Annons:
Etikettallmänt
Läst 2085 ggr
Anonym
Anonym
2/10/12, 12:22 AM

Problem...

Jag är intresserad av två tjejer, och båda är intresserade av mig. (är själv tjej, kan nämnas) Har känt dem båda ungefär lika länge och de vet inte om varandra.

Nu börjar det bli rätt seriöst med båda två och jag vet inte hur jag ska göra :( De är varandras mosatser men ändå känner jag mig otroligt dragen till dem båda. Det är ju inte rättvist mot nån att dra på det heller.. ååååh! hjälp :(

Annons:
skotty
2/10/12, 12:30 AM
#1

Nu är inte jag lesbisk eller nått, men jag hade samma problem med två killar för någon månad sen bara.. Mitt ex och en kille som tyckte om mig och jag honom. Visste inte om jag skulle gå tillbaka till mitt ex (som ville ha tillbaks mig) eller om jag skulle ge den andra en chans. Jag var riktigt förvirrad, tyckte om dom båda o visste inte alls vad jag skulle göra. Kompisar sa till mig att jag kunde "hålla på" med båda och se vem det funka bäst med (båda bor "långt bort" och i helt olika delar av landet) .. Hur som helst, jag skrev ner en lista över positiva och negativa saker om dom/oss. Den "andra" killen vann ganska överlägset.. Och efter mitt val var det inte alls lika jobbigt längre.

Lycka till!

MissInAction
2/11/12, 3:08 PM
#2

Ja det är i såna här lägen bra att skriva ner allting för om man bara har det i huvudet så blir det rörigt och med så mycket blandade känslor så blir det bara pannkaka av allting.

Skriv som #1 säger för- och nackdelar. Positiva och negativa saker med personen. Tänk då hur du känner för dem, hur de får dig att känna. Men tänk också realistiskt, i den mån det går. Försök se dig själv med dem om ett år, två år etc. Hur kommer det se ut praktiskt?
Då har du "det tråkiga" klart för dig. Sedan får du försöka bena ut dina känslor. Det är trots allt dina känslor som är viktigast för dig i första hand, och det kan inte hjälpas om någon blir sårad… däremot finns det humanare sätt och elakare sätt att dumpa någon.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anonym
Anonym
2/13/12, 3:14 PM
#3

Efter en fantastisk helg med en av dem inser jag att det är henne jag vill ha.

Nu gäller det bara att hitta schysstaste sättet att bryta med den andra :/

MissInAction
2/13/12, 4:12 PM
#4

#3
Grattis! Eller vad man ska säga. Du har ju kommit till insikt Glad Bara det måste ju kännas skönt!
Att vara tydlig och vänlig när man säger det är nog en sak som fungerar generellt. Inga krusiduller och förklaringar eller något som kan ge falska förhoppningar. Önskar dig lycka till!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JoarT
2/19/12, 5:57 PM
#5

Du kan kanske berätta att dom var två och att du kände glad för att dom tycker om dig men för att det inte skall bli några stridigheter så var du tvungen att välja en och att det blev den andra tjejen.

Anonym
Anonym
2/19/12, 11:19 PM
#6

Tack för alla fina tips! Det börjar gå åt rätt håll nu allting, den andra tjejen har nog fattat vinken nu och hör nästan inte av sig längre och jag och den tjejen jag är intresserad av är halvt tillsammans! Jag fick träffa hennes vänner förra helgen och hon ska få träffa mina i veckan! Åh, jag tror jag är kär! Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: