Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 1726 ggr
[Vargöga]
2012-04-15 17:09

Krav på stabilt mående innan utredning?

Hej alla ni transexuella här inne. Jag har fått höra av min psykläkare att jag inte kommer att godkännas till utredningen om jag inte mår psykiskt bra samt slutar med mitt självskadebeteende. Kanske det kommer att dröja upp till ett år innan jag blir godkänd vilket känns horribelt långt. Kan ju nämna att jag är bipolär så det gör ju inte saken bättre med mitt mående. Hur ta sig vidare så jag kan få börja min utredning?

Annons:
JustRobin
2012-04-16 12:21
#1

Hej!

Vad jag har hört så är det ju så.. Dom vill att man ska vara stabil så att dom vet att man klarar av hela processen. Men jag förstår att det känns som en hemskt lång tid att vänta. En jag känner fick göra samma sak, och tyckte att det var skitjobbigt, men sa att det var värt det efter, för då kunde han fokusera helt på den nya fasen i sitt liv Glad Detta kanske inte var till så mycket hjälp, men hoppas att allt går bra för dig!

[Vargöga]
2012-04-16 13:12
#2

Jag är inte "ung" längre så varje år som går känner jag att jag blir äldre och äldre. Jo äldre blir vi alla men jag har ändå passerat 30. Men jag skall fixa mitt mående fram tills dess. Flört

JustRobin
2012-04-16 13:15
#3

Förstår om det känns som en "evighet".. Hade man fått välja hade man ju gärna gått och somnat och vaknat sen och det var klart Flört

[Vargöga]
2012-04-16 15:59
#4

Ja men visst. Helst igår. Flört

Vet att själva utredningen tar ca 2 år varav ett år är när du "lever" som man och kommer ut om man inte gjort det tidigare. Man får testoreon och ev att brösten tas bort. Det kan jag köpa att det tar tid men väntan innan som jag vill ha att den går lite fortare. Tungan ute

JustRobin
2012-04-16 18:44
#5

Ja, men det är lite så. Att själva utredningen är lång tycker jag bara är bra Glad Man behöver den tiden tror jag!

[Vargöga]
2012-04-16 18:45
#6

Jo det tror jag med. Flört

Annons:
JustRobin
2012-04-16 19:46
#7

Jag försöker tänka så att jag har orkat vänta så här länge, då klarar jag lite till Flört

Upp till toppen
Annons: