Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 2581 ggr
Tawny
10/17/12, 5:02 PM

John Travolta

han är ju uppenbart gay/bi.

kan ni också bli arga för att han inte "kommer ut"?

så jävla bekväm liksom. "nej jag vill inte komma ut för då kommer jag inte få roller där jag tjänar flera miljoner"

du har ju för fan redan flera miljoner, ditt själviska svin!

Annons:
Henrika85
10/17/12, 5:12 PM
#1

Jag tycker enormt synd om hans fru som levt i en lögn i över 20 år som hans "skägg" (beard på engelska). Jag tycker att alla förtjänar någon som älskar och attraheras av dem på riktigt, och en homosexuell man som tar en fru enbart för att dölja att han är homosexuell kan inte ge henne detta.

Sen verkar det tyvärr också som att JT är ett riktigt svin och ett äckel, i alla fall om man får tro ryktena om honom. Han tafsar, blottar sig, och beter sig allmänt oerhört respektlöst mot andra människor.

(Sen säger jag inte att alla historier om honom är sanna, men några är nog definitivt det.)

Usch säger jag bara!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[haku]
10/17/12, 5:24 PM
#2

Jag kan inte påstå att jag bryr mig, känner inte att hans privatliv angår mig på något sätt överhuvudtaget. Och inte andra människors heller för den delen.

Tawny
10/17/12, 5:30 PM
#3

#2 jag kan tycka att man har ett ansvar när man är så känd. blev jävligt sur på anjas "gör mig inte till en gay-ikon".

som en parentes skrev mark levegood på twitter: "gör inte mig till en gay-ikon var det lilla problemet, slå inte ihjäl mig bad vi". typ.

#1. ja sånt är ruttet, men tror inte det hade hållt 20 år om han inte åtminstonde var bi..

Henrika85
10/17/12, 6:08 PM
#4

#2 Det slutar vara "privatliv" om personen i fråga blir anmäld for sexuellt ofredande, som fallet är här. Skuldfrågan är visserligen upp till domstolen att avgöra, men eftersom flera personer (samtliga män) kommit fram och givit i princip likadana historier så är det svårt att tro att alla är påhittade.

Sen kan man argumentera för att han som kändis granskas hårdare än andra i liknande situation.

#3 Jag tror inte att han är bi, eftersom inte en enda kvinna trätt fram och påstått att JT varit tillsammans med eller stött på henne sedan han blev känd för Grease 1978. Däremot en väldigt massa män. Om han vore bi så borde det väl ha funnits kvinnor i hans liv också? Nej, jag tror att han är gay men så djupt inne i garderoben att han är livrädd för att komma ut. Sen tror jag att hans äktenskap med Kelly Preston är ett skenäktenskap som kanske inte direkt bygger på kärlek och attraktion. Snarare så är det nog en ekonomisk överenskommelse…

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Tawny
10/17/12, 6:34 PM
#5

4

ja då är det ju trist :/

[haku]
10/17/12, 8:58 PM
#6

jag vet inte vad som gäller om man har gjort något brottsligt, får man hänga ut någon innan man är dömd? och vad har sexuellt ofredande med hans läggning eller att komma ut att göra?? det är ju helt olika saker! För min del, ingen behöver komma ut. Har han gjort något brottsligt får han ställas tills svars likvärdigt som alla medborgare. Han ska varken få bättre eller sämre behandling. Och hans läggning är totalt irrelevant i frågan om brott.

jag trodde att vi snackade om hans vägran att komma ut (om han nu är homo/bi -vad vet jag). om vi ska snacka om hans beteende i övrigt blir det en helt annan diskussion… jag tycker det är viktigt att hålla isär dessa två.

sen kan jag hålla med att man har ett annat ansvar som kändis eftersom man blir på sätt o vis en förebild, på gott och ont…

Annons:
Henrika85
10/17/12, 9:06 PM
#7

#6 Jag håller med, hans läggning är orelevant, men karln verkar vara ett äckel som uppenbarligen inte kan bete sig korrekt mot andra människor, och därför har han inte min respekt.

Det går att jämföra honom med den förre IMF chefen Dominique Strauss-Kahn. Åtalet om våldtäkt mot hotellstäderskan lades visserligen ner, men förtroendet för honom som politiker är borta för evigt.

Det går helt enkelt inte att komma ifrån att en offentlig person granskas och döms hårdare.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Tawny
10/24/12, 4:36 PM
#8

#6

jag tyckte att han borde komma ut för han är offentlig, men henrika tyckte inte kan skulle komma ut eftersom det bara skadar "saken" eftersom han gjort massa dumma saker

[WickedAlly]
10/24/12, 4:51 PM
#9

Jag tycker inte att han har någon skyldighet att komma ut bara för att han är kändis, då bör ju alla ha det, även okända, för att det hade hjälpt oss få bort fördomar och hemlighetsmakeriet kring hbt. Han valde ju inte att bli känd för att få sitt privatliv granskat.

Huruvida hans omtalade brottslighet är sann eller ej kan jag inte uttala mig om, kan väl till viss del hålla med Henrietta om att det hade skadat det vi försöker bygga upp men det finns svin i alla folkgrupper, bra och dåligt, kärlek och våld. Tror inte att man kommer undan det vad man än gör.

Tawny
10/24/12, 8:04 PM
#10

#9

då tycker vi olika.

jag tycker man har ett ansvar som känd.

och nej, det gäller inte samma för vanliga människor. vanliga människor har mycket mer att "riskera". kanske. kanske släkten fördömer en o.s.v. ja ni/du fattar. men är man känd når man ut till såpass många att det man gör har stort genomslag, därför tycker jag det är en skyldighet.

[WickedAlly]
10/24/12, 9:01 PM
#11

#10 Men kända människors släkt då? Deras barn?

Jag tror personligen att massorna gör större inverkan än en ensam kändis.

Tawny
10/24/12, 9:39 PM
#12

#11

nej du har fel.

visst såklart att alla som vågar ska komma ut och pressa gränserna framåt och tvinga folk att förstå att det är normalt, men om man är känd kan man påverka miljoner på en gång och inte bara sin närmsta släkt.

VeronicaKahlbäck
10/24/12, 9:52 PM
#13

Vad är det är här för diskussion? Att sitta och dömma en människa på ett forum, en människa ni aldrig träffat och argumenten är tagna från media.
Vad har ni för rätt till det?
Extra illa är det då man kanske framförallt i hbt-samhället borde veta bättre än att sprida fördomar och lösa rykten..
Misstolka mej rätt men man bör behandla andra som man vill bli behandlad själv…

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Annons:
[WickedAlly]
10/24/12, 10:48 PM
#14

#12 Det är du som har fel om vi ska börja så.

Ärligt talat, jag tror inte att det hade gjort så mycket för hbt-världen om han kom ut, han är bara en enda människa känd eller ej. Fördomarna mot oss här i Sverige ändrade ju inte för att till exempel Peter Jöback kom ut. Eller hur?

Han har dessutom inga skyldigheter att vara en förebild.

Wony
10/25/12, 8:51 AM
#15

Jag är beredd att instämma med #14, faktiskt. Känd eller inte, så har man i mina ögon samma rätt till privatliv, samma rätt att skydda släkt och vänner från potentiella bekymmer. Och inte ens "vanligt folk" borde behöva känna sig tvingade att komma ut, bara för att HBT ska bli mer accepterat. Vill man inte komma ut, så vill man inte. Oavsett om orsaken härstammar i rädsla eller helt enkelt vilken annan anledning som helst.

Men snälla ni, att skriva "Du har fel!" som om det är en absolut sanning när det uppenbart handlar om en annan människas personliga åsikter är i mina ögon rentav skamligt. Skäms!

Man kan tycka att någon har fel, men i åsiktsfrågor är det extremt viktigt att komma ihåg att ingen åsikt är felaktig, alla har rätt att tycka vad de vill. Sedan om åsikten har underbyggda bevis eller inte är en helt annan sak.

Upp till toppen
Annons: