Annons:
Etikettallmänt
Läst 1123 ggr
Onslow
2012-07-16 18:54

Fyra timmar...

Är en i bisexuell/pansexuell (osäker) tjej på 14 år som har ett litet problem…

Pratade just i telefon med tjejen jag varit kär i i över ett år nu. I mer än FYRA timmar. Har aldrig pratat i telefon så länge förut, eftersom jag har telefonfobi…
Vi pratade om allt och ingenting - från språkresor till att vi ska skriva pride-böcker för små barn (om typ två prinsessor som blir kära istället för en prins och en prinsessa), till lolita (en japansk klädstil vi båda älskar), till mer seriösa ämnen om hur vi mår (båda mår rätt dåligt to be honest…) och så vidare. 

Hon var så lätt att prata med även om jag hatar att prata i telefon. Det var så casual liksom, bara att sitta och snacka typ. Men när hon sa att hon längtade efter att få bli tillsammans med någon var jag nästan påväg att berätta för henne hur mycket jag älskar henne. Hon berättade om hur hon ville ha någon att älska och att leva för, men att ingen skulle kunna vara kär i henne för att där hon bor är alla så rasistiska (hon är en otroligt vacker Gambian). Jag sa att hon hade fel, men ville så gärna berätta att det vissst finns folk som älskar henne, att jag vill vara där för henne hela tiden… Att hon är den som får mig att gå vidare.

Vi ska ut och fika på söndag, bara hon och jag, leta efter ett mysigt cafe inne i Gamla stan och sen bara gå runt där (ett planerat stopp är sf bok). Jag har aldrig riktigt gjort något sådant med en kompis innan, och jag gillar att tänka att vi ska på någon form av date… 
Fan alltså, jag är så kär. Kanske att man ska berätta hur man känner på söndag? Men vill inte förstöra något av det vi har.. Hon ÄR öppet Bisexuell, men varför skulle hon gilla mig av alla människor?Kanske ska skämta om det och se hur hon svarar? Typ "vi borde bli tillsammans med varandra, för ingen annan vill ha oss!"?
Borde det funka?

Hjälp mig snälla!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Pelle Långlös
2012-07-16 19:07
#1

Men om hon är Bisexuell så kan du berätta om dina känslor, då vet du ju att hon gillar tjejer. Det hade ju varit svårare om du inte visste om hon gillade tjejer eller inte.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
2012-07-16 19:08
#2

Lycka till på söndag!

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: