Annons:
Etikettallmänt
Läst 1636 ggr
Namiko
2012-08-31 18:21

Irriterad på arbetsledare

Jag började på en ny praktik i våras och redan första dagen så kom det i ett samtal med arbetsledaren fram att jag är flata. Jag är helt öppen med det och han frågade rakt ut så det var inga problem alls. Däremot så ser jag ingen anledning till att säga det om det inte kommer fram naturligt i ett samtal så det är inte alla på praktikplatsen som vet om det.

Nu har jag kommit ganska nära en av killarna där och jag beter mig precis som jag brukar göra med vilken vän som helst, just med honom har det aldrig kommit upp något sådant samtalsämne och han vet därför inte om min sexualitet vad jag vet.

Jag ser absolut inget problem med det, men idag så påpekade arbetsledaren att jag inte ska missleda killen och att det är min skyldighet att meddela att jag är flata.

Jag gav några argument om att hetero-folk inte presenterar sig med sin sexualitet och därför ska inte jag behöva göra det heller och att jag beter mig som med vilken kompis som helst, oavsett kön. Efter ett tag så gick samtalet över på något annat ämne och jag släppte det just då.

I vanliga fall så skulle jag bara släppa en sån kommentar, men just nu snurrar det runt i tankarna och jag känner mig sårad över att han ens tog upp det. Hade jag varit hetero men ointresserad av killen som mer än vän så hade han aldrig kommit på tanken att säga något.

Det är första gången jag råkat ut för den här situationen och jag har helt enkelt aldrig förberett mig på hur jag ska hantera det. Vad är egentligen bra argument för att få tyst på folk som säger sånt här?

Det jobbigaste just nu är att jag kommer gå och tänka på det här hela helgen men på måndag så ska jag tvinga mig till att ta upp det med honom (är konflikträdd så det är jobbigt) och se till så han förstår att jag faktiskt blev sårad av hans kommentar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Henrika85
2012-09-01 00:47
#1

Spontant skulle jag säga att din arbetsledare helt verkar sakna HBT-kompetens och har uttryckt sig högst olämpligt!

Det är helt och hållet upp till dig vem du vill berätta för om din läggning; vi som har en annan läggning än hetero har absolut ingen "skyldighet" att berätta för någon så att personen i fråga ska kunna undvika att kära ner sig i en.

Jag förstår att du känner dig sårad och kränkt, och det har du rätt att göra, så jag tycker absolut att du ska tala om för honom hur du känner. Det där var inte okej på något sätt eller vis.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Namiko
2012-09-01 09:09
#2

Han är allmänt osmidig i sättet han uttrycker sig på men brukar säga det mesta med glimten i ögat och därför har alla låtit det han sagt förut vara. Det här var dock första gången han sa något sånt här till mig och nu var han helt allvarlig. Fick prata av mig med en kompis igår efter jag skrev här och det tog ett bra tag innan jag slutade må dåligt av det.

Det känns ju bara dumt att mitt i ett samtal om kantareller slänga in "Förresten, jag är flata. Bara så du vet.". Var jag straight så skulle jag ju inte säga att jag inte var intresserad förrän han visat något intresse och det är ju absolut ingen skillnad i den här situationen. Men nu fick jag det slängt i ansiktet att jag "inte är normal och därför har en skyldighet att berätta".

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Henrika85
2012-09-05 15:31
#3

Hur har det gått, TS? Har du pratat med honom om detta?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Namiko
2012-09-05 15:57
#4

Jag har inte pratat med honom, när jag väl kom dit igen så orkade jag inte bråka med honom. Vill inte prata med honom alls egentligen. Pratade dock med min kompis om det och han tyckte att det var precis lika idiotiskt sagt och att det inte heller var hans ensak vad vi har för relation.

Idag lyckades han vräka ur sig mer dumheter, dock inget i närheten av vad han sa förra veckan utan nu var det mest skrattretande. Förra veckan var han emot att jag missledde min kompis och idag var han inne på att jag skulle sätta klorna i honom så jag skulle kunna få tag på hans föräldrars pengar. Jag kan inte ta honom på allvar alls längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Henrika85
2012-09-05 22:09
#5

#5 Men usch då! Det där verkar vara en riktigt jobbig person att vara nära.

Även om det där sista var sagt med "glimten i ögat", så uppmanar det ju praktiskt taget till olagliga handlingar, så jag kan inte se det komiska i det.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Namiko
2012-09-05 22:37
#6

Det han sa var inte komiskt, med det faktum att han ens sa det tycker jag var skrattretande då det helt säger emot vad ha sa förra veckan. Jag förstår mig inte på den här människan och han har helt tappat min respekt men så länge han inte drar till med något som jag känner mig kränkt av igen så låter jag det vara och förvånas över vad han får för sig att säga. För det mesta kan jag ändå hålla mig på avstånd från honom under dagarna och det har jag mer eller mindre gjort sen jag började där.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Upp till toppen
Annons: