Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 1269 ggr
[Tan-chan]
2011-07-22 11:28

USA:s soldater tillåts att visa sin läggning

En liten HBT-nyhet som än en gång visar att världen är på väg åt rätt håll:

Pentagon i USA slopar "don't ask don't tell"-regeln och snart får även de homosexuella soldaterna visa sin läggning öppet.

Källa

Annons:
[Malinkonst]
2011-07-24 09:24
#1

Ja det var ju ett under måste jag säga!!!

vi kanske är på väg i rätt riktning ändå

Men visa saker tror jag först då jag ser dem ske i verkligheten och detta är nog en sån förändring. För något som är så djupt rotad där bort försvinner nog inte så lätt.

Hoppet finns iaf Glad

Malin

[Tan-chan]
2011-07-24 11:04
#2

Ja, det är ju bra att lagen förändras. Det är bara att de som är meningen att följa lagen inte vill förändras oftast. Många högre militära personer har argumenterat med att soldaternas sammanhållning på slagfältet kommer bli sämre. Men då tycker jag att om soldaterna inte kan skilja på sina egna värderingar och att vara professionella så tycker jag att de är soldater av fel anledning. De slåss ju för sitt land, och därmed alla som bor i det. Även oss HBT-människor.

[Malinkonst]
2011-07-24 22:57
#3

Mycket klokt sagt !!!!!!

Tja om man ska slåss för sitt land bör man väl göra det för alla i stitt land inte bara en del. Alla ska väl ha lika villkor inför lagen oavsätt vem man är  eller vill vara och hur man privat väljer att leva. Det privat ska väl inte påverka det man gör på jobbet, men ibland är det svårt att lära gamlan hundar sitt .

Nog ska det bli bätter även i detta svåra land (USA) detta tycker jag var stort teg i rätt riktning som visar världen mycket.

hoppas också att det kan håla vad det lovar nu.

vi får väl  se

Malin

Upp till toppen
Annons: