Jag är så förvirrad angående min läggning så ni förstår inte (eller så gör ni just det)!
Jag kan liksom aldrig veta, för... Jag blir aldrig kär. Aldrig någonsin. Jag kan tycka att någon är attraktiv, men inte så att jag liksom blir förälskad eller kär. Hur känns det? Hur är det? Jag vet ingenting längre...
Well, detta är min historia.
Ända sen jag var liten har jag varit väldigt avslappnad till bi- och homosexualitet. Jag tror aldrig att jag varit straight eller queer på det sättet, jag har aldrig förstått hur man kan ty sig till ett kön. Jag har aldrig kunnat placera mig själv i "fack". Har alltid tänkt att prinsessan är lika fin som prinsen, alltid funderat på varför man alltid frågar "vilken kille är snyggast i klassen" istället för bara "vem är snyggast" och så vidare.
Jag har också, ända sen jag var liten, tänkt att killar är svåra att förstå. Hur de tänker, hur de fungerar liksom. Tjejer känns mer mjuka, mer vänliga, tröstande liksom.
Jag har aldrig varit "avtänd" eller så på tanken att vara med en tjej istället för en kille, även om det såklart skulle kännas annorlunda. Det är ju generellt sett mer accepterat med kille-tjej förhållanden än kille-kille eller tjej-tjej. Du får aldrig frågan "har du sett någon snygg tjej på sistone?" eller "är det din flickvän, eller? Ni vore snygga tillsammans" av släkten tillexempel, om du är en tjej. Istället undrar de om ens killkompis är ens pojkvän och så vidare.
Om man läser kändisfrågespalter i tidningar eller så, står det alltid till exempel "har han en flickvän" och inte "har han en flickvän/pojkvän".
I tjejtidningar (Julia, Glitter, osv) har de killspecialer, hur man förstår killar, våga flirta med killar, och sådär. Det stör mig otroligt. Är det fel av mig att vara 13 (14 nästa år) och inte känna mig lika dragen till killar som alla andra?
Klart att jag har funderat på om jag bara inbillar mig, för att jag kanske vill vara "speciell" eller något, eller om det bara är en fas. Jag är så ung, jag vet, men det här liksom äter upp mig innifrån. Vem är jag?
Jag har även funderat på om jag eventuellt är asexuell... Jag "tänder" inte på någon på det sättet, och då jag aldrig är riktigt kär kan jag inte veta. Jag tycker att både killar och tjejer är snygga, men räknas det verkligen?
Som om det inte vore nog, "gillar" jag både en kille och en tjej, tror jag. Jag vet inte om det är en attraktion eller vad det är... Killen går i min paralellklass, vi kan kalla honom A. Jag tycker att han är superschyst, sådär lagom "cool" (som i inte en total loner... Som jag är typ), lagom "pluggis" (som i att han tar skolarbetet seriöst) och helt enkelt en superfin kille. Han är snäll, och söt, och ett tag verkade det nästan som att han ville lära känna mig mer. Han pratade med mig ibland och sådär, men jag visste aldrig hur jag kände och undvek honom. När jag sedan såg honom med den tjej i min skola som jag är mest avundsjuk på (hon är verkligen perfekt...) blev jag ledsen och det liksom "tryckte" på lungorna, det blev liksom tungt att andas. Jag kan inte förklara det bättre...
Tjejen är ett år äldre än jag och vi är i samma "gäng". Jag räknar henne som den jag är närmast med (det blir lätt så när man är många, i det här fallet 10-12 stycken tror jag). Vi kallar henne M. Hon är också en sådan där perfekt tjej. Hon är vacker (jag är otroligt svag för mörkhyade kvinnor har jag märkt... De är verkligen vackra. Hon är från Gambia), hon är rolig (jag har aldrig skrattat så mycket med någon. Någonsin. Hon får mig att bli den jag vill vara, glad och flummig), hon är sådär underbart halvgalen (låter knäppt, men ni fattar... Hon är sådär crazy på ett bra sätt. En som bara släpper loss och inte bryr sig ett skit om vad andra tycker), hon är schyst (en sådan där man inte kan låta bli att tycka om... Hon blir vän med alla hon träffar), hon är en fantastisk vän... Jag vet att jag älskar henne otroligt mycket, men är osäker på om det är mer än otroligt stark vänskap.
När vi skämtar med varandra, och jag säger något som "vad har du emot mig?! Du hatar mig, ellerhur!?" (på skämt såklart), brukar hon svara "neeeej ingenting. Jag älskar dig~" och jag är alltid osäker på om hon säger så till alla sina vänner.
M är bisexuell vad jag har förstått det. Hon är inte en sån som skäms över vem hon är, precis... Hon har sagt det men jag vet inte om det var så eller inte. Queer är hon inte, då hon haft flera pojkvänner och säger att hon är kär i en kille just nu.
Jag vet inte om jag är kär eller inte. Jag vet inte vem jag är.
Jag har aldrig haft bra självförtroende, både mitt självförtroende och min självkänsla är otroligt låga. Jag har aldrig varit snygg, söt eller populär, så... Jag vet inte. Har väl aldrig vågat ta reda på sådana grejer om mig själv, vem jag är, så nu är jag verkligen förvirrad.
Kan tilläggas att några i min närmsta bekantskapskrets är homofober och ständigt predikar om hur äckligt det är, och jag kan inte prata med någon om det här...
Hur gör man?
Förlåt för att det blev så långt, och jag ber att ni inte skriver saker som att jag kommer förstå när jag är äldre. Jag vill helt enkelt ha tips på hur jag ska ta reda på min läggning, eller om jag rent av är asexuell. Och förlåt att jag skriver anonymt, M är medlem här och jag är inte redo att berätta för henne om min osäkerhet än.