Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1853 ggr
Mandusius
12/7/11, 2:22 PM

Undrar forfarande om jag ska berätta..

Jag är bi och näst intill alla vet det förutom min pappa.

Problemet är att jag vet inte alls hur han skulle ta det.

Min mamma är enkel hon sa bara så länge det är en trevlig person och att du är lycklig så får du släpa hem precis vad du vill (älskar min mamma:P)

Hur har det gått för er att komma ut och berätta till er 55 åriga pappa?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Manny86
12/8/11, 2:15 AM
#1

Det är mycket möjligt att han redan vet och väntar bara på att du ska berätta det själv.

Berätta det rakt ut som: Pappa, jag vill berätta en sak, jag gillar både killar och tjejer.. Har du träffat en kille, eller känner någon som är gay och kan hjälpa dig, så ta hem honom och presentera honom som "en kille du träffat, eller pojkvän" , det blir nog lättare för honom att smälta om han ser det framför sig än om han får lov att bilda sina egna fantasier om det.

Nu låter det kanske lite fördomsfullt, men han lär nog tänka att det i alla fall finns en chans till barnbarn eftersom du är Bisexuell :)

Fridaybrew
12/12/11, 4:45 PM
#2

Ursäkta om detta blir ett virrigt opassande inlägg, men humorhjärnan gick igång.

Sketch typ:

1- Du börjar med att prata med din pappa om ett par viktiga saker.

2- Du berättar att du råkat kvadda familjen/pappans bil.

3-Du berättar att du är bisexuell

4- Du berättar att du är på smällen

5- Luta dig tillbaka och se hur lättad han blir över att du är Bisexuell =)

Hoppas allt går bra för dig, det är nog värre i ditt huvud förhoppningsvis än verkligheten. Nackdelen med snabb tankeverksamhet ibland, tankarna rusar.

/Fridaybrew

KAGE
12/18/11, 4:42 PM
#3

Be din mamma berätta för honom? Efttersom hon tog det så chill!

/Karoline.

Mandusius
12/18/11, 7:14 PM
#4

#3 min mamma och pappa är skilda sen många år;)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

KAGE
12/21/11, 11:52 PM
#5

Weeell vänta med att säga tills det är "mer aktuellt"? typ då du har nån på G

/Karoline.

Mandusius
12/22/11, 11:14 PM
#6

#5 Bra Idé. Har ju pojkvän nu så det kan nog dröja:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
michelle92
1/5/12, 5:10 PM
#7

Kan säga att "jag berättar när det blir aktuellt" inte funkade för mig. Berättade inte för min pappa när det fanns en tjej med i bilden.

Efter ett tag kände jag att han var den enda som inte visste. Tog tjuren vid hornen och sa det rätt upp och ner Pappa jag gillar tjejer, jag är lesbisk. Hans reaktion var inte den jag hade väntat mig. Han kollade på mig lugnt, flippa inte ut elr nått. Men det blev knäpptyst ett bra tag, sen bytte han helt samtalsämne. Vårt förhållande är precis det samma, men vi pratar aldrig om det det faktum att jag är gay. Vet inte om det är hans sett att bearbeta och acceptera. Jag tror att det hade blivit för mkt för honom om jag hade presenterat en tjej mitt upp i allt också.

Det jag vill ha sagt är att förr eller senare måste man berätta, och är man själv säker på sin läggning tkr jag personligen att det är bättre att berätta när man är singel. Så de hinner vänja sig vid tanken innan man släpar hem flickvännen.

Bim
2/2/12, 6:39 PM
#8

Vissa kanske inte kommer hålla med mig nu. Men varför behöver man egentligen berätta?
Jag menar absolut inte att du ska förneka det eller hålla det hemligt, men ta allt som det kommer! Om du blir med flickvän nångång så får folk helt enkelt acceptera det och samma sak om du blir med pojkvän!

Man kanske inte alltid behöver sätta ord på vad man är, utan bara låta allt komma som det kommer och acceptera vad man känner. Sen kommer nog vissa inte acceptera dig och din läggning, men dom människorna är det bara att skita fullständigt i!

Fast om du verkligen känner att du vill berätta för honom, säg som det är. Säg det bara rakt ut! (: Om han ogillar det så får han väl göra det, men du ska inte skämmas för den du är.

Upp till toppen
Annons: