Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 5586 ggr
[CatsOnMars]
9/19/11, 7:45 PM

Feminin flata

Hej allihopa!

Jag har ett problem som kan verka lite smålöjligt för andra, men när man utsätts för det varje dag kan det bli ganska jobbigt.

Jag har vart attraherad av tjejer så länge jag kan minnas, men ingen tror mig när jag berättar det då jag är väldigt feminin. Får ständigt svar som att jag ljuger eller inbillar mig för man kan inte vara så feminin och lesbisk.

Detta försvårar ju såklart att träffa någon då det inte syns tydligt på ytan vad man "är", jag vill ju inte direkt ändra min stil eller gå runt med en pride flagga hela dagarna.

Någon som känner igen sig?

Annons:
torpetskaniner
9/19/11, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gör absolut! Skickar en bild på mig x3 Det är ganska jobbigt när folk anklagar en för att man inte är lesbisk..


[Momiji]
9/19/11, 9:11 PM
#2

Att vara lesbisk eller inte har ju inget med utseendet eller beteendet att göra. Det har ju med känslor att göra. Så att säga att någon inte kan vara lesbisk bara för att man är feminin är ju fel tycker jag. Hoppas du slipper höra det i framtiden

[CatsOnMars]
9/19/11, 10:23 PM
#3

#1 Ja, visst är det! Du var verkligen feminin, men tror nästan jag är värre, haha! Rosa och glitter dagligen ;)

#2 Precis! Det verkar som dagens syn på homosexuella är att männen ska vara som kvinnor och kvinnorna som män.

fartblind
9/20/11, 11:30 AM
#4

BAH, screw them all!

Egentligen, vad spelar det för roll om folk "tror" på dig? Ragga på vad du vill! Man måste inte vara butch bara för att man är flata. Finns rätt gott om femme's… (på samma sätt som det finns rätt gott om björnar bland bögarna, samhället har alltid haft en förbannat vrickad syn på saker o ting)

Ut o ragga med dig nu! :D O spanar du in brudar väldigt öppet så lär det märkas vad du attraheras av…

"Let them eat cake," she says

[CatsOnMars]
9/20/11, 1:36 PM
#5

#4 Nej, det spelar ju ingen roll egentligen, ville väl mest avreagera mig lite då det är irriterande men oviktigt egentligen!

Och vart hittar du femme's?! Jag hittar aldrig några :( Alla gayklubbar jag vart på är fulla av butchar.

haha raggningen är det inga problem med ;) Problemet då är bara att alla tror man är "mode bisexuell" och det bara är för en natt.

fartblind
9/20/11, 2:23 PM
#6

#5 - Ah, jomen avreagera sig får man helt klart göra! Vet hur frustrerande folk kan vara… trångsynta, heteronormativa as… *muttra* Det är väl något alla här har gemensamt, fördomar och tjat och gnäll. :(

Hm, hade en period då jag hängde mycket på qruiser… där var ett helt gäng med femme's, vill jag minnas. Men! När du ser folk så tänker du kanske så som dom gör om dig - "hon är för feminin för att vara flata"… ;) Sen tror jag det kan finnas några på sylvia också, logga in där och kika runt lite! :)

GNUUH! Men om du ber om telefonnummer, försöker hålla kvar kontakten? Funkar inte det?

"Let them eat cake," she says

Annons:
[CatsOnMars]
9/20/11, 2:33 PM
#7

#6 Ja, qruiser finns ju alltid, men har tröttnat på det något enormt! Är bara samma inne jämt från mina trakter och antingen har man gått igenom dem eller så är de inte ens stil!

Jo, antar väl att det skulle funka. Fick hjärtat krossat av drömbruden för ca 1½ år sedan, så har väl legat lite på latsidan med förhållandebiten sedan dess!

fartblind
9/20/11, 3:22 PM
#8

Haha, jo, tröttna på qruiser gör man ju ganska fort.

Ååh, hjärtekross… det är jag alltför bekant med. Lyckas alltid falla för helt fel människor. Men det enda man egentligen kan göra är att resa sig igen, borsta bort dammet och ge sig in i en ny match.

Och är du inte intresserad av förhållanden just nu, så kan väl åtminstone vänner vara en idé? Spara nummret för att kunna fortsätta umgås, ta en fika någon gång ibland. På så sätt har du lättare för att träffa fler människor, fler som du kan lära känna :)

"Let them eat cake," she says

[CatsOnMars]
9/20/11, 6:50 PM
#9

Jo, jag vet, men det är svårt.

Ja, vänner kan man aldrig få nog av! Fast nu är jag på jakt efter förhållande igen, därav inlägget ;D Men får väl fortsätta trampa i gayklubbsträsket tills man hittar sin prinsessa!

fartblind
9/23/11, 9:10 AM
#10

Exakt, finns inte direkt något annat att göra! ;) Man hittar ju ingen av att sitta hemma, liksom :P

"Let them eat cake," she says

torpetskaniner
9/23/11, 5:57 PM
#11

#10 I did ;) Haha, nej men kan säga att jag "gjort" några tjejer gay :P
Hittade min själsfrände genom internet!


Namiko
9/23/11, 6:40 PM
#12

Nu är jag inte feminin för fem öre men jag möts alltid av samma förvåning och "Är du flata!?" ändå. Vet inte riktigt vad jag gör för att få den reaktionen men jag gissar att den är tio gånger värre för dig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[CatsOnMars]
9/23/11, 6:46 PM
#13

#10 Om man inte har otrolig tur som #11 verkar ha haft!
Vissa tjejer går ju att få gay för några veckor, men oftast för mig har det blivit att de kallar sig bi men dejtar bara killar i fortsättningen.

#12 Haha jasså? Jag tror människor idag inte riktigt vet att det finns flator. De tror bara på bögarna, haha! Har märkt det ganska mycket, har en bögkompis som inte alls är särskillt bögig men alla misstänker honom endå, sedan har jag en tjejkompis som är flata och ser riktigt butchig ut men hon får endå frågan om hon har kille osv.

Annons:
Namiko
9/23/11, 8:10 PM
#14

#13 Det kanske är så, jag har en rätt "fjollig" killkompis som ofta får frågan om han är bög trots att han inte är det och själv får jag långt många fler killar efter mig nu än när jag såg mer feminin ut. Tycker själv att jag ser ut som vilken butchflata som helst, men tydligen inte. Har även stött på många som inte ens känner till uttrycket butchflata..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cochon
9/27/11, 8:28 PM
#15

Säger som 12# är inte feminin för fem öre, men ändån får man höra
- "Va? Är du homo? Ofta" 
- Ja, det är jag…(din tröge fan -.-)

Men det är kanske inte så konstigt, alla filmer är väldigt heteronormativa (speciellt filmer för ynger barn…). Jag börjar bli väldigt trött på att det är alltid är hetero-kärlek i småbarns filmer, och det är alltid en kille som ska impa på en tjej, sen ska det sluta med att dem två pussas. Hade man inte kunnat göra en film där det var två tjejer/killar som blir kära?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[SweetRose]
9/28/11, 10:46 PM
#16

Jag är en väldigt feminin flata, rosa klänning, långt hår, smink .. rubbet Flört Fast trots det så kallas jag manligast i min krets där det även ingår 2 killar, jag utstrålar väl helt enkelt något, haha!

#15 Många Disneyfilmer är väldigt heteronormativa, Törnrosa t.ex , hon sitter i ett torn och väntar på att räddad av prinsen. Men typ Skönheten och odjuret tycker jag är lite queer. Belle är annorlunda från alla andra kvinnor, hon är kaxig och bildad. Hon ignorerar snygga killen och går och blir kär i ett odjur som hon får rädda oftare än han räddar henne. Det är en fin saga tycker jag!

Skogselva
9/29/11, 1:15 PM
#17

#16 Det måste jag säga var en intressant tolkning av Skönheten och Odjuret.

Jag gör som jag vill, så jag är varken femme eller butch, jag är bara jag. ibland kjol/klänning ibland jeans och t-shirt, beroende på vad jag känner för, vet inte riktigt vad folk tar mig som. Har ju dock blivit mött med förvåning när jag någon gång talat om "nu är det ju inte killar jag är intresserad av, utan tjejer."

Jag tror att jag ser för snäll ut för att folk ska tro något annat om mig, de förväntar sig väl att jag ska vara den här stereotypiska heterosexuella kvinnan som man ser i media så ofta. Med betoning på stereotypisk, dessutom.  Obestämd Jag har inget behov av att skrika ut det i hela världen, men önskar nästan ändå att det kunde stå skrivet i pannan, så att rätt sorts tjejer kunde se det. I min idealvärld så slipper man kåta heterosexuella killar som tror att man bara säger att man är lebb för att få (kill)ragg. Vet inte hur vanligt det problemet är, men man har ju hört om det från många andra.

Hur snäll ser jag ut? Så snäll att folk tror att jag ska låta dem tränga sig före i köer, till exempel. (Ni vet hur vissa ställer sig bredvid en och allt eftersom kön rör på sig så försöker de ta sig in framför?) Long story short, det är inte jag som måste ställa mig längst bak i kön för att jag inte blev insläppt. Tungan ute

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: