Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 2130 ggr
Igelkotte
2012-01-11 14:32

Lesbisk prinsessa och regnbågsfamiljböcker!

Ni har väl inte missat barn- och ungdomsbokförlaget Sagolikt Bokförlag som ger ut böcker med HBT/genus/likabehandlings-perspektiv.

Normbrytande, färgglada och roliga sagor om prinsessan som blir kär i en kvinna av folket, om det homosexuella giraffparet Jösta och Johan som adopterar en liten krokodilflicka och om Kalle som hellre vill ha klänning än byxor!??

Viktiga ämnen som tas upp på ett sätt så även barn kan förstå, och inse att alla är lika mycket värda och att familjer kan se ut på så många olika sätt. Glad

Har du inte spanat in böckerna än, så gör det här:

Sagolikt Bokförlag!

Annons:
Wand
2012-01-11 14:35
#1

Låter riktigt bra, tycker jag. Barnen växer upp med för mycket hetero-perspektiv.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

intresseradavmassor
2012-01-12 09:45
#2

fantastiskt! jag är hetero själv, men har barn och önskar uppfostra de med en tanke om att det inte nödvändigtvis måste vara ett heterosexuellt förhållande… så tusen tack för tipset!

Cochon
2012-01-14 16:30
#3

"Bög-girafferna" har jag hört om innan men inte dem andra. Helt klart på tiden, saknade dem börckerna när jag var liten… =/

#2 Hihi, vad kul med HBT vänliga föräldrar. =D  Synd bara att inte alla tänker som ni…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: