Annons:
Etikettallmänt
Läst 1644 ggr
[SweetRose]
2011-10-06 23:33

Sabbad vänskap

Detta kommer bli ett långt inlägg känner jag nu redan innan jag börjat skriva, men here it goes.

Jag har en vän jag träffade första året på gymnasiet. Vi blev jättebra vänner och umgicks nästan varje dag. Jag är en sån person som gärna kramar och gosar med mina vänner och det var inget undantag med henne. Efter vi känt varandra lite mer än ett år ungefär berättar hon att hon har vart kär i mig från början. Jag blev helt chockad, jag hade inte ens tänkt tanken på att vi skulle kunna bli ett par! Jag avvisade henne snällt och vi fortsatte vara vänner.

Dock låg hennes känslor kvar för mig och jag kunde inte dejta andra utan att hon blev sur. Hon kunde fråga vem någon jag taggats på bild med var och jag sa som det var så blev hon jättearg och skrek typ: Måste du berätta sådant!? Detta béteende blev bara värre. Hon berättade att hon brukar gråta sig till sömns när hon tänker på mig med andra. Vår vänskap tog stryk och jag började avvisa henne på alla plan då jag inte orkade med detta.

När vår vänskap var på bristningsgränsen sa hon att hon inte var kär i mig längre (ungefär ett år efter hon berättat). Jag vart glad för detta såklart och det började se lite ljusare ut. Fick sedan reda på av en gemensam vän att detta inte var fallet och att hon fortfarande var kär i mig. Jag konfronterade henne och hon nekade såklart.

På en fest (typ i februari) så hade hon smsat med denna gemensamma vän och en annan vän till mig såg vad hon skrivit och allt var om hur hon fortfarande hade starka känslor för mig och inte visste vad hon skulle ta sig till med dem. Kvällen gick vidare och jag vart fullare och fullare och vi hamnade till slut i säng tillsammans. Något som jag ångrade enormt dagen efter när jag vaknade och insåg vad jag hade gjort. Jag kunde inte prata med henne på över en vecka, jag var så äcklad.

Jag var också arg på henne. Hon visste att jag inte ville men endå tjatade hon. Varje gång vi dricker vill hon strula direkt bara för hon vet att "det är då hon får sin chans"

Nu är det värre än någonsin. Vi går i samma klass och har samma kompisgäng så vi typ "måste" umgås. Jag är rent ut sagt elak mot henne hela tiden, dumförklarar henne, måste kommentera allt hon säger etc. Jag blir numera också äcklad bara hon rör mig över huvudtaget, kan inte ta i något hon tagit i. Ger hon mig något ätbart kan jag inte äta det. Min sexlust försvann nästan helt i samma veva vilket totalsabbade flera förhållanden efter det som hände.

Hur hanterar man sånt här? Någon som vart med om något liknande? Det driver mig till vansinne rent ut sagt.

Annons:
Charlotta-B
2011-10-07 08:59
#1

Oj, vilken svår sitts du har hamnat i.
Har tyvär inte några bra tips på alls hur du ska lösa detta, Men kanske att sitta ner med henne och verkligen prata med henne att hon måste slut upp med vad hon håller på med för att hon gör dej illa. Och om hon är så kär i dej så vill hon att du ska må bra, då måste hon lära sej sj att släppa dej.

Jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sej för dej!

Charlotta-B

[SweetRose]
2011-10-13 15:15
#2

Det känns inte alls som hon vill att jag ska må bra. Hon försökte konstant ge mig dåligt samvete när jag hade andra förhållanden genom att säga saker som "jag grät mig till sömns när jag tänkte på er" och liknande….

Jag har sagt att jag inte alls är intresserad men endå håller hon på! Sitter lite för nära, taffsar när vi är på krogen omotiverat.

På senare tid nu har har hon även börjat försöka styra mitt liv. t.ex. har hon börjat säga att vi inte får äta godis eller shoppa utan varandra, och om vi gör det måste vi alltid säga till varandra, sen blir hon arg om hon får reda på att jag handlat någonting utan att säga till henne.

Blir galen!

Namiko
2011-10-13 16:44
#3

Jag tycker att du ska meddela henne om att om hon fortsätter på det här sättet så kan ni inte vara vänner/umgås längre, sätt upp gränser som hon måste hålla sig till (jag vill inte att du tar på mig, jag vill inte att du … osv). Hon måste inse att hon har gått alldeles för långt och att hon måste ändra sitt beteende om hon vill fortsätta vara en del av ditt liv över huvud taget. Tar hon det inte på allvar och fortsätter så spelar det ingen roll att ni är i närheten av varandra varje dag. Ignorera henne totalt och försöker hon komma nära så styr bort henne och gå iväg, visa att du menar allvar. Bara för att man är en del av samma kompisgäng så behöver man inte umgås eller ens prata med alla i gruppen, har själv gjort så förut utan problem.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: