Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 3320 ggr
Saga85
8/6/11, 12:37 AM

Hemsk dokumentär om homohat

Var det någon annan som kolllade på dokumentären "Världens farligaste land för homosexuella" om homohatet - de verkligen hatar homosexuella. Det är inte "bara" homofobi - de vill verkligen att gaymänniskor ska dö. I Uganda är det inte bara olagligt att vara homosexuell - det finns även lagförslag för att införa dödsstraff!

Den gick på SVT, och går även på SVT-play.

Världens farligaste land

Annons:
torpetskaniner
8/9/11, 10:10 PM
#1

Det där programmet är HELT sjukt!! Jag och min flickvän tittade på den, vi var i chock..

Tycker verkligen att man borde se på den här dokumentären, även om man inte är HBT-person. Det visar den skadade verkligheten som existerar idag..


Mandusius
8/9/11, 10:23 PM
#2

Den var hemsk:S

Vart rädd när han pratade med ungdomarna och det visade sig att även dom har samma tänk :S

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

torpetskaniner
8/10/11, 9:29 AM
#3

Ja gud.. :( Liksom låt dem få en egen uppfattning, den ska inte påverkas av omgivningen!


[Tan-chan]
8/11/11, 3:53 PM
#4

Usch så hemskt! Jag har skrivit under massor med petitions eller vad det heter om att lagförslaget att få döda homosexuella inte ska komma i bruk.

torpetskaniner
8/11/11, 9:22 PM
#5

Vad bra Tan-Chan <3

Dem borde få komma till Sverige och ha det bra och gå på Pride :(


Cochon
8/13/11, 12:43 AM
#6

Oj, såg inte dokumentären, men det låter inte särskilt kul. D: Det är ju inte något fel på oss HBT-folk. :/

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Charlotta-B
8/13/11, 6:15 AM
#7

Såg dokumentärer, det är verkligen hemskt vilket hat vissa kan bära på, och vissa hade ju detta som vardag känndes de som. Hitta gay folk och hänga ut i tidningar m.m.

Men en sak jag funderade på, det var inte nån som svarade riktigt på hans fråga VARFÖR dom hatar homo så mycket? Lr missade jag detta helt?

Lr menar vad är åsikterna grundade på? Jo visst dom lär sina barn att det är fel och så. Men känndes som inte nån direkt kunde ge svar på varför det var så utan det var bara onarturligt.

Hela bunten kanske gick runt och var smygbögar fast för fega att komma ut, så då hatar dom istället.

Charlotta-B

torpetskaniner
8/13/11, 11:13 AM
#8

Jo, presidenten i slutet blir himla ägd när han som leder dokumentären frågar VARFÖR det är fel med homosexuella.. 

Undrade en sak under dokumentären, finns det några transpersoner där? o_O De måste ha det riktigt jobbigt dem med i så fall… undrar hur dem ser på transpersoner där, antagligen lika illa som homosexuella.


Charlotta-B
8/13/11, 5:21 PM
#9

#8 ja dom tyckte ju att homo var som pedofiler, så det tycker nog det samma om transpersoner..

så tråkigt att det ska vara så, måste vara otroligt slitande och jobbigt att hata så mycket.

Charlotta-B

OttoIsTheShit
8/28/11, 7:27 PM
#10

vi kollade också på det. pappa som har lite problem med homosexuella (kan ju umgås med dom men ja fördomar och allt de där) till och med han mådde dåligt av det. Jag tänkte ju att dom yngre dom snacka med borde ju ha en lite friare syn men så var det ju verkligen inte

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Upp till toppen
Annons: