Annons:
Etikettallmänt
Läst 2112 ggr
Henrika85
2012-07-30 16:58

Vad anser ni om porr?

Som rubriken lyder. Vad är era åsikter om porr? Osmakligt eller tändande?

Eftersom detta potentiellt kan bli en het diskussion, så vill jag påminna alla att hålla god ton och respektera varandras åsikter. Tack!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
Henrik93
2012-07-30 17:09
#1

Jag personligen tycker att jag blir tänd på det, men det förändrar inte min syn på riktig kärlek och det sexet. Det är 2 olika saker. Men ibland kan man komma över nån video som är skitkass där killarna är antingen för överdrivna eller för uttryckslösa. kan liksom va en bra vän om man inte har någon partner. Haha som en dildo eller fickfitta/röv. (grovt språk! Hähä)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Krumas
2012-07-30 17:12
#2

oh ingen vågar svara Flört

Jag tycker frågan är svår för den är ganska komplex. Det finns ju porr och porr…

Så länge den är producerad på ett sådant sätt att det bygger på frivillig medverkan och ingen är underårig eller utsätts på något sätt för trafficing, droger etc så tycker jag det är oki. Individen har ett val och om människor som är exibitionistiska trivs i den rollen ska jag inte moralisera över deras val.

Nu är jag gay och inom gayporr verkar mycket bygga på att aktörerna ofta är egna företagare och driver egna sajter, produktionsbolag och inte tvingas in i något utan är sin egen arbetsgivare och gör vad de själva väljer. Heteroporr tror jag är en betydligt värre bransch.

Henrika85
2012-07-30 17:57
#3

#2 Tyvärr så ser nog verkligheten ganska dyster ut för många kvinnliga porrskådisar; de är beroende av droger och tvingas utföra förnedrande handlingar framför kameran för att ha råd med sitt missbruk.

Jag tycker personligen att amatörporr är allra roligast att se på. Porr som filmas i en studio med en regissör som talar om hur de ska stöna osv… Det blir så oerhört fejkat och inte alls naturtroget, och därav avtändande.

Sen så är det ju också så att nästan all porr produceras av män för män (gäller hetero, lesbisk och gayporr). Lesbiskt sex i porrfilmer speglar ju inte direkt hur lesbiska tjejer har sex på riktigt, utan det är hur heterosexuella män tror och vill att lesbiska har sex. Obestämd

Det finns mycket lite porr som riktar sig till kvinnliga konsumenter, i alla fall på mainstream marknaden.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[WickedAlly]
2012-07-30 21:04
#4

Jag kan bli tänd av porr, men tycker som du Henrika att amatörporr är roligast att se på. Jag gillar när det syns att de faktiskt har roligt och gillar vad de gör, synd att det är få sånna filmer, men det finns ju guldkorn :)

Fast jag ser nästan aldrig själv, tycker inte att det är roligare att se tillsammans med någon istället. Blir för det mesta bara uttråkad om jag är ensam och slutar nästan alltid med att jag stänger av halvvägs in.

Henrika85
2012-07-30 21:27
#5

#4 Haha, jag kanske tittar i 10-15 minuter, sen blir det ju bara långtråkigt, speciellt om det är samma scen som fortsätter i all oändlighet. Foten i munnen

Jag tycker att en del porr från 70 och 80-talet är väldigt underhållande, för till skillnad från nutidens tråkporr så hade de tidigaste porrfilmerna en handling (ofta en riktigt B-films handling, men ändå roligt att följa) och framför allt, aktörerna såg inte så plastiga ut som nuförtiden.

För hetero-fantasterna vill jag varmt rekommendera en porrfilm som heter Lucifer från sent 80-tal. Urlöjlig handling egentligen, men diaglogen är bitvis väldigt skarp och underhållande. Flört

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Betleguise]
2012-07-30 22:49
#6

Jag gillar porr och egentligen det mesta faktiskt. Gladporren är ju väldigt underhållande och bitvis rolig med sina "fantastiska" kommentarer. Vem har inte sett den svenska klassikern Fäbojäntan eller alla XX på sängkanten.

Jag är visserligen fullt medveten om hur allt filmas och vad som händer bakom kulisserna (När jag pluggade var jag skribent och gjorde ett inslag om porrfilmernas baksida.) men samtidigt känner jag att just när man kollar på porrfilm kan man bortse från de moraliska aspekterna och njuta av underhållningen. Men det är klart, det finns andra filmer som vi fördömer pga moraliska aspekter men porr har liksom alltid varit undantaget även om det alltid debatterats.

Lite intressant är det ändå att under 20-talet och stumfilmernas tid gjordes det mycket porrfilm men efter kriget var det stor censur innan det luckrades upp till dagens whatever-attityd.

Allt beror dock på humöret. En riktig hardcore-rulle kan vara nog så upphetsande vid rätt tillfälle men visst, handlingen där är ju extremt minimal Flört

Annons:
Cafesinner
2012-08-08 02:26
#7

Det måste va verkligt för mig. Man måste se att personerna tycker om det på riktigt och tänder på varandra. 
Boycrush har typ den enda bra homoporren (bögar) :P

Babydino
2012-08-09 23:04
#8

Jag tycker inte om vanlig porr som man kan hitta. Alltså sådan där "home made" elelr vad man ska kalla dem. 
Dock gillar jag X-art. Lite mer sensuellt. Helt okej. Är som en sex scen i en stor film kommer på. Vackert, mjukt. Kollar endast på det för att det är fint, inte för att göra något med mina under-bältet-delar. Skrattande

hippieflickan
2012-08-10 00:02
#9

Jag har faktiskt aldrig fastnat för porr. Den finns där, jag förstår den men nej, jag föredrar äkta (hehe)

Praefatio
2012-08-15 21:38
#10

Jag har aldrig varit så förtjust i porr. Jag ser inget fel i att titta på det, skulle inte döma någon för det, men själv tänder jag inte speciellt mycket på det. Mycket porr är så löjlig, så fejkad… då använder jag hellre min fantasi faktiskt. Eller läser välskrivna, erotiska noveller! De kan vara tändande.

Upp till toppen
Annons: