Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1087 ggr
hippieflickan
2012-09-04 23:38

Hur hanterar ni det?

Hur hanterar ni dessa föreställningar om hur man "ska" vara som exempelvis lesbisk eller bög? Jag själv är en person som äääälskar rosa och glitter, klänningar och kjolar, smink etc. Har en bögkompis som är "manligare" än någon annan man jag känner. Jag har ofta upplevt att ingen tror på mig när jag berättar om min läggning just för hur jag ser ut, man blir liksom bortvifftad som om man ljuger eller bara är i en tillfällig fas. Hur brukar ni hantera stereotyperna? Tungan ute

Annons:
Henrika85
2012-09-05 15:29
#1

Jag bryr mig inte så mycket om sådana stereotyper, om jag ska va ärlig. Jag är bara mig själv. :) Jag önskar att fler kunde fatta att man inte är sin sexualitet, det är något man har, men det är inget som definierar en som person.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Cafesinner
2012-10-08 23:35
#2

Jag är bara mig själv! Däremot kan jag, i mig själv, ha en kris mellan min manliga och "kvinnliga" sida (som jag hatar att kalla det). 
Jag är inte alls tjejig oftast och trivs inte alls i tjejkläder osv, ändå finns ngt slags sug efter det.. typ köper massa klackskor som sedan bara står. Skitjobbigt.

Upp till toppen
Annons: