Annons:
Etikettallmänt
Läst 1491 ggr
Henrik93
6/3/12, 12:02 PM

hjälp!

Är på väldigt nerdraget humör.

orkeslös, ledsen, allmänt trött, ensam och alldeles själv hemma.

Så gick jag ner till hemköp och handlade ciggaretter.                             på vägen ut så möts jag av en väldigt attraktiv kille, han kollar rätt förvånat på mig.

då brast det nästan. varför måste jag gilla killar?

Är så himla deprimerad över hela situtionen. Varför blir inte jag älskad? Jag vill ha en pojkvän NU! för det är jag värd!

Känns som ett enda stort hål i mitt hjärta.

hjälp! vd skulle ni göra i en sådan situation?

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
Conatus
6/3/12, 3:21 PM
#1

Hej!

I en sådan situation så skulle jag faktiskt lära mig att umgås med mig själv och lära mig att uppskatta mitt eget sällskap i första hand. Efter det skulle jag faktiskt sluta leta efter kärlek och försöka hitta potentiella partners i de som tittar lite extra länge på en. Det var faktiskt precis så jag gjorde, och kärleken kom som ett brev på posten. Sluta leta och bygg upp dig själv först, så ska du se att resten av bitarna kommer falla på plats när tiden är redo!

Lycka till! ^^,

unicornboi
6/3/12, 7:25 PM
#2

hej!

såg att du redan har fått ett svar av min fästmö. ;) jag skulle nog säga det samma, det är när man slutar leta efter kärleken som den kommer till dig. det är viktigt att älska sig själv först, att våga vara ensam och att trivas med det. men jag förstår din ångest, absolut. jag känner likadant när det kommer till att jag är Transsexuell. varför kunde inte jag fötts som biologisk man? jag kommer aldrig att bli accepterad av samhället! jag kommer aldrig att finna ro och sinnesfrid! men nu; nu känner jag inte så längre. jag föddes som trans för att jag klarar av det. jag är tillräckligt stark för att bära det här dilemmat. livet ger en aldrig mer än vad man kan hantera. :) tro mig.

hade du känt dig lika ensam om du hade varit heterosexuell och singel? jag tror inte det faktiskt. det är nog mest för att du känner att du tillhör en minoritet och därför kommer ångesten till dig. du behöver inte en partner bara för att bevisa att det inte är något fel med din läggning. :) du är precis lika bra som alla andra och du har lika mycket 'rätt' att vara singel som vilken annan kille som helst. jag förstår att du vill ha en partner, ingen vill gå igenom livet ensam. men ett förhållande är inte lösningen bara för att du har en annan läggning. det låter nästan som att det är det som är ditt problem, att du inte har accepterat dig själv och att du är homosexuell. du behöver göra det först, annars blir det bara fel. en partner kan inte ge dig den acceptans som du behöver ifrån dig själv.

hoppas att du inte har missuppfattat mig. jag menar bara väl. lycka till!

MrDumDum
7/11/12, 4:59 AM
#3

Du är snygg x) jag skulle kunna vara din kille :) Fast det går inte, för jag bor ganska långt bort ifrån dig +jag tänker bara killar på ett sexuelt sätt :P

Henrik93
7/11/12, 10:38 AM
#4

Hah, tack du:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Upp till toppen
Annons: