Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1371 ggr
[WickedAlly]
2012-07-13 22:02

Frustrerad

Jag blir så frustrerad och jag måste skriva av mig lite innan jag exploderar.

Jag vet inte alls vilket "fack" jag tillhör, vill väl egentligen inte tillhöra något alls men att veta vad och vem man tycker om hade ju inte varit så dumt. Ena sekunden är jag övertygad om att jag är straight och nästa sekund tänker jag bara på tjejer..

I början så tyckte jag inte att det var så konstigt att jag velade och var osäker men såhär har det varit i åtta eller nio år nu. JAG VET INTE ALLS. Eller jo, jag vet ju att jag gillar tjejer; jag blir attraherad av och kär i tjejer men varför velar jag så himla mycket? En sak var om jag bara kunde fastställa för mig själv att jag är bi men jag tror inte att jag är det ändå av någon anledning.

GAH.

För ungefär ett år sedan började jag prata med en tjej på qx, hon bor bara fem mil ifrån mig så att träffas hade inte varit så svårt.. Men i alla fall, vi snackade mycket och skrev kilometerlånga mail till varandra om allt och inget. Jag blev så kär som man kan bli över internet. Sedan började vi snacka om att träffas, först lite oseriöst även om jag ville det väldigt mycket. Pratade lite mer seriöst om saken, om att gå ut och äta någon kväll och då FEGAR JAG UR. Varför gör jag såhär? Värsta är att det inte heller är första gången jag gör så. Så fort det blir lite mer seriöst så flippar jag ur och bryter kontakten med tjejen helt för att jag plötsligt kommer på att jag kanske inte gillar tjejer. Dock tror jag att det är rädslan för vad alla andra ska säga om jag blev tillsammans med en tjej och visade det öppet. Förut har jag haft ett par oseriösa som ingen vetat om bara.

Har tänkt på henne sedan dess men nu har hon flickvän och jag antar att jag är långt ute ur bilden. Blä.

Men på jobbet t ex kollar jag på killar och pratar om killar jag gillar, för att det förväntas av mig av mina jämnåriga kollegor, tror jag. Och nu låter det som att jag gav mig själv svaret; att jag är gay och rädd för andras åsikter men nej, är fortfarande sjukt förvirrad. Jämt och ständigt förvirrad.

Är det fler som har velat såhär länge eller är jag bara ovanligt dum och velig..?

Annons:
Eywa
2012-07-13 22:10
#1

Jag känner igen mig i din historia väldigt mycket, fast tvärt om. Jag har varit övertygad om att jag är gay i flera år, men trots det blir jag intresserad av killar lite då och då och det är jättekonstigt, för jag kräks av tanken på att vara intim eller starta ett förhållande med en kille.. Det är jätteförvirrande!

Förstår inte vilket "fack" jag tillhör.. Visst behöver man inte tillhöra något fack, men ändå vill man ju det för att det är lättare för människor i ens närhet att förstå.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag höll på med en kille igen.. Jag har ju sagt att jag är gay i flera år.. Jag skulle känna mig som en lögnare.. =/

Jag tror inte det är helt ovanligt att känna så här. Men jag tror det beror på att samhället säger att man ska kunna placeras i ett fack, och kan man inte det, då är det klart man blir förvirrad..

[WickedAlly]
2012-07-13 22:42
#2

Åh, ja det kan jag gott förstå är förvirrande :o
Har inte tänkt på att det kan vara tvärtom faktiskt men det är ju klart att det kan det, måste ändå vara lite värre om man redan kommit ut också. Känns ju som att andra då kanske tror att man bara försökt göra sig "speciell" eller vad man nu ska kalla det trots att man varit ärlig hela tiden.

"Men jag tror det beror på att samhället säger att man ska kunna placeras i ett fack" Ja! Absolut, annars hamnar man lite i kläm på något vis.

Pelle Långlös
2012-07-14 15:47
#3

Jag är också förvirrad. Jag är transkille. Jag har under hela min uppväxt varit dragen av killar. Om jag skulle byta kön så känds det lite fel för jag vill hellre ha sex med tjejer än killar men jag tycker mer om killar. äsch blev lite flummigt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[WickedAlly]
2012-07-18 21:55
#4

Vad jobbigt det ska vara allting. Kan jag inte bara få bli tillsammans med Shane i L-word så att vi kan leva lyckliga i alla våra dar? Då hade jag aldrig mer behövt fundera på det här :P

Kanske är lite Pansexuell när allting kommer omkring?

#3 Åh, det låter jobbigt :/

Upp till toppen
Annons: