Annons:
Etiketterorganisationerevenemang
Läst 4957 ggr
Alexandra87
11/25/12, 9:23 PM

Parkour Stockholm/Täby

Hej !

Undrar om det finns någon/några som tränar parkour eller vill börja träna i Stockholm/ Täby? Svara helst inte S.P.A. för jag orkar inte betala och hinner inte med regelbundna träningar.

Är en tjej på snart 15 år från Täby som gärna skulle vilja träna parkour med någon grupp eller nåt sånt :p

Då jag är ny inom hela den här "grejen" skulle det vara kul att träna med folk på min nivå (jag kan lite saker, namn och sånt, men har inte riktigt övat än :p) om ni inte har lust att "coacha" mig :P

Såå om du/ni har lust att träna lite då och då, eller bara testa en gång så skulle det vara sjukt roligt om du/ni skrev :D

Annons:
[MikeW]
11/26/12, 1:22 AM
#1

Jag har hållt på med parkour, skit kul ska nog börja igen snart. Fast bor tyvär inte i närheten av stockholm eller täby.

Här är några ställen du kan gå till för att öva eller så, dom flesta kostar faktigst pengar (nybörjare brukar få gratis) fast jag rekomenderar att du träffar några människor i din ålder som gillar parkour så kan ni öva tillsammans gratis :)

http://www.parkouracademy.se/event/parkour-de-nuit-2/
kfs.se (Parkour Family)

hittade in så många, dom är båda i stockholm.

Fast som sakt, försök hitta några som också är intreserade. Och börja öva väldigt mycket! Parkour behöver otrolig styrka och bra kondition. Jag rekomenderar att du börjar gå i gymnastik. Där lär du dig volter och en massa coola tricks osv.

Jag gick i gymnastik och båda mina lärare där höll på med parkour och deras kroppar var helt otroliga :P det krävs mycket övning! Det är inte så lätt som man tror! Lycka till :D

[MikeW]
11/29/12, 12:29 AM
#2

du kanske skulle fråga detta på tonåringar iFokus istället. Du kanske får mer svar där.

Upp till toppen
Annons: