Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 5207 ggr
JoarT
2012-02-10 10:33

Transkille

Någon mer här inne som är transkille? Jag har nyligen kommit ut med att jag vill byta kön och har drömt om detta sen jag var ett litet barn. :)

Nu hoppas jag på att utredningen skall komma igång för det tar ju ändå ganska lång tid.

Men jag har två demoner jag måste besegra först innan jag får ens komma till första samtalet. Mitt ätproblem och destruktiva handlingar samt mitt mående måste bli bra först.

Annons:
Cochon
2012-02-10 22:29
#1

Vet inte riktigt om jag är Transsexuell, men transperson det är jag till 100%. Är född med tjejkropp, men ser mig inte som kvinna och kommer aldrig bli det iheller.
Jag uppfattas ofta som kille och kan lätt passera som kille (så länge jag inte öppnar käften och säger något). Tror egentligen att jag är Transsexuell, men orkar inte ta tag i det just nu… men i framtiden kommer jag nog ta tag i det hela. Vore helt klart underbart att få bli kille.

Får man fråga hur gammal du är? *nyfiken* Fy vad kul att du har kommit ut, eller ja, det måste vara jätte skönt. :P  Hoppas du kan besegra dina demoner och att det bara går framåt från nu. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

JoarT
2012-02-11 08:23
#2

Jag är rätt så gammal. Blir 33 nästa månad. Mina tanakr kring detta har legat vilande i 11 år då jag var gift och skaffade tre barn. Men nu har alltså tankarna kommit upp igen och det känns bra.

JustRobin
2012-02-19 20:25
#3

Jag är också transkille :) är 21 år nu, och har nog mer eller mindre vetat om det sen barnsben, men som de flesta tryckt bort det. Nu är jag mer eller mindre "out" förutom för min familj, men det kommer nog snart! Kul att det finns några fler här!

[WiresInABox]
2012-03-02 23:02
#4

Jag är transkille. Jag har vetat sen puberteten men egentligen har jag alltid vetat att något inte stod rätt till, även om jag inte visste vad. Jag lever som kille nu och har opererat bort brösten samt går på testosteronbehandling. Sistnämnda ska jag dock ta ett uppehåll i och se hur det känns. Jag har inte ångrat mig men jag är inte i behov av att gå "hela vägen", jag vill hitta en nivå där jag trivs bra med mig själv oberoende av kön. Förr trodde jag 100% kille var det enda som skulle duga men jag har ändrat syn på kön och mig själv sedan dess, jag kan ju ändå vara kille fast på mitt sätt, jag behöver inte vara Mr Macho. Först och främst är jag ju Jag, det är det som måste räknas. Det kan alltså vara bra att det tar lång tid så man hinner med att känna av hur det känns. Det är ofta en stor förändring.

Jag beundrar alla som ger sig in på en könskorrigerings-väg, jag minns själv hur det var att stå där när allt var så stort och nytt. Lycka till!

AndrÉA
2012-03-05 00:03
#5

Jag har sen min pubertet velar bli en tjej!! Jag hänger bara med tjejer och tittar mycket på killar!!!

AndrÉA
2012-03-05 00:06
#6

Jag är 16 år och jag vill bli en tjej model !!!!

Annons:
AndrÉA
2012-03-05 00:20
#7

Hur kan man bli ihopp med en straight kille om man är transexuell?

AndrÉA
2012-03-05 00:22
#8

Hur kan en transexuell tjej som blivit kilke bli ihopp med en trans kille???

checkbox
2012-03-05 15:22
#9

Jag kanske inte har något i den här tråden att göra i och med att jag inte är trans. Men som svar på dina frågor, AndrÉA, så tror i vilket fall inte jag att könsidentiteten har en så stor plats i vem man blir tillsammans med. Det har väl mer att göra med ens sexuella läggning eller om man är attraherad av och tycker om en viss person.

z12
2012-03-28 00:23
#10

Kan det vara sant eller är det ett jok? Själv skulle jag tycka att båda könen är lika värda så varför byta

checkbox
2012-03-28 08:53
#11

#10 Det handlar inte om vilket kön man anser vara mer värd det andra, det har att göra med vilket kön man identifierar sig med.

z12
2012-04-17 23:20
#12

Man kan väl inte tycka att ett kön är bättre. Kan man sluta att identifiera sig med ens eget kön?

checkbox
2012-04-17 23:32
#13

Om du menar huruvida man kan sluta att identifiera sig med sitt biologiska kön så är det väl lite det som är grejen: att det biologiska könet inte är det som man identifierar sig med. Och det handlar fortfarande inte om att man tycker att ett kön är bättre än det andra.

Annons:
mau5
2012-05-07 18:44
#14

Blir det inte lite jobbigt efter operationen? Kan man runka och pulla efter ett könsbyte?

Upp till toppen
Annons: