Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 2460 ggr
TheLonleyWolf93
2011-08-22 14:49

Transsexuell eller inte?

Jag är 18 nu och är så osäker på vem jag egentligen är..

Sen jag var liten har jag alltid velat haft pojkkläder men morsan skulle dampa lös och jag har aldrig varit så mycket för tjejleksaker, jag ville hellre vara med pappa när han höll på med bilarna.

Och om jag hade på mig något som var killaktigt älskade jag det och trivdes i det, trivs i det nu med mer än någonsin !

Skulle vilja klippa mig men jag vågar inte, jag vågar inte byta klädstil heller. Mamma älskade att sätta på mig kjolar och klänningar men jag hatade verkligen att ha på mig det tog av mig så fort jag fick chans, och jag minns att jag mådde dåligt när jag började få bröst, ville inte ha det jag försökte gömma dom gick bra till en början..

Jag skulle vilja gömma dom nu också men nu går det inte, hatar mina bröst dom är bara i vägen!

Jag sminkar mig inte har aldrig gjort vill inte ha smink. Jag vågar verkligen inte berätta för mina vänner inte ens mina närmaste vänner är så rädd för hur dom skulle reagera.

Har på sätt och vis alltid mer känt mig som en kille också så min fråga är, är jag transexuell? Eller vad handlar det om ?

Jag är Bisexuell bara det skulle få min morsa att bli galen.

Snälla jag behöver tips och råd! Står inte ut med mig själv snart håller på att bli galen !

Kram Janina :)

Annons:
Parvel
2011-08-22 20:56
#1

Checka tranformering.se (Y)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

SebSeal
2011-08-23 13:27
#2

Det är ingen annan än du själv som kan säga vad du är, kom ihåg det. :)

Bara för att du vill ha killkläder så behöver det inte nödvändigtvis betyda att du är kille. Det kan handla mer om Tomboy-liknande saker.

Jag är själv 17, fyller 18, och är Transsexuell (FtM). Jag har vart osäker sedan jag var 13, och nu kör jag fullt ut och har kommit ut som kille till de flesta.

Mitt tips är att snacka med någon. De man ska vända sig till är Allmänpsykiatrin så kan du få en utredning. Under utredningen så hjälper de ju dig att förstå dig själv. :)

Upp till toppen
Annons: