Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1897 ggr
BeccaTilda
12/27/12, 12:03 AM

Nån som vill hjälpa?

Har länge funderat på en grej som jag önskar mig finna svar på :)

Jag är en tjej, 18 år gammal tillsammans med min pojkvän sedan 4 år tillbaka.

Jag har alltid sedan barnsben lekt mamma pappa barn men tjejer (vem har inte) och detta förtsatte upp till jag gick i 6:an kanske? Hånglade med tjejer när vi "lekte" och så. Tror nog mest att dem tyckte det var kul och låtsades att jag var kille, medan jag faktiskt gillade det trots att det var tjejer jag hånglade med.

Även idag kan jag tända till ordentligt när jag ser en tjej, attraheras av tjejer och skulle lätt kunna tänka mig att både hångla och ha sex med en tjej.. DÄREMOT skulle jag nog inte kunna leva tillsammans med en tjej…

Vad ska jag kalla mig??

Annons:
[fuzzygirl21]
12/27/12, 12:08 AM
#1

Bisexuell du gillar båda könen

BeccaTilda
12/27/12, 12:11 AM
#2

Trots att jag inte kan tänka mig att leva med en tjej (tror jag inte iaf) ?

[fuzzygirl21]
12/27/12, 12:13 AM
#3

Ja man är bi om man gillar båda könen spelar ingen roll om du kan eller inte kan leva under samma tak som personen

BeccaTilda
12/27/12, 12:18 AM
#4

Okej, då vet jag! Länge funderat över detta… Vet dock inte om jag vågar berätta det för någon!! Skulle kanske eventuellt bli lite dålig stämning mellan mig och min bästa kompis (som är öppet lesbisk) …

[fuzzygirl21]
12/27/12, 12:21 AM
#5

Du behöver inte skämmas det är många som är bi . Jag känner 8 st som är det både killar och tjejer

BeccaTilda
12/27/12, 12:25 AM
#6

Nej skäms gör jag absolut inte!! :) Men är lite smått orolig för hur min bästa vän ska reagera liksom.. Vi i stort sett duschar och kissar tillsammans hur naturligt som helst..

Annons:
[fuzzygirl21]
12/27/12, 12:29 AM
#7

Hon tar det nog bra om hon är din bästa vän så förstår och stöttar dig

BeccaTilda
12/27/12, 12:55 AM
#8

Jo det tvivlar jag inte på, men ändå…

regskylt
12/27/12, 7:40 PM
#9

Varför skulle något bli annorlunda mellan dig och din kompis? Hon är ju "redan" gay och det inte finns några problem med det så är det nog inga problem med om du är bi heller. :)

monstermash
12/27/12, 8:38 PM
#10

Om din bästa vän är gay blir hon nog bara glad om du kommer ut som bi och då kan du ju ställa alla frågor till henne som du eventuellt har. Guld värt. :)

BeccaTilda
12/27/12, 10:25 PM
#11

Svårt att förklara hur jag menar att det blir knasigt.. Vi pratar om ABSOLUT ALLT! vi är väääldigt öppna om man säger så… så allt vi har pratat med varandra om, och gjort tillsammans kanske hon ser på ett annorlunda sett nu…

monstermash
12/27/12, 10:36 PM
#12

Hade jag fått veta att min "bästa vän" dolde för mig om sin läggning hade jag blivit vansinnig. Speciellt om hon visste att jag redan kommit ut i den världen! Om ni delar så mycket ihop borde du gå ut med det, annars är det väl ingen vänskap att hänga i granen? Varför gör du det så ångestladdat för? Fråga henne vad hon skulle säga om du kom ut som Bisexuell om du är så orolig, och reagerar hon positivt, som jag tror, så kan du ju bara säga att du funderar på om du är det.

Om ni är så öppna ser jag inga problem i det. Risken att hon ser det annorlunda finns alltid, men vill du hellre gå runt och hålla undan saker för någon du säger att du pratar om allting med?

[haku]
12/27/12, 10:42 PM
#13

#12 jag kan förstå hur du tänker men måste säga att det kan vara svårt att komma ut för andra, oavsett vänskapsgrad, om man själv är osäker och inte riktigt kommit ut för sigsjälv. för mig innebär riktig vänskap inte nödvändigtvis att man är öppen om allt utan tvärtom att man respekterar om den andra inte vill berätta något oavsett skäl. men det är jag det… en kan tycka olika…

Annons:
monstermash
12/27/12, 10:46 PM
#14

#13 - Ja det tycker verkligen olika om. Självklart bestämmer alla själv vart deras gränser går. Men hur du kan påstå att ni pratar om allt men inte detta tycker jag är konstigt, då kan ni ju inte prata om allt.

Men jag respekterar din gräns, även om jag står fast vid att jag hade blivit arg. Räknar med ärlighet ifrån mina vänner och att de kommer ut om de har sådana tankar, då jag själv gjort det. För mig var det visserligen ingen big deal:p

BeccaTilda
12/28/12, 10:03 PM
#15

Grehen är att jag har försökt innan, men hon pratar mest bort det… Hon typ skrattar lite bara… Lyssnar inte riktigt på just det.

[haku]
12/29/12, 5:55 AM
#16

#14 Alltså det är inte jag som är TS här, kanske ska tillägga.

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang om ärlighet. Du är öppen, det är ingen big deal för dig, det låter bra. Men måste då dina vänner också göra samma sak för dig annars är de oärliga? Då sätter ju press på dem att vara lika öppna som du, det är inte riktigt att respektera tycker jag…

Och om det verkligen är ingen big deal, varför är det då så viktigt att veta?

[haku]
12/29/12, 5:56 AM
#17

#15 känner igen det också, tyvärr… :(

BeccaTilda
12/30/12, 12:53 AM
#18

#17 skönt att du förstår… Det är liksom om att hon tror att jag bara säger det för att hänga med på hennes "nivå"… Eftersom att jag inte berättade något när vi blev kompisar (tänkte ju aldrig att jag faktiskt var bi utan skämdes mest för att jag tände på tjejer) så tror jag inte att hon skulle tro att jag kan ha blivit det …. :(

[haku]
12/30/12, 11:39 PM
#19

#18 ja, jag vet hur svåt det kan vara för vissa… det beror på vad man har för bakgrund och så. själv kom jag ut i våras och har fortfarande lite svårt att acceptera min läggning men det börjar bli lättare med tiden. jag tyckte det hjälpte att få lite kontakter inom RFSL bland annat. men just att vara bi, det kan man tyvärr få fördommar både från heteros och homosexualla. Inte alla förstås men jag tycker det är lite svårare än att "bara" vara homosexuell.

men att tända på tjejer är verkligen inget att skämmas för! man kan verkligen inte rå för vem man tänder på, jag vet, jag har försökt ignorera mina känslor hela mitt liv… men i slutändan så är de ändå där, starkare än någonsin… Jag hoppas du kan acceptera dig själv med tiden. Du kan berätta för andra om du vill eller du kan också låta bli eller bara berätta för vissa, det är helt och hållet ditt beslut, du är inte skyldig att berätta för någon om du inte själv vill!

Det är också bara du som har rätten att definiera vad du ska "kalla" dig eller vad man nu ska säga. Själv tänder jag både i killar och tjejer (och annat mittemellan) men identifierar mig inte som bi av olika skäl. Andra skulle nog kalla mig bi (förmodligen) men det är inte upp till dem att avgöra tycker jag.

Hoppas detta hjälper något… ta det i din egen takt, det får ta tid att upptäcka sig själv…

Onslow
1/1/13, 4:33 PM
#20

Skulle du kunna bli kär i en tjej? Alltså, verkligen älska?

Annars är du Bisexuell heteroromantisk, dvs du tänder på båda könen men blir endast kär i det motsatta.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
BeccaTilda
1/2/13, 12:18 AM
#21

#19 vilken fin text, den värmde oerhört <3

#20 vilken svår fråga… har aldrig varit kär i en tjej, kanske utav den anledningen att jag har varit i ett förhållande i 4 år… och det är ju under denna tiden jag börjat undra typ…

Men då förstår jag!

BeccaTilda
4/14/14, 11:22 AM
#22

Hittade denna tråden och måste verkligen uppdatera! Är idag tillsammans med en tjej och efter sommaren flyttar vi ihop! Har aldrig, och då menar jag ALDRIG, varit såhär kär eller älskat någon såhär mycket! Allt känns så rätt. Så bra. Så underbart. Förstår inte att jag stått ut med en kille jag trott jag varit kär i så länge.. Nu, när jag är kär, inser jag att jag aldrig varit det i honom. Aldrig har jag tänt på honom. Har hatat sex. Nu är sex något helt annat! Något fint, mysigt, sexigt, underbart! Och även om jag inte trodde det då, så kan jag absolut leva med en tjej! Vi bor 40 mil ifrån varandra, båda jobbar, men trots detta ses vi med max 1 vecka utan varandra! Hade jag inte haft anställning fram tills hösten hade jag flyttat direkt. Såhär lycklig trodde jag aldrig att jag kunde vara! Trodde aldrig jag kunde göra någon lycklig med min kärlek! Insett att killar är ett avslutat kapitel för mig.

monstermash
4/14/14, 11:38 AM
#23

Åh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg! GRATTIS!! ❤️

BeccaTilda
4/14/14, 11:56 AM
#24

Å tack! Är så lycklig!

EmmPeps
4/14/14, 11:35 PM
#25

Bara en nyfiken fråga :) hur reagerade din vän när du berättade?

BeccaTilda
4/14/14, 11:46 PM
#26

#25 Typ.. Lite blandade reaktioner.. Först lät det som att "det har jag anat faktiskt" men sen typ: "är du säker på det?" Och typ: "jaha? Okej?" Typ som om hon tyckte det var konstigt. Ju längre tiden har gått sen jag berättade, desto mer avstånd har hon tagit från mig… Vi umgås inte längre ens.. Vet inte om hon någonstans hoppades på att vi skulle kunna bli något, eller om hon är svartsjuk på hur mycket min tjej gillar mig, och jag gillar henne.. Riktigt tråkigt :(

[Mango11]
4/15/14, 2:05 AM
#27

Bisexuell.

Har läst att Petra Mede är bi men föredrar killar.

Annons:
EmmPeps
4/15/14, 1:45 PM
#28

Ja verkligen tråkigt.. :/ kanske hon kände sig hotad av dig eller inte lika speciell nu när du "också" är det.

BeccaTilda
4/15/14, 1:56 PM
#29

#28 Ja det kan nog vara lite så.. Som att hon kände sig lite hotad som du säger, inte lika speciell.. Hon har tillochmed lämnar sin tjej och skaffat kille.. Hm… Jag skulle aldrig någonsin kunna gå tillbaka till killar!

[imtoofabuloustofitin]
4/15/14, 8:40 PM
#30

Eftersom det kallas sexuell läggning skulle jag gissa att du är Bisexuell så länge du kan känna sexuell attraktion till båda könen.

BeccaTilda
4/15/14, 11:45 PM
#31

#30 Upptäckt att jag endast känner sexuell attraktion till tjejer! :)

nlinds
4/16/14, 11:38 AM
#32

#22 vad glad jag blir när jag läste ditt inlägg. Grattiiiiiis !! 🌺

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

BeccaTilda
4/16/14, 1:18 PM
#33

#32 Tack snälla vad glad jag blir av att du blir glad!!

[imtoofabuloustofitin]
4/16/14, 2:38 PM
#34

31 - Grattis till förhållandet förresten och vad skönt att du har ''hittat hem'' eller vad man ska säga. Måste vara skönare nu när du vet än när du var osäker.

Annons:
motherangel
4/16/14, 10:46 PM
#35

Stort Grattis till dig som hittat kärlek <3

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Upp till toppen
Annons: