Annons:
Etikettallmänt
Läst 1697 ggr
Anonym
Anonym
2011-11-26 22:51

Bisexuella - känner ni igen er?

Börjar fundera på hur min läggning verkligen funkar nu ju.

Jag är snart 14, varit mer eller mindre öppet bi i ett år ungefär (jag går inte direkt runt och säger det, men om någon undrar säger jag att kön inte spelar roll) och har klassat mig själv som queer sen jag var väldigt liten, även om jag såklart kanske inte kände till just det begreppet då. 

Iallafall.
Är det en vanlig grej att det går lite upp och ner för er, vilket kön ni blir attraherade av? Jag är som sagt queer, har aldrig trott riktigt på heterosexualitet eller homosexualitet, men upptäcker nu att det beror på hur jag mår vilket kön jag dras till.

Som exempel tar vi min situation just nu. Är inne i en depression just nu, och dras nästan enbart till tjejer. Jag tror det är för att jag vill känna mig behövd på något sätt - om någon kryper upp i min famn istället för tvärt om känns det som att jag är viktig, som om någon verkligen behöver mig.
Däremot, är jag den som blir "skyddad" så att säga känner jag mig mer svag och skör.

När jag är inne i mina bättre perioder däremot, alltså de när jag bara är glad hela tiden typ, känner jag nästan ingen dragning alls till tjejer utan så är det killar som fångar min blick. Kanske kan jag på något sätt "tillåta" mig själv att vara liten då (höhö, jag är nästan 175cm, så att vara liten med en kille är svårt i och för sig… Jaja, ni förstår hur jag menar). 

Är jag inne i en "neutral" period är kön ingenting jag tänker på. Då tänker jag att kön främst är något fysiskt, och jag blir ju kär i en persons insida liksom. 

Känner ni igen er, eller är det jag som är knäpp, haha? :)

Annons:
KAGE
2011-12-18 16:38
#1

Man tänker/känner ju alltid på ett annat sätt när man är deprimerad, man är inte sig själv då. Låter konstigt att ändra läggning beroende på hur trygg man känner sig i sig själv. Hm?

/Karoline.

Wand
2011-12-24 12:00
#2

Jag kan ju känna lite olika för vilket kön jag dras till. Jag har alltid varit mer sexuellt attraherad av tjejer än killar, men det kan ändå variera.

Jag har pojkvän och skulle aldrig ha sex med någon annan än honom, inte sålänge han är min. Men ibland längtar man efter en tjej, såklart. Det finns ju sådant som en kille inte kan bidra med, likväl som tvärtom. 

Tror det är vanligt att känna sig mer dragen åt olika kön när man är Bisexuell, beroende på vad man känner helt enkelt. 

Sedan är det ju så att den man blir kär i, den blir man kär i.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ThreeStars
2012-01-02 05:02
#3

Jag känner också igen mig, med att ha "perioder" då man dras till olika kön.

[Airo]
2012-01-11 14:48
#4

Känner också igen mig .

Upp till toppen
Annons: