Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1872 ggr
Cochon
7/27/12, 10:56 PM

Måste skriva lite...

Halloj!

Åhhh! Jag är så trött! Jag vill vara jag! Men det krävs så mycket, jag kommer aldrig orka… men att bara låta allt vara, då blir man bara olycklig varje gång man ser sig i spegeln… Den jag ser i spegeln är inte jag, inte fullt ut. Jag vill vara maskulin, jag vill vara jag. Men jag orkar inte med alla diskutioner, om att alla tjejer är feminina, och det ska jag också vara, för jag ska vara som alla andra. Jag orkar inte alla dessa sneablickar och snack bakom ryggen bara för att jag liknar en kille. Jag orkar inte med denna cisiga värld…
Jag är värd mer än bara dessa drömmar om att en dag få bli jag. Det vet jag. Men var ska man få styrkan ifrån när ingen stöttar en?

//:Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Henrika85
7/27/12, 11:41 PM
#1

Jag tycker absolut inte att du ska ändra på dig för att samhället har en skev, uppdelad bild av vad som ska vara manligt respektive kvinnligt!

Var stolt över dig själv och försök hitta kraft i att det finns de som gillar dig på grund av vem du är, inte trots det!

Måste bara fråga… är du trans eller "bara" en grabbig tjej? Glad

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Pelle Långlös
7/28/12, 9:25 AM
#2

Jag försker att se manlig ut men det går bara inte då jag har för stora bröst. Jag är trans men det kanske inte du är?

Jag håller med Henrika att var den du vill vara och skit i resten. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Namiko
7/28/12, 9:45 AM
#3

Du behöver inte gå in och diskutera ditt val att leva som dig själv med alla som kritiserar dig. Sånt tar bara energi. Ett kort standardsvar och sedan byta ämne är mer än tillräckligt. Det är självklart att du ska vara dig själv och ingen har något att säga till om.

Långt ifrån alla tjejer är feminina och tror någon det så får dom öppna ögonen och se sig omkring. Jag är övertygad om att ingen är som alla andra. Alla har något annorlunda med sig själv och du har valt att framhäva det just hos dig istället för att gömma dig bakom en mask för att passa in, det är starkt gjort och ju längre du håller dig till att göra din egen grej desto mindre kommer folk att kritisera och det blir lättare att skaka av sig negativa kommentarer.

Du är perfekt som du är och ingen annan har rätt att ändra på dig, så stå på dig så märker dom snart att det inte bara är en fas du går igenom och kommentarerna kommer att minska. Var stolt över den du är.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Henrika85
7/28/12, 8:01 PM
#4

#3 Jag avskyr när vuxna säger till en ung människa att "det där är bara en fas du går igenom, det går över" som om en ungdom inte skulle ha rätt till sin sexuella läggning eller könsidentitet bara för att denna är ung??

Visst, i vissa fall kanske det är så, men oftast vet man sin egen läggning/identitet redan innan puberteten, och det borde respekteras.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Cochon
7/28/12, 9:11 PM
#5

Tack allihopa!

#1 "… de som gillar dig på grund av vem du är, inte trotts det!" Så har jag nog aldrig sett på det förr, men det är så sant så sant. Skrattande
Nej, jag är inte Transsexuell, jag är "bara" en tjej som trivs med att vara maskulin.

#2 Urk, måste vara skit jobbigt. =(

#3 Det är framför allt min mor som har gjort mig besviken, hon tycker man ska vara normal (vilket innebär att jag ska vara feminin). Jag hade kommit överrens med en kompis om att hon skulle klippa mig, när jag berättade det för mor så försökte hon först att snacka mig ur det med en trevlig ton, men eftersom jag envisades med att jag ville klippa mig kort så slutad det med att hon sa "Jag vill inte att alla föräldrar ska står och se på dig på skolavslutningen när du ser ut så där!". När man för höra sånt så vill man bara ge upp, all ens kraft försvinner. Så jag har fortfarande lång fult hår… Gråter Man orkar liksom inte när till och med ens egen familj jobbar emot en… Som tur är ska jag börja gymnasiet i augusti och bo på internat, så jag kommer slippa dem alla vardagar.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Henrika85
7/28/12, 9:30 PM
#6

Din mamma verkar ha väldigt konstiga värderingar, TS. Men när det känns jobbigt, tänk på att det bara ät två ynka år kvar tills du fyller arton och kan bestämma helt över dig själv. Glad

Det kan kännas som en evighet, men två år flyter på fortare än man tror.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
Namiko
7/28/12, 10:39 PM
#7

#5 Jag tycker att du kan påpeka för din mor att du är helt normal, oavsett hur du väljer att se ut och även att du önskar att hon kan stötta dig istället för att försöka få dig att vara någon du inte är, någon som du inte mår bra av att vara.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[WickedAlly]
7/28/12, 11:24 PM
#8

#5 Ha i åtanke att det kan vara skrämmande för din mor också eftersom hon kanske inte förstår hur du känner. Om du har en äldre syster eller bror som i hennes ögon är "normal" så kan ju det vara en bidragande orsak till hennes reaktion på dina känslor, alltså att hon jämför dig med ditt syskon och tycker att du borde vara likadan.

Det är ju ingen ursäkt för henne att säga som hon gjorde såklart men det kan ju vara en bra idé att sätta sig ned och prata genom det hela så att ni kan se lika på saken. Oftast så är det det som krävs med föräldrar ;)

Upp till toppen
Annons: