exempel, och två dagar innan sitter jag och stressar med vad jag ska packa och hinna uträtta innan jag åker. Sedan dagen innan avfärd känner jag att jag bara vill stanna hemma och skita i hela resan för att det blir för jobbigt med all stress, trots att jag har sett framemot resan i flera månader. Sedan när jag väl tvingar mig att åka under avfärdsdagen så känns det bättre och sedan blir resan superkul.

Nu vet jag att man inte ska jämföra kärlek och en resa, men ni förstår nog själva poängen?

Funderar på om jag ska vila upp mig och känna efter hur det verkligen känns när jag väl kommer hem, för nu är jag så trött och slut på energi att hela kroppen skriker"HEM! JAG VILL HEM!". Och om det är så att känslorna finns kvar så skriver jag ett brev till henne som jag postar direkt efteråt och that's that.

[Momiji]
2011-08-19 13:54
#69

Låter som en bra idé Glad

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-05 14:41
#70

Har nu känt efter och kom fram till att anledningen att känslorna "kallnade" var inte för att jag slutade vara kär i henne. Märkte det nu att den hysteriska perioden i form av förälskelse gick över till kärlek. Jag blev bara förvirrad vid övergången tydligen.

Fick också reda på att hon känner mycket för mig, men hon är förvirrad. Har inte sagt någonting till henne än dock, utan jag låtsades spela dum och frågade varför hon var förvirrad. Hon sade att hon vill inte säga något för hon vet inte säkert. Men det är väl uppenbart? Sade som svar att jag hoppas hon slutar vara förvirrad, för sådant är ju inte kul. (^_^)

Så håller nu på att diktera ett brev som jag ska posta iväg i dag. Vet inte riktig vad jag ska skriva dock. Sitter med pennan i handen vid datorn och försöker komma på hur man ens ska börja. Har aldrig skrivit ett sådant här brev förut. LOL!

[Momiji]
2011-09-05 15:42
#71

Åh Glad Så glad för din skull! Håller tummarna jättehårt! Skrattande

torpetskaniner
2011-09-06 07:07
#72

Åh skriv något riktigt fint ;D


[Tan-chan]
2011-09-06 14:42
#73

Brevet blev klart i går men vågade inte posta det. Men i dag SKA jag göra det! det är frankerat och allt!

[Tan-chan]
2011-09-06 17:49
#74

Sådär! Nu ligger brevet i brevlådan som ska tömmas om 15 minuter.

Stod aslänge framför brevlådan i regnet och tvekade. Hade liksom brevet i inkasthålet och försökte debattera med mig själv varför jag skulle släppa tagt om brevet.

Då kom en gammal herre fram som frågade vad jag gjorde. Han skulle också posta ett brev. Jag hann inte svara förrän han frågade om det var ett kärleksbrev.

Jag blev helt paff och stammade fram att "Syns det?" och han sade att det kan inte vara något annat när man står och tvekar sådär med ett brev i handen vid en brevlåda. Hahaha! Han tyckte det var trevligt att någon gör det på det gamla hederliga sättet också. xD

[Momiji]
2011-09-06 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Åh så kul Glad

torpetskaniner
2011-09-06 20:09
#76

Hahaha vad kul att han såg det direkt x)


Annons:
Liss
2011-09-08 01:49
#77

Snacka om att känna sig som en förvirrad liten degklump just nu.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-08 01:55
#78

Vill uppdatera och säga att allt har gått bra med brevet, och allt känns bra med hela kalaset. (^_^)

Liss
2011-09-08 01:56
#79

#78 Hahahaha! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-08 02:09
#80

#77: LOL! Kanske inte var så bra med hela kalaset då om du känner dig som en förvirrad degklump? xD Men jag kan knåda den där stackars förvirrade degklumpen om du vill? xD

#79: Och du bara skrattar åt mig. (T_T)

Liss
2011-09-08 02:26
#81

#80 hahaha, förlåt. Är bra förvirrande att ens skriva i den här tråden xD

Även om det är min alldeles egna godispåse, tror jag godisarna är förgiftade med något läskigt. Så som min kropp skakar ^^
hahah, och vilken degklump pratar vi om?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-08 02:30
#82

#81: LOL! Med mig vet man aldrig. Fast frågan är om det är bra gift, eller dåligt gift? Det tåls att tänka på! xD (Neeeej då! Försöker INTE göra dig paranoid.)

Och den där degklumpen är ju du sade du ju! Ska baka dig till en prinsesstårta.

Liss
2011-09-08 02:32
#83

#82 Hahahahaah! Prinsesstårta… då lär du ju inte få mycket utav mig.

Och jag ÄR redan paranoid nog så det räcker. Och galen…
Seriöst.. jag går runt och pillar på saker, utan att veta vad jag gör. Gick ut och frös som fan, nyss. För det var ju kallt ute.. tänkte inte på att det var natt xD Börjar skratta hysteriskt också, när jag fortsätter tänka på min första grej på "minus" listan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-08 02:35
#84

#83: LOLOL! Vad har jag gjort med dig?! xD

Det är minuset är ett minus för att du låter det vara det. xD Relax… go with the flow… the everlasting flow…

LOL!

Liss
2011-09-08 02:39
#85

Hahahaha…  Hakuna matata!
Every path is the right path. Everything could have been everything else, and it will have just as much meaning.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-08 02:39
#86

#85: You said it!

[Momiji]
2011-09-08 07:10
#87

Skrattande

Charlotta-B
2011-09-12 18:13
#88

Hehe!! Skönt det har gått bra =) önskar er all lycka =)

Charlotta-B

LunarRain
2011-09-15 23:06
#89

Det här är på allvar det gulligaste jag läst ._.

Önskar er verkligen lycka till! ^-^ <3

torpetskaniner
2011-09-17 18:30
#90

Hur går det Tan-Chan, har hon fått brevet? :DD

Kan du inte skapa en ny tråd? Denna laggar sönder min dator typ .__.


Annons:
miracle
2011-10-05 23:22
#91

<3

karin46
2011-10-18 12:11
#92

Jag vill också instämma med Gladlycka till!

Fisfia
2011-11-09 19:13
#93

Men *snyft*, vad fint! Lycka till! Ni mot världen :-).

Förresten så tyckte jag det var coolt att du nämnde att du efter cirka 6 månader kände liksom minskat pirr, för jag har hört att kroppen inte fixar att vara hysteriskt kär längre än 6 månader i sträck, därför lugnar det där pirret ner sig efter en tid - för att man ska överleva typ. Och det verkar ju verkligen stämma i det här fallet :-).

Upp till toppen
Annons: