Annons:
Etikettallmänt
Läst 1263 ggr
resc
10/22/12, 8:45 PM

Hopplös kombo..

Hur i all sin dar ska man få tillfälle att träffa någon, när man bor i en småstad och inte är så värst utåtriktad av sig..

Känns som att det bara finns ett sätt: Ut och festa med sig. Helst 8 mil iväg i närmsta storstad (Malmö). 

Men om man inte är så bra på det? Eller ens.. intresserad. Känns inte som att jag kommer hitta drömtjejen på ett dansgolv på en gayklubb.. Såfall står hon väl i ett hörn nånstans och känner sig lika vilsen som mig..

Nej, det där känns lika realistiskt som att hon ringer på dörren en vacker dag.

Nej snälla hjälp, är det någon som har nåt bra tips?

QX känns också ganska hopplöst… Finns kanske andra sidor? Tips?

Vore trevligt med lite solskenshistorier om hur folk träffats :)

Annons:
Wony
10/22/12, 8:49 PM
#1

Själv bor jag mitt ute i ingenstans (men har ju en pojkvän, så mig går det inte något nöd på) men saknar däremot likasinnade vänner, undrar var sjutton de finns.

Själv träffade jag min pojkvän genom en gemensam bekant. På något sätt tror jag att det är det vanligaste sättet för de flesta. Kanske skaffa dig en hobby? Träffa lite folk, sedan beroende på hur öppen du är så kan du ju lägga ut små ledtrådar i din bekantskapskrets att du söker en partner?

QX kan säkert ha en del guldklimpar, men rent allmänt är det kanske inte sidan jag skulle välja att använda om jag sökte en långvarig relation. Tyvärr har jag inte så stor koll på hemsidor som finns annars… Obestämd

resc
10/22/12, 9:07 PM
#2

Haha, exakt den känslan och också fått/får utav QX..

Ah, haha vänners vänner, det känns ju faktiskt som det mest realistiska sättet.. Men ibland känns det som att i min bekantskapskrets är det trots allt rätt dåligt med homo/bi-tjejer så ah, det är alltid nåns gamla ragg eller rent av ex.. kan man ge sig fasen på haha, och det aktar man sig gärna för.. :/

Blir väl så i mindre städer.. Suck. Allt har sina för- och nackdelar..  Obestämd

Wony
10/22/12, 9:36 PM
#3

Ja, jag har ju ett par vänner på QX, och använder det gärna som förströelse, typ. Men man ska nog inte ha alltför höga förväntningar därinne…

Jo, vänners vänner osv brukar vara ganska rimligt, men som du säger, det blir lätt det här med gamla ex och sådant. Förstår att det kan bli jobbigt då. Jag själv förvånas ibland av hur många i min bekantskapskrets som känner varandra och har alla möjliga ex osv, som i sin tur kännen någon annan av mina vänner. Världen verkar otroligt liten ibland!

Jag bor inte ens i en stad… Så att över huvud taget hitta åt de som är hbt här, och dessutom skulle falla in i kategorin möjliga vänner känns mer eller mindre omöjligt tyvärr… Obestämd

Tawny
10/24/12, 4:37 PM
#4

flytta

[haku]
10/24/12, 5:25 PM
#5

Jag har liknande problem… men hoppas på ödet ;) lol

Skämt åsido, jag har inga superbra tips direkt… Du kanske kan kolla om det finns RFSL träffar i din närhet eller liknande men det är också svårt när man bor mitt i ingenstans.

På sommarna kan man kanske åka till någon Pride parad m.m. men vet inte om det är rätt ställe att träffa folk där heller, det blir ju lite i samma anda som gay-klubb dock kan det finnas föreläsningar och andra "lugnare" aktiviteter.

Internet tycker jag inte om som ett sätt att träffa folk. Pratar gärna på nätet men träffa folk i verkligen livet gör jag helst just i verkliga livet.

Wony
10/24/12, 6:28 PM
#6

#4 Det kan ju finnas andra orsaker som gör att man inte vill flytta. Som väger tyngre än faktumet att små orter generellt har mindre utbud av hbt-personer.

#5 Ja, det finns väl små lokala pridearrangemang, eller ja, lokalt och lokalt, häruppe i norr är väl 12 mil ganska lokalt? Det känns värt det för större evenemang, men t ex ett café som har öppet en gång i veckan känns helt enkelt inte värt besväret. Dessutom skulle jag inte kunna ta mig hem efteråt, så det känns en smula dumt.Flört

Här på orten finns det vad jag vet inga klubbar/föreningar alls. Jag har inget emot att prata med folk på internet, snarare tvärtom. Jag spenderar troligtvis alldeles för mycket tid online. Men det är ju lite svårt att gå och ta en fika med någon över en chatt, eller så.

Annons:
Tootsiepop
10/31/12, 9:54 PM
#7

Jag bodde i världens mest trångsynta jäkla bondhåla tills jag var 20, men jag hade nog aldrig riktigt problem med att träffa tjejer i alla fall… Jag tror liksom det var för att jag var så otroligt självsäker just när jag "raggade" på tjejer (är dock jätteblyg när det gillar killar) att alla som var lagda åt det håller liksom… sveptes med om du fattar. Å andra sidan vet jag inte om jag nästan hade någon övernaturlig tur, för jag stötte på bisexuella och lesbiska tjejer hela tiden. xD

Vet inte om det här var till någon hjälp alls, men… Umgås med folk i allmänhet liksom och våga satsa. Flört

Jag är en liten undulat, som får så dåligt med mat!

http://sofiazim.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: