Jag har gott om underbara vänner och en helt fantastisk pojkvän, men ändå känner jag mig ensam. Jag har de som inte skrattar bort vem jag är, som inte är elaka eller hopplöst kränkande, men ändå är det som om ingen riktigt förstår. Och det är ju klart, det är svårt, för att inte säga helt omöjligt att förstå någon annan.
Jag bor långt från någon stad, och det är en mindre ort. Jag älskar den, men jag känner ändå inte att jag kan vara öppen här, att jag kan vara mig själv hela tiden. Det är alldeles för många "onormala" saker. Jag ser mig som tjej ena dagen, kille nästa. Någon dag ser jag mig som både och. Vilket gör att jag ena dagen kan vara straight och andra dagen gay, eller inte riktigt något av det.
Då och då velar jag. Ska jag berätta, eller ska jag låta bli? Ibland ångrar jag att jag inte berättade för vissa personer, och numera är det fel tillfälle att göra det. Det känns svårt att våga vara jag, Svårt att orka berätta och förklara, för att göra om det igen och igen och igen. Särskilt när man då och då möts av likgiltighet eller att man blir bortskrattad.
"men inte kan väl du vara en transperson för du vill ju varken byta kön eller försöka se manlig ut, du är ju bara en helt vanlig tjej"
Näh, jag har inga behov av att genomgå behandlingar. Jag är för det mesta nöjd som jag är, även om det då och då är frustrerande, men... Jag är väl lika mycket transperson som vilken annan som helst, bara att jag är det på mitt sätt, på mina villkor. Så varför är det så svårt och så jobbigt? Varför känns det som att jag tvingas ljuga så ofta, dölja vem jag är innerst inne?