Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 2051 ggr
[Vargöga]
2012-04-17 20:27

Velar

Jar har länge velat bli en man fullt ut. Det har varit vilandes under mitt äktenskap och har byggt upp ett liv som kvinna även om drömmarna funnits kvar i bakgrunden. Kan jag fortfarande göra saker som anser kvinnliga även efter en operation eller blir det helt galet?

Jag borde kanske inte göra denna utredning och korrigering eftersom jag velar. Skulle vilja komma i kontakt med en psykolog kring detta innan utredningen ev skall startas.

Tror ni att jag kan leva lycklig som kvinna nu när jag byggt upp ett liv kring att vara en kvinna? Jag är en sån som gillar rosa (och svart), det skall vara gullipluttigt och sött. Samlar på mjukisdjur osv. Min bil är utpräglat kvinnligt med en massa dekorationer lite här och var.

Vill även pierca min navel och det skulle ju bara se konstigt ut på en man.

Ja som ni ser så är det mycket att tänka på. Ena dagen vill jag byta kön och andra dagar vill jag inte göra det. Ja det är tur att en sån utredning tar lång tid.

PS. Mina barn skulle bli utan sin mamma.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
karin46
2012-04-27 15:02
#4

Du har frågor och funderingar kring att göra ett könsbyte. Du kan kontakta RFSL (hittar dem lättast på www.rfsl.se) och därigenom få kontakt med en psykolog som har kunskaper i dessa frågor. Om du sen vill ta nästa steg med en utredning kan bara du besluta.

Men jag tror, som du själv skriver, att du bör vänta med själva korregeringen tills du är riktigt säker på vad du vill. Och föresten så även om dina barn mister sin mamma så får de ju en pappa till.

Oavsett vad du gör så önskar jag dig lycka till.

PS en av mina vänner (ålder 60 år) håller just nu på att byta kön från man till kvinna, men det underlättar att veta att detta är det enda rätta. DS

[Vargöga]
2012-04-27 15:07
#5

Tack Karin. Allt talar egentligen om en korrigering men jag vill inte för mina barn kan råka illa ut. Det är svårt och som du säger så är det ett svårt val och att det borde vara så att jag behöver prata med någon som kan detta.

MissInAction
2012-04-30 12:18
#6

Det här kanske inte ens är relevant i sammanhanget, du kanske är helt på det klara med att det är att byta kön du vill. Men jag slänger ändå in RFSL's begreppslista att läsa igenom Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
karin46
2012-05-03 10:12
#7

Du tvekar av omtanke för dina barn, det hedrar dig. Eftersom du ser en risk att de drabbas, jag antar att du tänker på mobbning och liknande, för att de har en "konstig" mamma så skulle jag vänta med könskorrigering.

Du kanske kan leva bra med att vara kvinna, för oss är det ju fullt möjligt att klä oss i manskläder (skjorta, långbyxor, lågskor mm) och klippa håret kort. Ingen tycker att det är onormalt. Det är svårare för en kille at klä sig feminint.

Glad <3

[Vargöga]
2012-05-03 10:22
#8

Tack Karin. Jo det är föratt dom inte skall bli mobbade som jag tvekar. Vill inteatt dom skall bli drabbade för något jag vill göra. Har redan bokat tid till läkare om att minska brösten så vi får se när det blir av. Har kort hår (snagg) och går i mans kläder. :-)

Upp till toppen
Annons: