Annons:
Etikettallmänt
Läst 925 ggr
Wony
2012-10-31 17:02

Äntligen!

Äntligen har jag beställt min första binder. Jag kommer troligtvis inte att använda den jätteofta, eftersom det bara är ibland som jag identifierar mig som kille, men jag är ändå så glad. Det lär hjälpa mig igenom de dagarna, och minska känslan av att allting är så fel.

Nu återstår bara att vänta på att den ska komma fram också. Men det lär vara värt väntan. Glad

Annons:
[haku]
2012-10-31 17:48
#1

Grattis!! Vad kul! :D

Hoppas den kommer att passa o att du kommer att trivas :)

Jag köpte också en binder för ett tag sen men trivdes tyvärr inte så bra i den, dock försöker jag gå ner i vikt så den kanske kommer att passa bättre i framtiden…

Har också just "kill-dagar" och tycker det kan vara skönt att binda då, även fast jag inte lyckas se ut som en kille för det…

Får man fråga, hur hanterar du/mår du när du identifierar som kille? För mig är det fortfarande så jobbigt, på gränsen att flippa ur och jag har än så länge inte så många strategier för att hantera detta. Har inte vågat komma ut för så många heller, är rädd för reaktionerna :(

Wony
2012-10-31 17:54
#2

Ja, jag hoppas verkligen att den ska passa. Men är det lite tight så blir det troligtvis bättre framöver, har ju några kilon kvar att gå ner. Glad

Hmm, jag brukar försöka distrahera mig själv. Det blir så jobbigt just om det är så stark känsla att jag ser min kropp som helt fel. För det mesta försöker jag prata med likasinnade, till exempel genom att chatta på IRC.

Ibland säger jag till min pojkvän att nu mår jag lite kasst. Oftast är det nästan stöd nog, bara att berätta det. Att liksom bekräfta att ja, nu känner jag min som kille, helt enkelt. Men det är ju lite svårt om man inte berättat för så många.

Tootsiepop
2012-10-31 21:45
#3

Hoppas du kommer trivas i den! Glad Jag har också killdagar, eller killperioder. Klär mig ofta löjligt feminint men har väldigt svårt att relatera till rollen som flicka/kvinna/tjej. Önskar att jag mest kunde vara ett platt, androgynt mellanting.

Hur hanterar din pojkvän det hela förresten?

Jag är en liten undulat, som får så dåligt med mat!

http://sofiazim.blogspot.com

Wony
2012-10-31 21:55
#4

Jag är ibland jättetjejig, ibland jättekillig, det där varierar verkligen något rent enormt. Det kan verkligen gå från dag till dag, eller timme för timme, det där!

Min pojkvän hanterar det bra. Jag kom ut för honom som typ "transperson" med osäker på vad redan när vi träffades, och det har inte varit några problem alls. Han är dessutom Bisexuell, vilket ju kanske förenklar det lite… Glad

Tootsiepop
2012-10-31 21:59
#5

Haha, Bisexuell pojkvän är ju definitivt inte en nackdel i en sådan här situation! Min pojkvän är också bi, men jag har nog aldrig riktigt diskuterat mina killperioder/transtendenser med honom. :S

Jag är en liten undulat, som får så dåligt med mat!

http://sofiazim.blogspot.com

Wony
2012-11-02 22:00
#6

Nej, det är definitivt ingen nackdel… Särskilt om man har en förstående och stöttande pojkvän.

Nu såg jag att paketet är i Sverige i alla fall, så någon gång nästa vecka borde jag ha det! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: