Annons:
Etikettallmänt
Läst 522 ggr
Henrika85
8/23/12, 4:37 PM

Kvinnomord feminismens fel?

Skådespelaren Ulf Brunnberg tycker tydligen att mordet på den kvinnliga häktesvakten Karen var feminismens fel, eftersom hon som kvinna fått jobb i en så "uppenbart olämplig" tjänst. Läs hela hans debattartikel nedan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15296645.ab

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
Admantine
8/23/12, 10:59 PM
#1

Det är inte första gången det forsat liknande reptilhjärneuttalanden ur den gubben. Och en hel radda "fans" har han på facebook, män naturligtvis. Sådana inskränkta, okunniga män är det inte mödan värt att slösa energi på att ens kommentera egentligen. Jag slösar heller ingen tid på att se filmer där han medverkar…

[WickedAlly]
8/24/12, 12:02 AM
#2

Hur vore det att skylla på gärningmannen istället tro? Otänkbart?

Sen kan jag delvis hålla med om att en kvinnas optimala arbetsplats inte är bland våldsamma fångar då vi ofta inte har så mycket att sätta emot om det vill sig illa. Dock ska ju säkerheten vara såpass bra att det inte ska kunna hända men just på den punkten håller jag faktiskt med. Män är oftast starkare och större än kvinnor, det går ju liksom inte att bortse från.

Men han är dum i huvudet som ens uttalar sig om feminism mitt i det hela, det har ju inte alls med saken att göra och vad är det han vill åstadkomma egentligen? Ska vi återgå till 1800-talet?

Henrika85
8/24/12, 1:12 AM
#3

#1 Det är inte första gången det forsat liknande reptilhjärneuttalanden ur den gubben.

Haha! "Ulf Brunnberg! Stenåldern ringde! Dom vill ha dig tillbaka!"

Oavsett om han haft en poäng eller inte med sina uttalanden om kvinnors lämplighet för vissa yrken, så går den ju förlorad när han uttrycker sig som en misogynistisk chauvinist.

Snart kommer han väl påstå att kvinnor bara har fyra hjärnceller, en för varje spisplatta. Skulle inte förvåna mig. :P

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[WickedAlly]
8/24/12, 1:18 AM
#4

Vi skulle ändå haft dubbelt så många som han. Två, en för var testikel ;)

Henrika85
8/24/12, 1:40 AM
#5

Oooooooch… dramatiken fortsätter!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15298853.ab

Reaktionerna har ju inte låtit vänta på sig, direkt. :) Sen kan man ju tycka att han får lite överdrivet mycket hat för ett klumpigt uttalande. Hade han uttryckt sig mer sakligt hade han till och med fått medhåll av mig på vissa punkter.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Admantine
8/24/12, 5:09 AM
#6

Ha ha ha, ja jösses! Ge gubben vad han tål. Det är ju inte första gången han kommer med kvinnoförnedrande uttalanden. Hädanefter kanske han kniper igen foderluckan offentligt. Men jag förväntar mig inte att cellen ska räcka till att förstå det. Jag kan inte se att han har rätt eller någon poäng i sitt uttalande överhuvudtaget eftersom kvinnoföraktet genomsyrar och infekterar allt han kläcker ur sig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: