Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 3181 ggr
Pelle Långlös
7/27/12, 4:28 PM

Bröstreducering

Åh kan det inte gå lite fortare inom vården, varför skall det ta sån tid?

Jag var till en läkare förra torsdagen och hon skulle ringa mig om en vecka men inte ringde hon. Hon skulle höra med en äldre läkare (som om det skulle vara en garanti för kunnandet) om mina önskemål.

Jag kan inte leva fullt ut som en man eftersom mina stora feta bröst är ivägen. Jag kan inte binda dom heller för dom är för stora för det. har testat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Henrika85
7/27/12, 4:41 PM
#1

Usch vad jobbigt!

Du kan inte ansöka om att få brösten borttagna av medicinska skäl, som värk i axlar/nacke?

Jag tror det skulle gå betydligt snabbare hos en privat klinik, men då kanske du får bekosta operationen själv. Jag har ingen koll på vad en bröstborttagning/förminskning skulle kosta, men om du har råd och tror att din livskvalitét skulle förbättras av det, så kan det vara värt att kolla på.

Lycka till! Glad

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/27/12, 4:46 PM
#2

Att gå till en privat läkare har jag inte råd med tyvärr. Jag gick dit för att jag ville ha brösten förminskade eftersom det känns i nacken. Men när jag ändå var där berättade jag om mina planer på att byta kön så kunde det vara lättare om de tog bort allt från början så slapp jag två operationer. Hoppas hon ringer i nästa vecka.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[WickedAlly]
7/28/12, 10:38 AM
#3

#2 Har du vart genom en utredning då? Annars är de väl inte så villiga att operera bort hela brösten?

Hoppas att hon ringer med positivt besked dock :)

Pelle Långlös
7/28/12, 10:41 AM
#4

Nä det har jag inte. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Henrika85
7/28/12, 3:21 PM
#5

Förlåt, jag har inte läst din blogg där du kanske redan svarat på frågan Flört Har du börjat med hormoner än, TS? Eller väntar du med att börja tills utredningen är klar?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/28/12, 3:22 PM
#6

Nä inga hormoner ännu. Jag har inte fått komma på mitt första samtal än. Nä jag tänker inte vänta med hormonerna till efter utredningen. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Henrika85
7/28/12, 3:33 PM
#7

Jag förstår att det kan vara svårt att "passera" som kille med ett par stora, tunga bröst som syns no matter what. :/

Jag håller tummarna för att du blir beviljad operationen snart.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/28/12, 3:36 PM
#8

Ja det är jättesvårt. Bara jag får enremiss skickade till kirurgen så blir det nog en operation men kanske inte här på Åland utan jag kanske måste till Åbo eller nåt sånt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
7/28/12, 4:03 PM
#9

Jag håller tummarna för att det ska gå att skynda på, för stora bröst är definitivt inte lätta att dölja. I och för sig är jag mestadels inte så mån om det, men ändå (och jag brukar för det mesta inte känna mig så mycket killig att jag känner att jag måste dölja dem… Tungan ute). Vill man inte att de ska synas så är det en smärre omöjlighet!

Så jag hoppas verkligen att det går vägen för dig! Glad

Henrika85
7/28/12, 5:06 PM
#10

Jag är inte trans, men jag känner ändå att jag inte skulle sakna brösten om dom försvann. Att bära BH är bland det värsta jag vet. Tungan ute

Nu så har jag bara A-kupa, så jag kan bara föreställa mig hur det är att ha stora, tunga bröst som man inte vill ska synas.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/28/12, 5:19 PM
#11

Brösten blev större och tyngre efter alla graviditeter och amningar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Henrika85
7/28/12, 5:23 PM
#12

Såg att du dessutom försöker gå ner i vikt. Tror du det skulle påverka bröstens storlek om du lyckades nå din målvikt?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/28/12, 5:36 PM
#13

Dom lär väl hänga ännu mera. HAhahahaha Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Wony
7/28/12, 5:58 PM
#14

Fast mindre blir dom ju i alla fall om du går ner lite Flört

Jag själv skulle inte tacka nej till att gå ner en storlek, enbart på grund av att de flesta normala klädbutiker inte har min storlek, och om nu det skulle ske, mot förmodan, är det enbart de fulaste, mest tantiga varianterna. Usch!

Jag är så kluven, jag. Ena dagen tjej, andra dagen kille… Ena dagen älskar jag mina bröst, nästa dag är jag likgiltig/något förvirrad över dem. Småbesvärligt! Tungan ute

Henrika85
7/29/12, 4:26 PM
#15

Nu vet jag inte hur stor övervikt du har TS, men du kanske skulle kunna se det som en "morot" att även bröster krymper och blir lättare att dölja om du går ner i vikt? Glad

Jag vill bara säga att jag såg en bild på dig i en gammal tråd (som Joar) och jag tycker du har väldigt androgyna ansiktsdrag och kommer nog inte att ha några problem att passera som kille ansiktsmässigt i alla fall.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/29/12, 4:30 PM
#16

haha vet inte ens vad ordet betyder (androgyna).

Får jag bara bort brösten så kommer det att gå lättare.

Jag väger 3-siffrigt just nu. Just passerat 100-strecket. Jag vill helst väga runt 50 kilo men det blir nog för lite för att vara en man så runt 60 kilo blir bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Henrika85
7/29/12, 4:46 PM
#17

#16 Androgyn: Sedan 1900-talet även i psykologisk bemärkelse, en människa med både manliga och kvinnliga egenskaper eller beteendemönster.

Jag menade det som en komplimang i alla fall. :)

Hur lång är du?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/29/12, 4:53 PM
#18

Jag ä 1,64 lång

Jo jag tog det som en komplimang. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
7/29/12, 4:58 PM
#19

#17 Hmm, även i psykologisk bemärkelse? Vet du hur dom menar med det? Att man kan se androgyn ut vet jag, och att man kan identifiera sig så, men är nyfiken på psykologidelen. Känner mig som om jag har noll koll xD

För övrigt blev jag påmind nu om en gång när jag skulle betala en bok, en äldre man hade ställt sig före, troligen av misstag, och när kassörskan kom tillbaka sa han "den här killen här var före mig" och så gestikulerade han åt mitt håll! Blev helt paff, men levde på det resten av dagen! Skrattande Visserligen hade jag vinterjacka, arbetsbyxor, arbetskängor, kortklippt och dessutom en militärmössa/keps, så jag hade nog förutsättningarna på min sida, men ändå…

Upp till toppen
Annons: