Annons:
Etikettallmänt
Läst 1361 ggr
florre
2012-07-23 02:08

Behöver stöd...

Hejsan är en kille på 17 år. Har haft det svårt med min läggning på ett tag men kom ut för ett år sedan att jag var bi. Och skulle behöva veta vart man kan vända sig om man behöver prata om sin läggning och allmäna saker. För har även haft det skit svårt med självförtroende men har flickvän just nu som kan acceptera mig för den jag är men dock inte kunnat prata om min bi-sexullitet.

Visste även inte vart jag skulle lägga detta inlägg men hoppas ni kan hjälpa mig.

Mhv kevin

Annons:
Krumas
2012-07-23 15:43
#1

Förstår att det kan vara knsligt med flickvännen att tala om att du kan vara lika attraherad av samma kön. KKänner du till RFSL? Kolla om de finns nära där du bor.

Cochon
2012-07-23 20:08
#2

Annars kan du ju träffa lite HBTQ-folk, träffa liksinnade personer brukar vara den bästa medicinen. Flört

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

florre
2012-07-23 20:08
#3

Har hört talas om det. Och tack så mycket

florre
2012-07-23 20:09
#4

2*

Ja det kanske skulle vara nåt :)

Krumas
2012-07-23 22:19
#5

florre,här är länk till RFSL ungdom

Henrik93
2012-07-25 21:45
#6

jag håller med cochon, träffa likasinnade. det brukar få mig att känna mig normal, att jag inte är udda alltså. med allt!:) förutom läggningen för den har jag liksom haft hela tiden utan diskussioner. hah:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
florre
2012-07-26 02:06
#7

Tack så mycket för länken och tipsen :)

malin_sv
2012-07-27 16:46
#8

En tankeställare:
Kan det vara så att bisexuella faktiskt har kommit LÄNGRE i utvecklingen när de förälskar sig i individer och inte ser "kön" på samma sätt? :)

Håller med överstående att det kanske kan vara bra att umgås med likasinnande, men dina äkta vänner borde acceptera dig som du är och inte för vem du tänder på! :)

Har en kompis som jag känt sen jag var liten, när vi gick på gymnasiet så berättade min kompis för mig att hon var Bisexuell och hon blev förvånad på min reaktion. Det var ju fortfarande samma person så varför skulle jag bry mig vem hon gillar. Hon berättade senare att hon trott jag skulle reagera ungefär såhär: "get away from me you freak".

Så folk reagerar inte alltid som man tror att de ska, och reagerar de på ett negativit sätt så är frågan, är det verkligen såna människor du vill ha omkring dig? Största steget är väl att "komma ut" antar jag, men enligt mig så borde det vara befriande att kunna visa vem du är istället för att känna att du måste gömma nåt??

Måste få säga fastän jag inte är Bisexuell så tycker jag att ni är riktigt modiga som vågar komma ut. Kan tänka mig att det är svårt att ens erkänna för sig själv. Men ju fler som kommer ut, desto fler kommer till slut våga. Ni underlättar för andra som är i samma sits att våga. Hoppas att ni har underbara människor runt om er, som fanns/finns där när ni väljer att komma ut!

Och Florre: Hoppas det blir bättre snart och kämpa på :)

Henrika85
2012-07-27 16:56
#9

Hur har det gått, TS?

Den största fördomen som jag råkat på om bisexuella är att vi antas tända på alla, oavsett kön, och inte kunna leva i monogama relationer varken med personer av motsatt eller samma kön, eftersom vi inte kan motstå "frestelsen" att ha sex med personer av det andra könet.

Hoppas ni hänger med? Tungan ute

Och om man mot förmodan har lyckats stanna i en stabil relation, så finns det många som ifrågasätter om man verkligen är Bisexuell p.g.a. ens val av partner.

Kommentarer som "hur kan du vara Bisexuell när du är ihop med en kille, då är du ju hetero!" har jag fått höra mer än jag velat. :/

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

malin_sv
2012-07-27 17:12
#10

Henrika;

Hoppas du svarar att du är tillsammans med honom för att du älskar honom och inte för att han är kille.. Blir så irriterad på vissa människor, hur tänker man? Det är ju ingen skillnad på förhållande synen beroende på läggning, det enda som läggningen påverkar är väl utbudet? :)

Vet din partner om att du är Bisexuell? Hur berättade du det? Hur lång tid tog det innan du berättade? Kanske är bra för florre att få höra andras historier för att själv kunna få självförtroende och kanske en dag känna sig okej med att berätta för sin flickvän.
Vilket absolut inte är ett måste, men kan tänka mig att det är skönare att slippa bära en sådan hemlighet! :)

Henrika85
2012-07-27 17:31
#11

#10 Jag är inte tillsammans med någon nu, men sist när jag dejtade en kille så fick jag höra sådana saker.

Och ja, alla mina partners har i ett tidigt skede fått veta. :)

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Upp till toppen
Annons: