Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2074 ggr
mejamylove
10/27/12, 5:06 PM

Skillnad på Pansuexell och bisexuell??

Vad är det egenligen för skillnad?

Annons:
[haku]
10/27/12, 6:15 PM
#1

Jag tror att Bisexuell då delar man i princip in folk man gillar i två kön: "killar och tjejer" som man gillar båda medan Pansexuell då utgår man ifrån att det finns flera kön och att man kan gilla vem som helst utav alla möjliga kön.

Så tolkar jag det i alla fall.

Cochon
10/27/12, 10:57 PM
#2

Min tolkning är likadan som haku's. =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Wony
10/27/12, 10:58 PM
#3

Instämmer med föregående talare. Pansexuell för mig är någon som kan gilla personer oavsett vilket kön de har, även om det står utanför de två vanliga. Bisexuell ser jag som någon som gillar tjejer och killar, men inte andra kön.

Onslow
10/28/12, 6:50 PM
#4

Jo men precis, det har jag hört med. En Bisexuell person älskar män och kvinnor, en Pansexuell älskar alla kön.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Cochon
10/28/12, 6:57 PM
#5

Jag brukar säga att om man är Pansexuell blir man kär i människor. :P =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

mejamylove
10/29/12, 4:15 PM
#6

Men vad finns det mer för kön att välja på än kvinna och man?

Annons:
Wony
10/29/12, 7:24 PM
#7

Många. Massor. Det finns en hel uppsjö av olika kön man kan identifiera sig som, eller inga. I alla fall om man bortser från vad man föds som.

Sedan säger jag att inlägg #5 är ganska spot on. Människor, inte kön, är det som man dras till. Glad

mejamylove
10/30/12, 2:28 AM
#8

#7 Fast det är det jag menar, det finns bara två "fysiska" kön. Är det inte det man utgår ifrån?

Wony
10/30/12, 7:46 AM
#9

För att förtydliga: Man kan ju ha en fysisk kropp, men identifiera sig som ett annat kön. Sedan kan man ju födas med ett tveksamt kön, eller så kan man vara i processen att byta kön. Då kan det ju vara så att man varken är tjej eller kille fysiskt, riktigt. Och då kanske man borde på på det könet som personen identifierar sig som…

Det finns ju de som kan älska någon som ser sig som ett kön som "inte finns" osv. Huruvida man väljer att tolka det som att de kön man älskar är fysiska eller inte (eller både och om personen har en tjejkropp och identifierar sig som tjej t ex) varierar. För en del är kroppen viktig, för andra inte.

I min värld är det fysiska inte så viktigt, det är personen som är viktig. Men det tycker jag gäller hela tiden, oavsett situation.

Upp till toppen
Annons: