11. Diskriminering

BUP!

2012-11-24 19:42 #0 av: kaninte

satt hos en psyklog här om dan, och ja jag är den första att erkänna att jag inte är spykiskt frisk men när denna pysklog börja skylla min sexultet på mina spykiska probelm blev jag arg. det hela slutade med att hon digonserade mig med asbergers vilket senare visade sig vare fel, en läkare kom fram till att jag hade adhd istälet...

till saken hör att det känns som hon direkt fastnade på min sexultet, jag är en snart artåånråig tjej som klär mig ganska maskulint och jag fick säga till typ sju gånger att jag inte var en pojke i huvudet suck,,,

eller när hon sa att jag gillade tjejer därför att jag hade asbergers och att tjerjer var tryggare eller nåt..

min fråga är om det är okej för pyskloger att frågasetta äns sexula lägning,,, och är det nån mer som är upplevt att dem blivit dåligt behandlade av den spykiska vården.

tacksam för svar

Anmäl
2012-11-24 20:24 #1 av: CupcakeGod

OH MY GOD!! Du kan fan anmäla henne. Detta är inte okej. En läkare/psykolog (whatever) ska vara professionell, de får inte ifrågasätta sina patienter.

Hur går det för dig nu då? Jag har också ADHD och vet hur det känns ibland. Går till BUP, pratar med soc varje vecka. Men min läkare på BUP är homosexuell så han förstår mig :D

Kram på dig <3

Anmäl
2012-11-24 20:55 #2 av: kaninte

tack för svar,,,

måste bara fråga går du adhd medcin? skan nämligen börja med det och är lite fundersam.. jo det sluttade att jag vägrade arbette med henne och hon ba

"du tycker inte om mig va" säger hon till mig med ett leende och vill att jag ska leka med en blå plast bill, hum men jag fick en annan läkare hon som kom fram till att jag har adhd och hon är underbar lite äldre kvinna.

kram på dig själv ;D

Anmäl
2012-11-24 21:10 #3 av: CupcakeGod

Jadu, vissa människor lever inte på jorden. Kul att du fick en ny läkare :D

I början tog jag Ritallin men det "hjälpte" inte så jag fick till Concerta men jag slutade ta det efter några månader. Det kändes fel att ta piller bara för att bli lugnare och prata mindre, så nu pratar jag bara med BUP :)

Anmäl
2012-11-24 22:33 #4 av: kaninte

okej mitt probelm är att jag blir lite destruktiv och deprimerad, aningen självmords benägen, tappar kontrolen och har svårt att håla mig fokuserad och i nuet kan även bli aningen agresiv,,, går redan på antidepresiva så de kan ju inte skada att testa nåt nytt jag ska också testa Ritalin

by the way hjälpte det inte alls eller kände du nån skilnad....

en sak som de sa till mig var att jag inte fick kosumera alchol medans jag gick på medcinerna...                                                                   var det samma sak för dig?

Anmäl
2012-11-24 23:18 #5 av: CupcakeGod

Jag var extremt destruktiv när jag var yngre (typ 8-10). Lärarna ringde hem varje dag :/

När jag tog concerta så slutade jag nästan prata, orkade inte göra nånting, fick ätstörningar (jag åt nästan ingenting). Lärarna tyckte att det blev bättre. Jag var inte "lika störig" på lektionerna. Det kändes så jädra fel!!

Haha nu dricker jag inte så ofta men läkaren sa att man kan få hjärtstopp om man tog medicinen och drack alkohl.

Anmäl
2012-11-25 10:34 #6 av: kaninte

oj synd att du hade sådana lärare jag har hitils bara haft en lärare som kallat mig störd efter att jag spöade skiten ur hennes favo elev,,           host hon började,,,,

de låter ju som att medciner inte var nåt för dig vad bra att du sluttade,,kan man fråga på vilket sätt du var (störig)

hum får väll sluta då dricker egentligen inte så mycket bara när jag är deprimerad,,,

du går till bup och prattar hjälper det?

Anmäl