Annons:
Etikettallmänt
Läst 1210 ggr
fotfobi
2012-11-07 16:30

Konstiga drömmar om tjejer...

Jag är en tjej på 18år som anser mej hetro, eller det klart att man kan vara nyfiken ibland… Men eftersom att jag tror på bibeln så tycker jag att det ska vara man och kvinna tillsamans och tänker att alla är väl nyfikna ibland och att man med vilja kan bestämma sej för om man vill vara homo eller inte.

Tre dagar i rad har jag drömt om tre olika tjejer, och det gör mej lite orolig. Som att det är mitt undermedvetna som vill säga mej någonting. I drömmarna så har jag hånglat med alla tre tjejerna, två av dem minns jag att det till slut blev hångel utan kläder med (en av dem var dessutom min kompis). Med tänke på att jag haft sex med min kille alla kvällarna just innan vi skulle sova så känns det lite läskigt, som att det skulle vara för att jag fortfarande var kåt eller liknande och då drömmer om massa tjejer…  Jag skulle så gärna vilja att någon som kan tyda drömmar ska svara på detta! Självklart är jag tacksam för varje svar av alla som har någon idé om vad detta kan bero på.

Jag har dragits till lite olika tjejer sedan åk5, alltså sedan ungefär 11/12års åldern. Men det har ändå varit så pass få att jag i efterhand tänkt att det nog bara varit av nyfikenhet…. har dock varit som besatt av de tjejer som jag dragits till under den tid jag tyckt om dem. Har så klart pussat väldigt många tjejkompisar, men en "föredetta" bästavän hånglade jag med ett flertal gånger under ett års tid, och vi höll om varandra varje gång vi sovde tillsammans. Det kändes bra, och jag vet inte, men jag hade starka känslor för henne. Detta, en annan sak, är någonting som jag själv tycker är helt sjukt, men någon gång under högstadiet så hade jag praktik på en klädesbutik och fick då bland annat klä om skyltdockorna… Och jag tyckte om att känna på dockornas kurvor. Det känns så konstigt i mitt huvud, känns onormalt. Återigen säkert bara en nyfikenhet, men jag vet inte hur jag ska tolka allt detta med de drömmar jag nu haft. Jag är förvirrad.

Annons:
regskylt
2012-11-07 17:23
#1

Det finns ju bevisat att homo och bisexualitet finns, oavsätt vad bibeln säger. Det kanske inte är "regelrätt" enligt bibeln men faktum är ju att det existerar.

Antagligen så är du väl Bisexuell? Inget sjukt i det men om du verkligen inte "vill" vara det så kan du ju faktiskt låta att träffa tjejer på det planet. Även fast det känns fånigt att ens behöva skriva ut det.

Sen så är sexuella läggningar inget man "bestämmer" över. Man kan aldrig välja om man ska bli kär eller attraherad av det ena eller det andra eller båda eller det utöver. men man väljer själv vad man gör med det.

[MikeW]
2012-11-07 20:16
#2

Du är vell antagligen bi då.

Fast snälla, biblen var skriven av en människa inte gud själv, och den har ändrats under alla dessa 2000 år. Tro inte att bara för att biblen säger att det är fel så är det det.

Gud älskar alla, och om han har kraften att skapa liv och planeter osv, då tror jag nog att om "han" tyckte det är fel med bögar/lebbar då skulle han göra så man inte kan tycka om samma kön.

Cafesinner
2012-11-07 23:54
#3

Att man själv skulle ha något som helst inflytande över sin sexualitet… nja. Det hade ju varit praktiskt då det skapar problem för många - men så är inte fallet. 
Jag har själv haft samma tankar som dig. Inte för att jag är kristen eller för att jag inte ville vara gay, men jag trodde jag var Bisexuell - så visade det sig att jag var lesbisk. Det var ett väldigt stort steg, för bisexualitet verkade vara accepterat på ett annat sätt. Grubblade i många år. Och förstår hur läskigt det kan vara.
Det här med att en man och en kvinna är det enda rätta, ja.. du får rannsaka dig själv. Tycker du personligen att det är fel med kärlek mellan två män eller två kvinnor - eller beror det på vad du anser står i bibeln? (Nu står det inte ordagrant att det är fel, vad jag vet.. men ändå, man kan ju tolka den som man vill.)
Det är ju, vad jag vet, mycket som inte är speciellt bra i bibeln. Typ incest och andra skumma saker - bara för att det händer där betyder det inte att det är okej i verkliga livet, på samma sätt som man inte behöver tolka hela gay-grejen så bokstavligt.
Att du har drömmar om tjejer betyder förmodligen ingenting då jag har drömmar om killar då och då även om jag är lesbisk. Sedan är det ju en annan sak att du hånglat med tjejer, visat ömhet mot tjejer och vad det låter som även varit förälskad i tjejer. Kanske är du Pansexuell - du blir kär i personen och inte personens kön. Du måste ju inte vara ihop med tjejer bara för att du känner något för dem - är man bi eller pan (tex) kan man ju om man vill hålla sig till killar, trots ens känslor för andra.
Jag vet om att andra sexualiteter än heterosexualitet förmodligen inte var evolutionens plan från början (tror ju på big bang). Meningen med livet är egentligen fortplantning - att föra mänskliga släktet vidare. Men måste man bara för det anse det fel att vka från denna regel? I sådant fall är det lika fel med kvinnor och män som inte kan få barn, singelföräldrar som uppfostrar barn utan en åartner osv. (Då många anser att "ett barn behöver en mamma och en pappa".)
Något jag tycker tål att funderas på, är att homosexualitet finns i nästan alla raser - både människor och djur. Medan homofobi finns hos en enda ras - våran.

[abc2]
2012-11-12 17:42
#4

"Något jag tycker tål att funderas på, är att homosexualitet finns i nästan alla raser - både människor och djur. Medan homofobi finns hos en enda ras - våran."

Det håller jag med om! Det var mycket bra tankar tycker jag!

Upp till toppen
Annons: