Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 2287 ggr
Henrik93
2012-04-15 23:27

Komma ut historie!

Hej! Mitt namn är Henrik, bor i en liten håla som heter Smedjebacken.

Och detta är min "komma ut historia". Den är ganska kort eftersom jag inte stod med ett plakat på torget där det stog att jag var gay plötsligt en måndags morgon.

Alla förstod ju, trodde jag.

Men Det jobbigaste i hela mitt liv var när jag skulle komma ut för min mamma, jag sms:ade henne (4 år sedan) och sade att jag hade något viktigt att berätta. Efter ca 100 veliga sms så skrev jag "jag är homosexuell" hon kom in på mitt rum och asgarvade för att jag var så löjlig, hon hade alltid förstått det, hon hade bara gått och väntat på att jag skulle säga det.

Nästa steg var pappa, Jag sms:ade honom med. Något i stil med "Hej pappa, jag är homosexuell, om du inte gillar det så behöver du aldrig mer se mig eller prata med mig!" han ringde dock upp och sade att han inte alls tyckte det var fel, och medgav att han uttryckt sig lite klumpigt ang sexualiteter tidigare. Han älskade mig lika mycket ändå.

Men en sak jag aldrig har gjort är att stå och tala om för folk utanför familjen. Om någon vill veta att jag är gay, får dom väl ta och fråga? Måste heterosexuella berätta för folk att "jag vill säga att jag är hetero, hoppas ni inte tar illa upp"?  Nej nej.

En sak som har chokat mig var att jag för några månader sedan skrev ett arbete om homosexualitet i skolan. Jag skrev om mig själv och homosexualitet överhuvudtaget. Alla blev stumma och ingen hade några frågor, inte ens läraren. (denna uppsats räddade även min kurs med VG istället för ig.) Ingen, absolut ingen förutom 3 stycken visste om att jag var gay, trots att jag har en blogg där jag kallas gayhenke.

Liksom mer öppenbart blir det inte.

Mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
[Vargöga]
2012-04-16 13:14
#1

Vilken härlig berättelse. Skönt att få det överstökat. Skrattande

Henrik93
2012-04-16 18:42
#2

Tack:) jao:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Denna kommentar har tagits bort.
[SweetRose]
2012-04-22 00:42
#4

Vad härligt att dina föräldrar tog det så bra :)  och betyget med ;)

Henrik93
2012-04-22 16:14
#5

japp :)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

MyTwiggs
2012-04-27 22:45
#6

Skrattande Tack för att du delade med dig av din lilla story!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
mau5
2012-05-07 18:48
#7

Jäklar, älskar din story!

Henrik93
2012-05-08 13:58
#8

hah! Tackar!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Upp till toppen
Annons: