Annons:
Etikettallmänt
Läst 902 ggr
Aztrya
2012-08-14 10:40

Hur vågar man?

Hej, jag är en FtM på 22 år som nyligen börjat mna T-sprutor (Tagit två, väntar på brev om när jag ska in för tredje) och i och med att jag då äntligen kommit igång med allt ordentligt, och jag känner att livet är på rätt spår… ja, man börjar ju fundera på att hitta någon som accepterar en och vill vara med en.

Jag har egentligen aldrig varit intresserad av sex och hela den grejjen. Är det fortfarande inte, men nyfikenheten har blivit större. Jag är Pansexuell, och har aldrig haft något förhållande.

Jag vill träffa någon, men jag vet inte om jag vågar. Hur förklarar man för någon 'Ja, jag har fortfarande kvinnliga delar, men jag _är_ en man'? Hur hittar man någon som kan acceptera att man inte är redo för intima grejjer, utan bara vill hålla handen och sova nära utan att något behöver hända?

Jag vill inte gå igenom en massa sociala spel med att flörta och gå på tå runt ämnen. Jag vill ha någon öppen och accepterande som kan komma att älska mig för den konstiga lilla person jag är. Som vågar fråga saker utan att vara rädd att jag ska ta illa upp.

Förlåt om detta verkar flum. I dunno, tror jag kanske bara behövde skriva av mig… inte säker på om jag la tråden rätt heller. Men jag hoppas det.

Tack för mig.

//J

Annons:
Henrika85
2012-08-14 16:23
#1

Tolkar jag dig rätt om jag antar att du är ute efter ett asexuellt förhållande? Alltså inget sex inblandat?

Det kan vara knepigt att hitta någon som vill vara "mer än vän" men inte är intresserad av ett sexuellt förhållande, men om du hittar någon likasinnad så kan det mycket väl fungera.

Angående din könskorrektion, så är det bäst att vara ärlig från början. Risken att bli avvisad för att man är trans finns ju alltid, men det finns desto fler som är öppna för ett förhållande med en transperson.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Upp till toppen
Annons: