Annons:
Etikettallmänt
Läst 3571 ggr
Tobbe098
1/29/12, 6:32 PM

Hjälp...

Hej! Jag en ung kille som är kär i min klasskompis. Kanske inget ovanligt direkt men den personen jag är kär i är en kille…det är nämligen så att jag har beundrat honom och varit med honom en massa men nu orkar jag inte längre med "bara" vänskap. Jag vet inte om han är homosexuell och från början så var det inget som tydde på att han skulle vara det heller. Men på sistonde har någonting förändrats. Han har börjat vara "närmare" mig, när vi är ute själva kan han sätta sig på mina knän eller krama om mig. När det händer blir jag ju otroligt smickrad och glad. Men på samma gång känner jag att "åhh, han tänker ju inte på det på samma sätt som jag gör". Igår när vi träffades så satte han sig i min knän och vi typ kramades. Då var jag nästan hundra på att han var bög men sen säger han "åhh vad fan håller vi på med" och så går vi därifrån sätter oss på en bänk och så börjar han prata. "tänk om jag är en bög, jag skulle typ ta självmord om jag var det" och så säger han hur mycket han hatar bögar osv. Och då säger jag "men tänk om din kompis var bög och du är största homofoben?" då svarade han " vad är det du syftar på ? så du tycker att jag ska tycka det är ok?" och då svarar jag nej men man vet ju aldrig det kan ju hända vem som helst.Och då till slut säger han " kolla inte på sådär för det känns som om du ska komma ut snart" och så ler han. Så det som är problemet egentligen är han…för liksom om ibland kan man bete sig som en bög o.s.v för att senare börja prata om att man inte gillar bögar. Det tar otroligt mycket av min energi och ork då jag inte kommit ut för någon och har rätt så svårt att acceptera att jag är bög. Och bara tanken på att jag skulle säga att jag är bög och han skulle skrattat ut mig och inte skulle acceptera det är otroligt jobbigt. Så vad ska jag göra? Hur ska jag tolka hans beetende? att han inte alls är bög eller att han är det men inte vill erkänna? snälla skulle ni kunna hjälpa mig! // förvirrad kille

Annons:
MissInAction
2/4/12, 11:45 PM
#1

Hejsan!
Om jag tolkar ditt namn här rätt så är du 13-14 år? Det är väl i den åldern man mer seriöst börjar fundera kring sexualitet, om jag minns rätt Tungan ute

Allvarligt talat. Din kompis verkar ha problem. Man sitter inte i någons knä och kramas etc. om man inte känner något för personen! Det allra minsta man känner då är att man tycker väldigt mycket om varandra. Men troligen mer. Och jag tänker mig.. normen i vårt samhälle är fortfarande hetero.. och att då en kille sätter sig i någon annans knä, helt apropå och utan att ha kommit ut… för mig finns det ingen annan förklaring än att han gillar dig, och försöker testa om du "tar betet", om du förstår vad jag menar.

Nu kan det förhålla sig så att jag har fel. Jag har ju inte träffat varken dig eller honom och vet inte vad som försiggår i hans tankar. Så basera inte ditt handlande enbart på det jag säger. Men för mig är det där rätt tydliga signaler om att man gillar någon Glad

När han säger att han skulle ta livet av sig om han var bög.. hur säger han det, och verkar han seriös då.. eller tittar han på dig som om han försöker se vad du tänker? 
Det vore inte första gången som någon levt i förnekelse av olika saker.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

iWontBite
2/7/12, 11:54 AM
#2

Jag får nog inte riktigt hålla med #1 riktigt, fast normen är hetero så har det blivit väldigt accepterat och nästan på modet med "bromances" de senaste åren. Jag är visserligen äldre, men att en kille sätter sig i en annan killes knä och att dom kramas är inte helt ovanligt. 
Då umgicks jag visserligen med väldigt öppensinnade personer, men det är väll inte konstigt om två bra vänner gillar att gosa.

Men ja, det är definitivt svårt att tolka hans avsikter och speciellt i den åldern. Han kanske är förvirrad själv? Eller fördomsfull ("jag kan inte vara gay för jag är inte på det här och det här sättet"). Om han börjar snacka om det igen kan du ju vara klarare med dina åsikter att du inte tycker det är något fel med att vara queer (och det behöver inte nödvändigtvis betyda att du är det, även om det nu är fallet) och det är en barnslig attityd att ha. Vet han att du inte skulle dömma honom så lär han ju berätta om det finns någonting där. Gör han inte det tror jag det är bäst att låta det vara och försöka glömma honom.

Jag vill låta mer positiv, men att bli outad innan man är  redo för att man berättade det för fel person är potentionellt ett ganska hemskt läge, särskillt i högstadiet.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

MissInAction
2/7/12, 1:58 PM
#3

#2 Ja jag håller med om det du skriver i sista stycket. Men va? Vänner som gosar? Sedan när då? Jag må vara 31 år men jag har inte varit isolerad från verkligheten och jag har aldrig sett det :s Verkar mycket märkligt… inte undra på att folk är osäkra på vad kompisarna har för avsikter då.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

iWontBite
2/7/12, 7:57 PM
#4

#3 det kanske är jag som haft en annorlunda erfarenhet O_o Men det är klart att det är en stor skillnad på om person/erna i fråga är på varandra hela tiden överallt och "på skämt" då och då.

Sedan hade det varit typiskt mig att inte kunna se något mer än vänner som gosar, haha. Allt är avsexualiserat i mitt huvud.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Tobbe098
2/8/12, 9:35 PM
#5

#1 när han säger så kollar han på mig och tittar runt lite. Men nu känns det som om vi glider ifrån varandra och jag vet inte riktigt vad det beror på. JAg är lite såhär frustrerad så jag kan vara riktigt jobbig. Men allt känns så trist nu jag vet absolut inte vad hur han känner. För några dagar sedan satt vi på bibloteket och jag läste typ en bok och han la sitt huvud på min axel. Jag sa då inget utan forsatte läsa. Men nästa dag så känns det som om han är arg på mig och jag vet inte men det kanske beror på att jag pratar ofta med en tjej i klassen (som alla tror jag är kär i) jag vet inte riktigt han kanske är avundsjuk och gillar tjejen? eller kanske tvärtom att han gillar mig och är avundsjuk för att jag pratar med henne…? Och snälla skulle ni kunna gå rakt på sak om hur stor chans jag egentligen har att han är bög…liksom vill inte ge mig själv onödiga förhoppningar.. .:/

[abc2]
2/10/12, 8:34 PM
#6

#5

Alltså det kan ju vara så att han är själv bög, men är bara jätterädd för att vara det. Folk som beter sig mycket "hetroaktigt" och säger att de hatar bögar finns det ganska stor chans att de är bögar själv, eftersom de inte känner sig säkra i deras sexuella läggning än. Nu är jag ju inte värsta proffsen, jag är ju bara 14 men jag tycker att du borde prata med honom i enrum. Om ni är så bra kompisar att han sätter sig i din knä och så, tror jag att han kommer att acceptera det. Han kanske beter sig så för att han faktiskt gillar dig och tror själv att du är hetro och att du skulle bli arg på honom. Men som sagt, du borde nog prata med honom om saken om du känner dig redo!

Stort lycka till! Flört

Annons:
robex
4/10/12, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

hej jag heter moa kallas robex

jag är trans och homosexuell

du ska inte ta livet av dig om du är bög

och om du inte vet kan du ju exprementera med den där killen

jag vet ju inte hur gamla ni är men om du är mellan 15 och 25 så brular man smecka om en med samma kön för att vet vem man igentligen är och är man bög så är det inte hela värden jag har själv varit utsat för mycket saker för att jag är homosexuell jag har varit nära på att ta mitt liv själv har tålt 11 års mobning, övergrep, salg hot och så vidare mishandel å så. att va homo är aldrig lät men om du vet att du är det stå för det vet du itne så reder jag dig två tips

nästa gårng du träfar den där killen så smeker du om honom

och om han frågar vad du håller på med säg inget forset bara och blir han arg så börj typ gråt lite och säg till honom jag tror jag är bög vad ska jag göra?

då borde han förstå att du tänder på killar och det är apsolut inget fel i att va det. eller så kan du ju skriva till honom och säga som bara riakerar brev där du skriver utana att du menar det att du vill dö för att du är bög eller känner dig som det då kommer han säkert ringa dig och säg att han älskar dig för den du är för är man en äkta vän så sviker man inte då älskar man en person för dend om är min kusin trode jag var homofobe han ahr snackat skit om bögar sen fick han veta at tajg va det och tog det as bra det är så kärlek men är du kär i killar är du det för det är inget fel idet.

svara gärna till min blogg

http://mosansliv.blogg.se/

monstermash
4/14/12, 12:42 PM
#8

Jag håller inte med #7 om att du ska sätta dig och gråta, och fråga vad du ska göra iallafall. Förvånad Förövrigt hade jag inte gillat om mina kompiar började smeka mig för att visa att de är intresserade av mig, om de itne visste om vad jag hade för läggning. Det kan ju istället leda till att killen tycker att TS är konstig, eller tar avstånd till honom…

Tobbe098
4/22/12, 3:53 PM
#9

Hej! Har läst alla era inlägg men nu känner jag allt mer att han kan vara bög…det är så sjukt otroligt många saker som har hänt nu under en månadsperiod att jag är helt förvirrad. Men jag kan väl börja berätta lite. Det är så att jag varit utomlands på påsklovet och när jag kom tillbaka träffade jag honom. Från början kändes det lite pinsamt för vi hade inte träffats på en väg o så. Men sen går vi in i en port då det är kallt vi åker upp till högsta våningen och där hände det saker som jag tidigare bara kunde typ drömma om haha bokstavligt talat :). För satt vi bara bredvid varandra o pratade sen la han sig ner på rygg och sa att jag också skulle göra det. Han drog ut sin arm och jag fick ligga på den. Sen började vi med sanning eller konka. Vi kysstes då. Kramades. Smekte varandra. Det var så sjukt. Efter det så gick vi ut och en konstig sak hände han typ tog tag om mig och han sa "är du bög?" Han ansikte var så konstigt jag kunde inte läsa av om han bara skämtade eller var seriös jag på skoj svarade "ja!" (fast det var ju inte på skoj direkt då jag är ju det men jaja…) Efter den där händelsen har flera saker hänt i veckan till exempel låg vi i min säng och bröttades osv…och nu kan man tro "ja då måste han vara bög etc.." men det känns inte som det iaf…för liksom när vi är tsm då är han som bäst men annars verkar han inte bry sig så mycket om mig. han kan till o med svara drygt i sms osv…vad kan det bero på…?

MissInAction
4/22/12, 5:32 PM
#10

Om han inte är bög så är han uppenbarligen åtminstone nyfiken! Han är öppen för att testa killar, verkar det som. Och det är ju inte helt fel Glad Han kanske inte vet hur han ska identifiera sig… bi eller homo ellerl annat. Egentligen spelar det kanske inte så stor roll heller? Det viktiga är att man testar det som känns lockande och bra och då tror jag att man hittar tryggheten efter hand. 

Ni är ju som sagt unga. Jag kan säga att jag har aldrig betett sig sådär med någon som jag kallat kompis. Utan då har det varit någon som jag dejtat, varit intresserad av eller strulat med. Och då finns det ju någon form av romantiskt eller sexuellt intresse. Kan inte tänka mig något annat!

Jag förstår din tveksamhet när du inte förstod om han var seriös eller inte med sin fråga. Måste vara frustrerande! Men ändå. Om det finns minsta osäkerhet i honom så är chansen stor att han ställer en sådan fråga med skoj i tonfallet. För att ha är rädd att göra bort sig, eller bli nobbad… om du är med på vad jag menar? Och du gav svar på samma sätt! Kanske är ni båda lika förvirrade över vad den andre egentligen vill ObestämdFlört

Vad du än gör. Se till att njuta av det som sker, om det är positivt, och ifrågasätt inte hans avsikter! Snarare bekräfta dem, om du kan och vågar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tobbe098
4/22/12, 11:20 PM
#11

haha ja jag njuter! men på samma sätt är jag lite rädd över det här…för liksom jag vill inte ge mig sjäv några förhoppningar och sedan bli besviken då det visar sig att han inte e bög… :/

MissInAction
4/23/12, 7:19 AM
#12

Det förstår jag ju, Det är en fin balansgång, att inte prata sönder det som sker, samtidigt som man gärna vill veta vad den andra tänker och känner. Men många gånger behövs inte ord heller. Du får gå på känn, som man säger Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Kimji
4/30/12, 11:33 AM
#13

Jag har läst hela tråden och så här tolkar jag situationen:

Han ÄR intresseras av dig. Han är antagligen precis lika förvirrad som du men har ju ändå försökt att visa sina känslor på en rad sätt. Suttit i ditt knä, lagt sitt huvud på din axel, kysst dig, osv. Du har varit med på noterna men i övrigt varit helt passiv och inte rört ett finger för att själv ta initiativ och visa hur du känner. Antagligen är det därför han ibland uppträtt lite irriterat eller konfronterande. Han vill få en respons från dig.

Så jag tycker att du ska fundera ordentligt över var du skulle vilja att det hela leder. Vill du att han ska vara din pojkvän? Isf ska du vara uppriktig mot honom så kommer det att lösa sig.

Har det hänt något mer? Det var ett tag sen du skrev sist.

Annons:
Tobbe098
4/30/12, 4:52 PM
#14

Hej! Ja lite har hänt faktiskt. Både bra och dåliga saker :). på fredag skulle vi nattgibba med några andra kompisar så vi åkte spelade hela natten och sen skulle vi åka hem till en kompis och sova över hos honom. Kompisaen sov i hans säng och vi fick svai vardagsrummet. Inte mycket hände då men sen när jag vaknade så försökte jag väcka (Linus han jag tycker om heter så..) och han vaknade öppnade ögonen och typ kramade om mig. Senare så väckte vi den andra kompisen också och han skulle duscha. Och det var då han skulle duscha som massor av saker hände. Vi la oss i kompisens säng och började kramas och ta på varandra. det var sjukt nice. Senare under dagen så gjorde vi det vid flera tillfällen. Men sen när vi kommer tillbaka där vi bor så förändras han typ han vill typ uppträda manligt och jag tror att det beror på att när vi var hos vår kompis så var vi typ med några tjejer och typ lite "tuffare" killar och så… /:

Kimji
5/2/12, 2:50 PM
#15

Det låter som att du skulle behöva samla mod och prata med honom, så att ni kan reda ut vad ni egentligen känner för varandra och vad ni vill. Passa på nån gång när ni tex ligger och kramas. Det är oftast  lättare att prata om känsliga saker när stämningen är mer intim.

Tobbe098
5/7/12, 9:49 PM
#16

Alltså jag tror inte längre att han är homo…det blir sånna svängningar hela tiden ibland tror jag att han är det och ibland inte…men nu har jag bestämt mig att jag heöst skulle vilja att han inte var det och att jag inte var kär i honom längre. Men jag vet ej hur jag ska göra liksom idag blev så jävla ledsen liksom jag fattar att han typ inte gillar mig men kan ej acceptera. Jag typ gråter bara av att skriva det…jag tänker på honom i princip hela tiden och blir så jävla avundsjuk. Jag har ingen aning om vad jag ska göra för att sluta gilla honom och tanken på att jag ska gå i samma klass som han i två år till hjälper inte…:(

Onslow
5/10/12, 1:42 PM
#17

#16 Jadu, det enda jag kan säga är att jag vet hur det är… Varit kär i en av mina närmsta vänner, en tjej, sedan 1 år tillbaka. Hon säger att hon är bi men hon har aldrig sagt något om tjejer över huvudtaget (förutom en kommentar om att Scarlet Johansson var skitsnygg för ett par dagar sen, haha…) och hon är kär i en kille i hennes klass. 
Jag älskar henne och skulle kunna göra allt för att hon skulle bli glad, men samtidigt önskar jag ju att jag skulle kunna bli den människa som gjorde henne lycklig.
Oh well. Du är stark och du klarar dig igenom det här. Det är han som missar en fantastisk kille. :)

On a sidenote, något som var lite lustigt var att jag var helt säker på att du var en av killarna i min årskurs tills du sa att den andra killen hette Linus, haha! Från ditt nick antog jag att du hette Tobias/Tobbe och var född 98, och som din kompis beter sig stämde det in också. Killen i min årskurs' kompis håller på och kramar honom hela tiden osv. Det var lite kul faktiskt, haha…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

MrDumDum
7/11/12, 4:56 AM
#18

Han är nog verkligen bög/bi…

Jag är bi och jag försöker alltid gömma det för jag vet att någon kommer börja reta mig eller något för det. Det låter som att han vill vara med dig fast är rädd för att han kanske tror att du inte är bög/bi.

Jag har bara berättat för en kompis att jag va bi, och han var VÄRSTA bög hataren! han sa massa saker som "Ew bögar är så äkliga, om jag ser en bög ska han dö" och alla möjliga saker.

(Fast han har betätt sig väldigt bögig vissa gånger)

Fast jag sa till han för ett tag sen,

-Jag är bi.

Först trodde han att jag skoja, det gjorde han typ flera timmar. Fast sen när jag sa, Lyssna på mig, jag skojar inte jag är faktigst bi!

Då sa han att det är normalt och jag är hans bästa vän och att han inte bryr sig :) Jag blev skit glad faktigst, han bettede sig som en bög hatare fast sen när han fick reda på att jag var bi då slutade han bete sig som han hatar bögar :)

Fast det förvånar mig inte fakigst, vi är ganska nära varandra, jag är typ hans enda vän, och har varit det länge nu, han har sakt att det är tack vare mig att han inte har tagit självmord och sånt… Kan vara därför han var så lugn med det..

Fast du borde berätta det för han! vem vet, kanske han är bög och gillar dig med? :)

[WickedAlly]
7/13/12, 8:48 PM
#19

Hur går det för dig? Kommit fram till hur det ligger till med killen? :)

Tobbe098
7/17/12, 3:03 PM
#20

Hej! vet faktiskt inte hur det är med mig och honom….visst när vi träffas så kan vi hålla på lite osv men…:/ Har iaf kommit ut för en tjejkompis som tog emot det sjukt bra osv. Jag försöker nu faktiskt glömma honom om man säger så. För oavsett om han nu skulle visa sig vara bög så känner jag av att det inte ens handlar om det…utan hur han har betett sig mot mig under hela den tiden. Han har varit sjukt taskig osv. Så ja jag vet faktiskt inte vad det blir med honom men jag börjar ge upp lite… :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: